ناسا ۱۲ فضانورد جدید به مجموعه خود اضافه کرد

دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ناسا ۱۲ فضانورد جدید، شامل ۵ زن و ۷ مرد به مجموعه‌ی فضانوردان خود اضافه کرده است.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته ناسا ۱۲ فضانورد جدید خود را معرفی کرد تا مجموعه‌ی فضانوردان فعال این سازمان به عدد ۵۶ برسد. ۱۲ عضو جدید شامل ۵ زن و ۷ مرد می‌شوند که پیشینه‌های گوناگونی چون عضویت در نیروی هوایی، مهندس تحقیقات دریایی و عضویت در شرکت اسپیس ایکس در کارنامه‌ی خود دارند.

مراسم معرفی نیروهای جدید ناسا در شهر هیوستون ایالت تگزاس برگزار شد و طی آن مایک پنس، از اعضای دولت ترامپ به سخنرانی در مورد آینده‌ی سازمان پرداخت و بیان کرد:

دونالد ترامپ به تمامی برنامه‌های فضایی ناسا پایبند است و آمریکا پیشتاز تحقیقات فضایی خواهد بود. بدون توجه به کاهش‌هایی که در بودجه‌ی سالانه سازمان اعمال شده است، ما دوباره تاریخ‌ساز خواهیم بود. اشتیاق بالای این زنان و مردان، من را در تحقق این اهداف امیدوار ساخته است.

مایک پنس در آینده‌ای نزدیک، ریاست شورای ملی هوا‌فضای آمریکا، شورایی با هدف تعیین سیاست‌های فضایی آمریکا را بر عهده خواهد گرفت. این شورا در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی تشکیل ولی در سال ۱۹۹۳ منحل شد. به نظر می‌رسد دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا، در نظر دارد این شورا را دوباره احیا کند؛ با این حال پنس از زمان آغاز به کار به شورا صحبتی نکرد. همچنین ناسا در نظر دارد همکاری با شرکت‌های فضا‌پیمای تجاری را در آینده شروع کند.

ناسا پس از فراخوانی برای استخدام فضانوردان با ۱۸,۳۰۰ متقاضی روبه‌رو شد که پس از ارزیابی‌ها، تعداد آن‌ها به ۱۲ نفر رسید. این ارزیابی‌های شامل آمادگی‌های فیزیکی و میزان تحصیلات می‌شوند؛ به‌عنوان مثال متقاضیان باید دارای کارشناسی از رشته‌های ریاضی و فنی یا تجربه‌ی هزار ساعت پرواز داشته باشند.

در میان ۱۲ فرد انتخاب‌شده، نام یاسمن مقبلی هم به چشم می‌خورد. خانم مقبلی اصلیتی ایرانی دارد؛ وی متولد آلمان و بزرگ‌شده‌ی آمریکا است و مدتی در نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده و مدرک مهندسی هوافضای خود را از دانشگاه MIT دریافت کرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات