صدور حکم ضبط خودروهای لوکس قاچاق

یک‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که حکم ضبط خودروهای لوکس قاچاق توسط دولت صادر شده است.
تبلیغات

عبدالمجید اجتهادی، مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات، در مورد تعیین تکلیف خودروهای لوکسی که به کشور قاچاق شده‌اند گفت: «سازمان تعزیرات در خصوص خودروهای لوکس قاچاق، حکم قطعی صادر کرده است که طبق قانون، اجرای حکم تعزیرات لازم‌الاجرا است و باید اجرا شود.»

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد حکم تعزیرات توضیح داد که بنا به این حکم، خودروهای لوکس قاچاق شده باید به نفع دولت ضبط شوند. طبق آیین‌نامه، دولت حق ندارد این خودروها را در بازار به فروش برساند و شرایط خاصی دارد که در تدارک برای صادرات این خودروها هستند.

اجتهادی در مورد اینکه صحبت‌هایی در مورد واگذاری این خودروها به سازمان‌ها و نهادهای دولتی وجود داشت، اعلام کرد: «من در رابطه با این موضوع چیزی نشنیده‌ام؛ اما در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین‌نامه‌ی اجرایی آن، چنین موضوعی وجود ندارد. سال گذشته برخی خودروهای لوکس در کشور کشف و ضبط شدند که هنوز تعیین تکلیف آن‌ها و مشخص‌شده وضعیت نهایی‌شان ادامه دارد.»

باید منتظر بود و دید خودروهای لوکسی که به کشور وارد می‌شوند با چه سرنوشتی روبه‌رو خواهند شد. قاطعیت در برخورد و مبارزه با این خودروها می‌تواند آمار قاچاق خودرو به کشور و هدر رفتن منابع مالی را کاهش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات