مسابقه ۲۴ ساعته لمانز 2017 آغاز شد

شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مطرح‌ترین رقابت‌های اتومبیلرانی جهانی دقایقی پیش به‌صورت رسمی آغاز شد.
تبلیغات

مسابقات استقامتی سال ۲۰۱۷ به رویداد مطرح لمانز رسید تا تیم‌ها و راننده‌های آن‌ها از ساعت ۱۷:۳۰ امروز، رقابت خود را برای کسب عنوان قهرمانی در یکی از مطرح‌ترین مسابقات اتومبیلرانی سال آغاز کنند. اولین نکته‌ای که در رویداد امسال نیز به چشم می‌آید، رقابت فشرده‌ی تویوتا و پورشه برای کسب عنوان قهرمانی است. این موضوع باعث شده است تا تویوتا علاوه‌بر شرکت با سه خودرو در مسابقه‌ی امسال، در دور‌های زمان‌گیری به وسیله‌ی کاموی کوبویاشی رکورد سریع‌ترین زمان این رویداد را نیز به خود اختصاص دهد تا پیش از آغاز مسابقه برای رقیب قدرتمند آلمانی خود شاخ و شانه بکشد. کوبویاشی موفق به ثبت زمان ۳:۱۴.۷۹۱ شد و رکورد قبلی را ۲.۰۹۶ ثانیه بهبود بخشید. با این حال نباید فراموش کرد که پورشه ۱۸ بار موفق به کسب عنوان قهرمانی لمانز شده است در حالی که تویوتا تنها ۵ عنوان نایب‌قهرمانی در کارنامه خود دارد. خروج آئودی از رقابت‌های استقامتی سال ۲۰۱۷، منجر به کاهش جذابیت رویداد امسال لمانز شده است.

در طرف دیگر نیز نمی‌توان رقابت نزدیک فراری و فورد را در کلاس GT نادیده گرفت؛ رقابتی که ریشه‌ی بسیار عمیقی دارد و سال گذشته نیز با برتری فورد همراه بود. البته از عملکرد فوق‌العاده‌ی استون مارتین نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد که موفق به ثبت سریع‌ترین زمان در کلاس GT شده است.  

در ادامه می‌توانید ۸۵ شرکت‌کننده‌ی مسابقه‌ی لمانز ۲۰۱۷ را با توجه به جایگاه‌های هر یک مشاهده کنید.

لمانز 2017

در ادامه می‌توانید ویدیوی ثبت زمان و رکورد شکنی کوبویاشی با خودروی TS050 تویوتا را مشاهده کنید.

نظر شما در رابطه با رقابت‌های اتومبیلرانی استقامتی و در راس آن‌ها لمانز چیست؟ چه تیمی را برنده‌ی امسال این مسابقات می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات