اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های طراحی آیفون 8 فاش شد

شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اطلاعات جدیدی از برخی ویژگی‌های سبک طراحی خاص آیفون ۸ فاش شده است.
تبلیغات

سبک طراحی کمپانی اپل تأثیر بسیار مهمی بر طراحی عموم گوشی‌های هوشمند دارد؛ چراکه بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی، همیشه سعی دارند از سبک آیفون در طراحی‌ محصولات خود الهام بگیرند. اما طراحی آیفون اپل نیز کاملا بی‌نقص نیست؛ به‌عنوان مثال به بیرون‌زدگی لنز دوربین پشتی آیفون نگاه کنید که پس از گذشت سه سال همچنان در طراحی آیفون دیده می‌شود و ظاهرا قرار نیست این مشکل به‌زودی رفع شود. علاوه بر این می‌توان به وجود خطوط آنتن در بدنه‌ی پشتی آیفون اشاره کرد که بسیاری از کاربران با آن مشکل دارند. در هر صورت این نوع مشکلات از جمله مواردی هستند که اپل در کنار قابلیت‌هایی چون دوربین قدرتمند و طراحی زیبای بدنه‌ی آلومینیومی به کاربران خود ارائه می‌دهد. اما شاید آیفون ۸ یک سری از مشکلات کنونی طراحی آیفون‌های اپل را حل کند.

با فرض اینکه تمامی شایعات و گزارش‌های اخیر در مورد آیفون ۸ صحت داشته باشند، انتظار می‌رود این گوشی‌ به نمایشگری با حاشیه‌های بسیار کم مجهز شود. این تغییر باعث خواهد شد تا اپل بتواند یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر را در بدنه‌ای به ابعاد آیفون ۴.۷ اینچی قرار دهد. اما در بالای نمایشگر آیفون ۸، لنز دوربین جلویی و سنسورهای مخصوص دیگری قرار خواهند گرفت و همین مورد ساخت یک گوشی با نمایشگر کاملا بدون حاشیه را بسیار سخت می‌کند.

Iphone 8

اخیرا تصاویری از محافظ‌های صفحه‌ی مخصوص آیفون ۸ در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو منتشر شده است که باریک بودن حاشیه‌‌های این گوشی را به‌خوبی نشان می‌دهند. این عکس‌ها همچنین مشخص می‌کنند که آیفون ۸ در رنگ‌های مختلفی عرضه خواهد شد و رنگ حاشیه‌های این مدل‌ها، سفید یا مشکی در نظر گرفته شده است.

اگر این روش طراحی واقعا در آیفون ۸ به کار گرفته شود، مسلما اپل از ترفندهای نرم‌افزاری مخصوصی بهره خواهد برد تا حاشیه‌های کم این دستگاه هنگام کار کردن با نمایشگر باعث بروز مشکل نشوند. در کل به نظر نمی‌رسد اپل اجازه دهد که حاشیه‌های آیفون ۸ بر رابط کاربری آ‌ی‌او‌اس ۱۱، نمایش تصاویر و ویدیوها تأثیر منفی داشته باشد.

Iphone 8

اپل صفحه‌نمایش‌هایی در نظر دارد که بلندگو و دوربین‌های جلویی گوشی در زیر آن قرار بگیرند. در شرایطی که این قطعات به‌صورت بهینه در زیر نمایشگر مخفی شوند، نیازی به ایجاد برش‌های مخصوص در بخش بالای صفحه‌نمایش نخواهد بود.

انتظار داریم کمپانی اپل اواسط ماه سپتامبر و طی مراسمی ویژه گوشی‌ آیفون ۸ را رسما معرفی کند و در آن زمان مطمئنا جزئیات کاملی در مورد طراحی این محصول به دست خواهیم آورد.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات