شوخی تیم کوک با کامپیوترهای ویندوزی

سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک مدیر‌عامل اپل، در جریان سخنرانی‌اش در دانشگاه ماساچوست، ضمن اشاره به کامپیوترهای ویندوزی، به شوخی آن‌ها را بی‌فایده خواند.
تبلیغات

تیم کوک در جریان کنفرانسی در دانشگاه ماساچوست و هنگامی که در مورد پیدا کردن هدف زندگی صحبت می‌کرد، به تجربیات شخصی‌اش در این زمینه اشاره کرد؛ اما نکته‌ی جالب در این زمینه، اشاره‌ی طعنه‌آمیز وی به کامپیوتر‌های ویندوزی بود:

مدیتیشن را امتحان کردم. آثار فلاسفه‌ی بزرگ را مطالعه کردم. در آن شور و حال جوانی، شاید حتی یک‌بار یک کامپیوتر ویندوزی را هم امتحان کردم. هرچند برایم بی‌فایده بود.

تیم کوک در ادامه‌ی صحبت‌هایش اذعان داشت که اپل و شخص استیو جابز به او کمک کردند تا هدف زندگی‌اش را پیدا کند.

شاید اگر در جایی کار می‌کردم که هدف مشخصی نداشت، من هم نمی‌توانستم هدفم را در زندگی پیدا کنم. شرکت اپل و استیو [جابز] به من این آزادی را دادند که خود را در کار غرق کنم و هدف آن‌ها را به‌عنوان هدف خودم قرار دهم. چگونه می‌توانستم به بشریت خدمت کنم؟ این بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سؤال بود.

وی در ادامه گفت:

همان‌گونه که مارتین لوتر کینگ می‌گوید، هیچ‌چیز در زندگی مهم‌تر از این مسئله (خدمت به مردم) نیست و ما همه یک سرنوشت مشترک داریم. اگر این ایده را سرلوحه‌ی زندگی خود قرار دهید، اگر تصمیم بگیرید در نقطه‌ی تلاقی فناوری و خدمت به بشریت قرار بگیرید، اگر در تلاش برای ساخت بهترین چیز و ارائه‌ی آن به همه – و نه‌تنها عده‌ای محدود - باشید؛ آنگاه تمام بشریت دلیلی خواهند داشت برای امیدوار بودن.

تیم کوک که اکنون سمت مدیرعامل اپل را در اختیار دارد، پس از پایان تحصیلاتش در دانشگاه اوبرن، به مدت ۱۲ سال به کار در شرکت IBM مشغول بود و سمت مدیریت واحد آمریکای شمالی این شرکت را نیز به دست آورد. او سپس به مدت شش ماه به کار در شرکت کامپک پرداخت و پس از آن به اپل پیوست. تیم کوک در آگوست سال ۲۰۱۱ به سمت مدیرعامل این شرکت برگزیده شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات