مأموریت فوق محرمانه اسپیس ایکس برای نیروی هوایی آمریکا

جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در تازه‌ترین اطلاعات منتشر‌شده، اسپیس‌ایکس در حال آماده‌سازی موشک فالکون ۹ برای در مدار قرار دادن پهپاد فوق محرمانه‌ی نیروی هوایی آمریکا در فضا است.
تبلیغات

بعد از موفقیت‌های پی‌درپی و دستاوردهایی که شرکت اسپیس‌ایکس کسب کرده، همه‌چیز به نفع این شرکت در حال رخ دادن است. در حال حاضر اسپیس‌ایکس مأموریت‌های دیگری در دست انجام دارد که یکی از مشهورترین آن‌ها، مأموریت سفر خصوصی به ماه است. همچنین این شرکت در حال آماده شدن برای برنامه‌ی سفر به مریخ خود در سال ۲۰۳۰ است.

اما به نظر می‌رسد شرکت اسپیس‌ایکس در حال انجام مأموریت محرمانه‌ای برای نیروی هوایی آمریکا است. در این مأموریت، قرار است هواپیمای فضایی فوق محرمانه نیروی هوایی با نام X-37B، در ماه آگوست به فضا برده شود. این هواپیما فضایی به‌وسیله راکت فالکون ۹ پرتاب خواهد شد. این موشک پیش‌ از این در سال ۲۰۱۵ موفق به کسب گواهی پرتاب این محموله‌ی حساس و پرهزینه از نیروی هوایی آمریکا شده است. رَندی والدن، مدیر دفتر قابلیت‌های سریع نیروی هوایی ایالات متحده، می‌گوید:

مشارکت در چنین پرتابی برای ما بسیار هیجان‌انگیز است و ما به توانایی‌های اسپیس ایکس در پرتاب ایمن و دسترسی مطمئن برنامه X-37B به فضا، اطمینان کافی داریم.

همکاری اسپیس‌ایکس با سازمان‌های دولتی و امنیتی، دستاوردهای فراوانی برای این شرکت خواهد داشت. این همکاری‌ها باعث تأمین منابع مالی برای بخش تحقیق و توسعه‌ی راکت‌های شرکت می‌شود. همچنین استفاده از ظرفیت‌های فراهم‌شده برای آزمودن و توسعه راکت‌های قابل‌استفاده مجدد، این امکان را به اسپیس‌ایکس می‌دهد تا هزینه‌ی سفرهای فضایی را کاهش دهد.

علاوه بر ناسا و نیروی هوایی ایالات متحده، اسپیس‌ایکس فهرستی از مأموریت‌های مختلف همچون پرتاب ماهواره‌های مخابراتی و حتی قرارداد با ایرباس و شرکت هوافضایی Bigelow منتشر کرده است. این شرکت باسخاوت، به دستاوردهای گسترده‌ای در اکتشافات و سفرهای فضایی دست خواهد یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات