سامسونگ احتمالا بزرگ ترین فروشنده چیپ دنیا می‌شود

سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
احتمالا در آینده‌ی نزدیک، بخش تولید چیپ سامسونگ به سلطه‌ی اینتل در بازار چیپ‌ پایان خواهد داد.
تبلیغات

سامسونگ هر سال دامنه‌ی فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهد و یکی از بخش‌های پیشروی این کمپانی کره‌ای، بخش تولید چیپ آن است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این بخش به‌زودی اینتل را پشت سر خواهد گذاشت و سامسونگ را به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی چیپ‌های کامپیوتری مبدل خواهد ساخت. اینتل از سال ۱۹۹۱ و به مدت ۲۶ سال بزرگ‌ترین بازیگر این عرصه بوده است.

کارشناسان مؤسسه‌ی امنیت و سرمایه‌گذاری NH پیش‌بینی کرده‌اند با افزایش تعداد دیتا‌سنترها و گسترش تقاضا برای حافظه‌ی SSD، به‌زودی و در تابستان امسال سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی چیپ خواهد بود.

اینتل در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ سیزده درصد از بازار چیپ‌ها را در اختیار داشته و این در حالی است که سامسونگ در همین بازه‌ی زمانی تنها ۹.۱ درصد از بازار را در دست داشته است. بر اساس آمار سه‌ماهه‌ی اول سال جاری، سهم اینتل از این بازار ۱۴.۷ و سهم سامسونگ را ۱۳.۴ درصد اعلام شده است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند سهم سامسونگ در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷ به ۱۵ درصد برسد که با این آمار، سامسونگ رقیب اصلی خود را پشت سر خواهد گذاشت.

اپل دیگر از کارخانه‌های تولید چیپ سامسونگ برای ساخت پردازنده‌های خود استفاده نمی‌کند؛ با این حال آیفون‌ها و آیپدهای اپل همچنان از ماژول‌ حافظه‌ی فلش ساخت سامسونگ استفاده می‌کنند. بد نیست بدانید اپل مودم‌های LTE آیفون ۷ را از اینتل و سامسونگ تأمین کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات