اطلاعاتی در مورد آیفون 8 در وب‌سایت‌های تجزیه و تحلیل ترافیک وب

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
اطلاعاتی از آیفون ۸ در وب‌سایت‌های تجزیه‌ و تحلیل ترافیک وب منتشر شده است که به رزولوشن صفحه نمایش این گوشی اشاره دارد.
تبلیغات

مینگ‌چی کو در ماه فوریه به انتظارات خود از رزولوشن نمایشگر گوشی‌ آیفون ۸ اشاراتی کرد. گفته می‌شود در آیفون ۸ شاهد حذف دکمه‌ی فیزیکی هوم خواهیم بود و علاوه بر این، صفحه‌نمایش گوشی یادشده اولد خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود پنل جلویی آیفون ۸ تقریبا به‌طور کامل توسط نمایشگر اولد این محصول پوشیده شود. این در حالی است که اپل تاکنون از نمایشگرهای ال‌سی‌دی در تولید آیفون‌های خود بهره می‌برد. همچنین طبق خبرها و شایعات مختلف، حاشیه‌های صفحه‌نمایش آیفون ۸ بسیار باریک خواهند بود.

حال رفته‌رفته مدارک بیشتری در مورد آیفون ۸ اپل توسط وب‌سایت مک‌رومرز ارائه شده است. البته برخی از این مدارک چندان معتبر نیستند؛ اما آنچه در این مدارک در مورد رزولوشن گوشی‌ مذکور مشاهده می‌کنیم با پیش‌بینی‌های کو در این زمینه مطابقت دارند. حال می‌دانیم که این اطلاعات جدید آن‌قدرها هم غیر واقعی نیستند و در واقع می‌توان تا حدودی به این جزئیات اعتماد داشت.

بنا به اعلام کو، آیفون ۸ به صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی مجهز خواهد بود؛ اما یک نوار در بخش پایینی نمایشگر، مخصوص ناحیه‌ی عملیاتی (Function Area) جدید این گوشی خواهد بود. اینکه این نوار دقیقا چه کاربردهایی ارائه خواهد داد، هنوز دقیقا اعلام نشده است؛ اما این بخش احتمالا به یک داک شبیه خواهد بود که سنسور اثر انگشت، دکمه‌ی هوم و آیکون‌های پویای دیگری برای تعامل کاربر با دستگاه در خود جای داده است. 

آیفون 8

مینگ‌چی کو همچنین اعلام کرده است که نمایشگر ۵.۸ اینچی آیفون ۸ اپل از رزولوشن ۱۲۴۲ در ۲۸۰۰ پیکسل بهره خواهد برد و به گفته‌ی وی، بخش فعال این صفحه‌کلید ۵.۱۵ اینچ است. کو می‌گوید وضوح بخش فعال نمایشگر آیفون ۸ معادل ۱۲۲۵ در ۲۴۳۶ پیکسل خواهد بود. از زمان معرفی آیفون ۴ در سال ۲۰۱۰ تاکنون، به‌منظور نمایش بهتر محتوا در نمایشگرهای رتینای اپل رزولوشن این صفحه‌نمایش‌ها دو یا سه برابر شده است. به‌عنوان مثال نمایشگر گوشی‌ آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از رزولوشن کلی ۷۵۰ در ۱۳۳۴ بهره می‌برد؛ اما این محصول به‌عنوان دستگاهی شناخته می‌شود که رزولوشن ۷۳۵ در ۶۶۷ در هر بعد ارائه می‌کند. وضوح منطقی باعث خواهد شد ابعاد محتوا در نمایشگر گوشی یادشده منطقی باشد و در این شرایط، هر چهار پیکسل یک نقطه ایجاد می‌کنند و همین مورد باعث ایجاد تصاویری شفاف‌تر و باکیفیت‌تر خواهد شد.

نمایشگر مدل پلاس گوشی‌ آیفون ۷ اپل از رزولوشن کلی ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل بهره می‌برد که نسبت به مدل استاندارد این محصول کمی بیشتر است. این دستگاه نیز در هر بعد، رزولوشن منطقی ۴۱۴ در ۷۳۶ پیکسل ارائه می‌دهد و بدین ترتیب برای نمایش یک نقطه روی نمایشگر، این گوشی از ۹ پیکسل استفاده می‌شود. فاکتور ضرب، رزولوشن نمایشگر رندر شده‌ی ۱۲۴۲ در ۲۲۰۸ پیکسل تولید می‌کند و این رزولوشن برای آنکه به‌درستی در نمایشگر فول‌اچ‌دی به نمایش درآید، مقیاس آن تغییر می‌کند.

iphone 8 resolution

رزولوشن اعلام‌شده برای نمایشگر گوشی آیفون ۸ توسط مینگ‌چی کو (۱۱۲۵ در ۲۴۳۶ پیکسل) دقیقا سه‌ برابر نمایشگر رتینا (۳۷۵ در ۸۱۲ نقطه) است. عرض این نمایشگر هم اندازه‌ی عرض صفحه‌نمایش آیفون ۷ خواهد بود؛ ولی بلندی آن نسبت به ارتفاع نمایشگر آیفون ۷ بیشتر است. باید توجه داشته باشیم که ناحیه‌ی ۵.۱۵ اینچی صفحه‌نمایش آیفون ۸ با نسبت ۱۱۲۵ در ۲۴۳۵ پیکسل در واقع از نظر فیزیکی کمی باریک‌‌تر از صفحه‌نمایش آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس خواهد بود. بدین ترتیب محتوا روی نمایشگر آیفون ۸ احتمالا کمی کوچک‌تر به نمایش درخواهد آمد؛ زیرا در آیفون ۷ هر اینچ شامل ۱۶۳ نقطه است و در آیفون ۸ هر اینچ از ۱۷۴ نقطه بهره می‌برد.

با توجه به اینکه از مدتی قبل مدل‌های مختلف آیفون ۸ در حال گذراندن تست‌های گوناگون هستند، احتمالا به‌زودی اطلاعات بیشتری در مورد این گوشی به دست خواهیم آورد. اخیرا برخی از این مدل‌ها برای تست مرور وب مورد استفاده قرار گرفته‌اند. با بررسی وب‌سایت‌های تجزیه‌ و تحلیل ترافیک وب، حالا می‌دانیم که مدل‌های در دست تولید آیفون از نمایشگرهایی با رزولوشن ۳۷۵ در ۸۱۲ بهره می‌برند.

پس از چندین بازدید صورت گرفته توسط مدل‌های در دست تولید آیفون ۸ در ماه سپتامبر تا ماه مارس، هیچ کاهش فعالیتی در گزارش بازدید‌های این دستگاه‌ها دیده نشده و حتی تا اواخر ماه می میزان فعالیت این مدل‌ها بیشتر شده است. از تاریخ یک ژوئن تاکنون، تقریبا بین یک تا چهار بازدید در هر روز توسط این دستگاه‌ها انجام شده است. در گزارش مربوط به این مدل‌ها همچنین مشخص شده که سیستم‌عامل آن‌ها آی‌اواس ۱۱ است. از آنجا که انتظار داریم آیفون ۸ در فصل پاییز به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل آی‌اواس ۱۱ به بازار عرضه شود، استفاده از نسخه‌ی آزمایشی این سیستم‌عامل در مدل‌های در دست تولید آیفون ۸ منطقی به نظر می‌رسد.

تعداد انگشت‌شماری از این بازدیدها از جانب آی‌پی‌ آدرس‌هایی است که توسط اپل کنترل می‌شوند؛ اما حتی بازدیدهایی که از آی‌پی‌های دیگر ثبت شده‌اند در موقعیتی نزدیک به کوپرتینو یا شهرهای سانی‌ول و سان فرانسیسکو قرار داشته‌اند.

تعداد بازدیدهای ثبت‌شده از مدل‌های مختلف آیفون ۸ بسیار کم است و این تعداد به‌سختی به ۳۰ عدد می‌رسد. با توجه به نظمی که در رزولوشن نمایشگر این گوشی‌ها دیده‌ می‌شود، به نظر می‌رسد با محصولاتی واقعی مواجه هستیم.

علاوه بر این ظاهرا وضوح تصویر ۳۷۵ در ۸۱۲ پیکسل به دستگاه‌هایی مرتبط است که سیستم‌عامل آی‌اواس ۱۱ را اجرا می‌کنند و نمی‌توان این رزولوشن را با محصولات کنونی اپل توضیح داد. باید اشاره کنیم که چند ماه قبل از معرفی آیپد پرو جدید ۱۰.۵ اینچی اپل نیز گزارشی در مورد رزولوشن مدل‌های تحت تست این محصول منتشر شد مبنی بر اینکه رزولوشن آن ۸۳۴ در ۱۱۳۲ پیکسل خواهد بود. پیش از این در شایعات گفته شده بود رزولوشن رتینای آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی جدید اپل ۱۶۶۸ در ۲۲۲۴ پیکسل خواهد بود.

انتظار می‌رود کمپانی اپل امسال سه گوشی‌ جدید با نام‌های آیفون ۸، آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس را در ماه سپتامبر معرفی کند. آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس مدل به‌روزرسانی شده‌ی آیفون‌های کنونی اپل خواهند بود و آیفون ۸ محصول ویژه‌ی اپل برای سال جاری است که امکانات و قابلیت‌های بیشتری نسبت به دو مدل جدید دیگر ارائه می‌دهد. البته در برخی شایعات مرتبط با آیفون ۸ گفته‌ می‌شود که چند ماه اولیه‌ی عرضه‌ی این محصول، فشار زیادی بر تأمین‌کنندگان اپل وارد خواهد آورد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات