هواوی دسامبر ۲۰۱۶ اپل را از نظر تعداد عرضه گوشی پشت سر گذاشت

سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی مدعی است که دسامبر ۲۰۱۶ از نظر میزان فروش و عرضه‌ی گوشی‌ هوشمند، موفق شده اپل را پشت سر بگذارد.
تبلیغات

هواوی مدعی است که در دسامبر سال ۲۰۱۶ موفق شده کمپانی اپل را از نظر فروش گوشی‌ هوشمند پشت سر بگذارد. به گزارش اکونومیست تایمز، هواوی در طول ماه دسامبر جای اپل را در رتبه‌ی دوم بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان گوشی‌های هوشمند گرفته است. آلن وانگ، مدیر محصولات هواوی در کشور چین، در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

هواوی موفق شده است جای اپل را از نظر میزان فروش جهانی در ماه دسامبر بگیرد.

بنا بر گزارش‌های منتشرشده این کمپانی چینی در طول ماه دسامبر ۱۳.۲ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند را از نظر فروش به خود اختصاص داده که بیش از سهم ۱۲ درصدی اپل در همان ماه است.

نوامبر سال گذشته شاهد انتشار خبری به نقل از ریچارد یو، مدیرعامل بخش تولید محصولات مصرفی هواوی بودیم که از هدف دوساله‌ی این شرکت برای عبور از اپل به‌عنوان دومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌ در سطح جهان سخن گفته بود. به‌طور حتم می‌توان گفت هواوی در حال رصد بازار برای مشاهده‌‌ی نتیجه‌ی تلاش‌های خود برای عبور از اپل و نهایتا سامسونگ در بازار گوشی‌ هوشمند است. به‌جرئت می‌توان گفت افزایش سهم هواوی طی ماه دسامبر یکی از نشانه‌هایی است که امکان تکرار آن در ماه‌های آینده نیز قابل پیش‌بینی است تا اینکه هواوی به‌صورت کامل اپل را پشت سر بگذارد.

البته نمی‌توان به داده‌های آماری ارائه‌شده توسط هواوی چندان دل بست؛ چراکه این آمار باید با اطلاعات اپل نیز همخوانی داشته باشد. با توجه به اینکه مؤسساتی نظیر IDC و Strategy Analytics گزارش‌های خود در مورد میزان عرضه و فروش کمپانی‌های مختلف را به‌صورت سه‌ماهه منتشر می‌کنند، نمی‌توان ادعای هواوی را با استفاده از داده‌های مورد نظر مقایسه کرد.

با تمام تفاسیر، هواوی طی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ رشد بسیار خوبی تجربه کرده؛ به‌طوری‌که این کمپانی با احتساب آمار تمام ۱۲ ماه، بیش از ۱۳۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات