انقلاب بی ام و در طراحی صفحه نشانگرهای وضعیت خودرو

یک‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طراحی نمایشگر دیجیتالی بخش کیلومتر شمار بی‌ام‌و سری ۸ را می‌توان یکی از زیباترین نمونه‌‌های موجود در صنعت خودروسازی دانست.
تبلیغات

بی‌ام‌و هیچ‌گاه در زمینه‌ی توسعه‌ی بخش مخصوص کیلومترشمار خودروها، خود را جز بهترین‌ شرکت‌های موجود معرفی نکرده است. با نگاهی به گیج‌های وضعیت خودرو در بی‌ام‌و سری 7 به عنوان لوکس‌ترین خودروی این شرکت و مقایسه‌ی آن به نمونه‌های به کار رفته در مرسدس بنز S کلاس، آئودی A7 و لکسوس LS می‌توان عدم هیجان و سادگی را در طراحی بی‌ام‌و دید.

به نظر می‌رسد،  پس از معرفی بی‌ام‌و سری 8 شرایط چه در بخش طراحی بدنه و چه در بخش طراحی کابین و فضای داخلی محصولات بی‌ام‌و دچار تغییری اساسی خواهد شد. همان‌گونه که از یک خودروی مفهومی اسپرت و لوکس انتظار می‌رود، سری 8 نیز در بخش طراحی داخلی خود المان‌های جذاب و البته فراتر از زمان را تعبیه کرده است. بخش کیلومترشمار و سایر اطلاعات وضعیت خودرو، در مدل سری 8 به صورت کامل، دیجیتالی است و دیگر شاهد نشانگر‌های آنالوگ نیستیم. این سبک طراحی نه تنها یکی از زیباترین و خاص‌ترین نمونه‌های موجود در صنعت خودروسازی است، بلکه‌ی مشابه آن در هیچ یک از مدل‌های دیگر بی‌ام‌و وجود ندارد.

بی ام و سری 8

بی‌ام‌و در سری 8 از طراحی کاملا متفاوتی برای ارایه‌ی اطلاعات ضروری خودرو به کاربران استفاده کرده است. سرعت خودرو و دور موتور در طرفین نمایش داده می‌شوند و سایر اطلاعات مهم اعم از وضعیت ناوبری و اطلاعیه‌های مهم، در بخش میانی این نمایشگر هستند. پیش‌تر نیز مرسدس بنز از نمایشگر مفهومی مشابهی با بی‌ام‌و رونمایی کرده بود که در محصولات آینده‌ی خودروساز اشتوتگارت به کار گرفته خواهد شد.

خرید مشترک سرویس نقشه‌های HERE توسط خودروسازان بزرگ آلمانی اهم از بی‌ام‌و و مرسدس بنز می‌تواند دلیلی بر طراحی مشابه سیستم نمایش اطلاعات باشد. البته نباید فراموش کنیم که پیش از این آئودی بخش گیج‌های وضعیت خودرو محصولات تولیدی خود را با نمایشگری ۱۲ اینچی تعویض کرده  و آن را Virtual Cockpit نامیده بود که حتی در سدان‌های میان‌رده، مثل A4 در دسترس خریداران است.

در ادامه شما را به تماشای ویدیویی از عملکرد و رابط کاربری پنل نشانگر‌های بی‌ام‌و سری 8 دعوت می‌کنیم.

نظر شما در رابطه با طراحی جدید بخش نشانگر‌های بی‌ام‌و سری 8 چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات