پیش‌نمایش گرند‌پری کانادا 2017 فرمول یک

یک‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
امروز مسابقات فرمول یک در هفتمین مرحله‌ی خود ساعت ۲۲:۳۰ در شهر مونترال کانادا برگزار می‌شود.
تبلیغات

فصل ۲۰۱۷ فرمول یک در مرحله‌ی هفتم خود به کانادا رسیده است. روز گذشته در جریان دورهای تمرینی و زمان‌گیری، شاهد رقابت نزدیک مرسدس بنز و فراری بودیم. فتل، رایکونن و همیلتون هر یک موفق به ثبت سریع‌ترین زمان در هر مرحله از دور‌های تمرینی گرندپری کانادا شدند.

گرندپری کانادا 2017 فرمول یک / canadian grandprix 2017

قدرت‌نمایی خودروهای فراری باعث شد مهندسان مرسدس بنز از تنظیمات متفاوتی برای دورهای زمان‌گیری بهره ببرند. این موضوع منجر به عملکرد بهتر لوئیس همیلتون و کسب ۶۵‌مین پل پوزیشن دوران حرفه‌ای وی شد که بدین ترتیب به رکورد آیرتون سنا افسانه‌ای رسید. پس از همیلتون، سباستین فتل سریع‌ترین زمان را ثبت کرد تا از جایگاه دوم مسابقه را آغاز کند. بدین ترتیب می‌توان رقابتی جذاب بین راننده‌های مطرح مرسدس بنز و فراری برای رویداد پیش‌ رو پیش‌بینی کرد. خانواده‌ی آیرتون سنا پس از عملکرد روز گذشته‌ی همیلتون و ثبت سریع‌ترین زمان، یک عدد کلاه این راننده‌ی مطرح و فقید برزیلی را به وی هدیه دادند.

گرندپری کانادا 2017 فرمول یک / canadian grandprix 2017

راننده‌ی اول مرسدس بنز پس از دریافت این هدیه اعلام کرد:

واقعا شوکه شدم. نمی‌توانم حرفی بزنم. می‌دانم آیرتون برای بسیاری الگوی رانندگی است. این موضوع برای من نیز صادق است. او کسی است که باعث شد من انگیزه‌ و اشتیاق لازم برای رقابت در فرمول یک را داشته باشم. از این هدیه‌ی گران‌بها سپاسگذارم.
گرندپری کانادا 2017 فرمول یک / canadian grandprix 2017

در جایگاه‌های سوم و چهارم، والتری بوتاس و کیمی رایکونن قرار گرفتند. خودروهای ردبول با رانندگی مکس وشتاپن و دنیل ریکیاردو از جایگاه پنجم و ششم گرندپری امروز را آغاز خواهند کرد تا مجددا شاهد رقابت مرسدس بنز و فراری برای قهرمانی و ردبول به عنوان تعقیب‌کننده باشیم. دنیل ریکیاردو پس از دور‌های زمان‌گیری اعلام کرد که توان پیشرانه‌های مرسدس بنز ترسناک و در حال حاضر رقابت با آن‌ها بسیار دشوار است. فیلیپه ماسا، سرجیو پرز، استبان اوکن و نیکو هالکنبرگ جایگاه‌های هفتم تا دهم استارت گرندپری را به خود اختصاص دادند. در ادامه می‌توانید عملکرد کلی رانندگان در دور‌های زمان‌گیری و جایگاه آغازین هر یک را مشاهده کنید.

فرناندو آلونسو نیز که در گرندپری موناکو شرکت نکرده بود، مجدد به فرمول یک بازگشته است. وی موفق به قرارگیری در جایگاه ۱۲ شد. این راننده‌ی مطرح اسپانیایی پس از رقابت‌های دیروز اعلام کرد که شاسی مک‌لارن یکی از بهترین‌ نمونه‌های موجود در فرمول یک است و اگر توان مناسب در اختیار آن‌ها قرار گیرد، در بین خودروهای پیش‌رو قرار خواهند داشت. 

گرندپری کانادا 2017 فرمول یک / canadian grandprix 2017

گرندپری کانادا ۲۰۱۷ امشب رأس ساعت ۲۲:۳۰ برگزار خواهد شد.

گرندپری کانادا 2017 فرمول یک / canadian grandprix 2017
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات