کوالکام ساخت بلندگوی هوشمند را آسان می‌کند

پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با رویه‌ای که کوالکام در پیش گرفته است، احتمالا در سال آینده تعداد زیادی اسپیکر هوشمند جدید به بازار معرفی خواهد شد.
تبلیغات

یکی از دسته‌بندی‌های جذاب حال حاضر در دنیای گجت‌های هوشمند و پیشرفته، دسته‌ی بلندگوی هوشمند است. حال اگر کوالکام راه خود را به این حوزه باز کند، سال آینده احتمالا شاهد معرفی تعداد بیشتری از این محصولات خواهیم بود.

هدف کوالکام سهولت ساخت اسپیکر هوشمند برای همه‌ی کمپانی‌های تولیدکننده‌ی سخت‌افزار است. این شرکت یک طرح مرجع معرفی می‌کند که اساسا پیکربندی‌های لازم برای چیپ‌ست‌، میکروفون‌ و سیستم‌ صوتی را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد. در واقع شرکت‌ها می‌توانند با خرید این طرح از کوالکام، بلندگوی هوشمند مورد نظر خود را بر پایه‌ی آن بسازند.

طرح کوالکام برای اسپیکر هوشمند از پخش صدا با وضوح بالا با استفاده از بلوتوث پشتیبانی می‌کند.

البته روش کوالکام به‌گونه‌ای نیست که شرکت‌های بزرگی چون آمازون از آن استفاده کنند. اما شرکت‌های کوچک‌تر که قصد تولید بلندگوهای هوشمند مخصوص به خود دارند، با استفاده از طرح ارائه‌شده توسط کوالکام می‌توانند به‌راحتی و به‌سرعت نسبت به تولید محصول مورد نظرشان اقدام کنند. بهره بردن از طرح پیش آماده‌ی کوالکام باعث می‌شود شرکت‌های دیگر از انجام دادن بسیاری از تست‌های اولیه معاف باشند؛ زیرا کوالکام این مورد را تضمین می‌کند که بر اساس طرح این کمپانی، تمامی اجزا در کنار یکدیگر به‌خوبی کار خواهند کرد و بدین ترتیب تولیدکنندگان می‌توانند اسپیکر هوشمند جدید خود را سریع‌تر به بازار معرفی کنند.

پلتفرم هوشمند صوتی کوالکام علاوه بر خود اسپیکر، اکثر تکنولوژی پایه‌ای مورد نیاز برای یک بلندگوی هوشمند را در خود دارد. این پلتفرم به میکروفون‌های دوربرد مجهز شده است و از قابلیت‌های متمرکز کردن سیگنال وای‌فای، حذف اکوی صدا و کلمات مخصوص قرار‌گیری در حالت آماده‌به‌کار پشتیبانی می‌کند. طرح صوتی کوالکام همچنین به وای‌فای و بلوتوث مجهز است و از aptX HD برای استریم صوت با وضوح بالا بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم می‌توان به سیستم همگام‌سازی آل‌پلی (AllPlay) اسپیکر به اسپیکر کوالکام اشاره کرد. یکی دیگر از مهم‌ترین قابلیت‌های پلتفرم صوتی کوالکام، پشتیبانی از دستیارهای صوتی از جمله الکسا است.

در حال حاضر آل‌پلی به‌طور گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. کوالکام برای تبلیغ پلتفرم جدید خود به این مورد اشاره کرده است که این سیستم صوتی از پخش همگام‌سازی شده بین اسپیکرها و تنظیم ناحیه‌ها و حتی مدیریت صداهایی که از کانال‌های چندگانه خارج می‌شوند، پشتیبانی می‌کند و البته تمام این ویژگی‌ها برای کسانی مناسب خواهند بود که چندین اسپیکر آل‌پلی در اختیار داشته باشند. شاید ارائه‌ی این طرح جدید باعث شود طی سالیان پیش رو شاهد معرفی تعداد بیشتری اسپیکر هوشمند باشیم که از فناوری‌های کوالکام در ساخت آن‌ها بهره گرفته شده است.

کوالکام می‌گوید اولین محصولات مبتنی بر سیستم صوتی جدید این شرکت تا اواخر سال میلادی جاری رونمایی خواهند شد؛ اما امکان خرید این نوع اسپیکرها از سال ۲۰۱۸ فراهم خواهد شد.

آیا پلتفرم صوتی کوالکام می‌تواند به تغییر چشم‌گیری در صنعت بلندگوهای هوشمند منجر شود و به بیشتر شدن رقابت در این حوزه کمک کند؟ دیدگاه خود را در این زمینه با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات