کورتانا کاربران را در خرید آنلاین همراهی می‌کند

شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت هر روز در حال افزایش قابلیت‌های کورتانا است، در همین راستا، از این پس در هنگام خرید آنلاین در کنار کاربران خواهد بود.
تبلیغات

مایکروسافت قابلیت جدیدی به کورتانا اضافه کرده است که هنگام خرید آنلاین به کمک کاربران می‌‌آید. این قابلیت به‌صورت آزمایشی و محدود برای پیشنهاد بهترین قیمت و اعلام موجودی کالاهای مشابه فعال شده است. با ورود کاربر به فرآیند خرید از خرده‌فروشی‌های آنلاین معروف مانند آمازون و وال‌مارت، کاربر با چنین پیغام‌های پیشنهادی از سوی کورتانا روبه‌رو خواهد شد.

خرید با کورتانا

این قابلیت تنها در زمان استفاده از مرورگر مایکروسافت اج و در صورت نصب شدن آپدیت Creators در دسترس خواهد بود. هرگاه کاربر در حال مشاهده‌ی بخش جزئیات محصول در وب‌سایت‌های پشتیبانی شده باشد، با پیغامی در نوار آدرس‌ مرورگر مواجه خواهد شد. این قابلیت شبیه به چیزی است که پیش از این توسط مایکروسافت برای چک کردن کوپن‌ها و تخفیف‌ها در وب‌سایت‌ها معرفی شده بود. این قابلیت جدید بیش از آن‌ که بر خرید کالا تمرکز داشته باشد، به مقایسه قیمت‌ها می‌پردازد. کورتانا با جستجو در بین خرده‌فروشی‌های پشتیبانی شده، محصولات مشابه و ارزان‌تر را به کاربر اطلاع می‌دهد. برای دیدن لیست معامله‌ها کافی است کاربر مثل گذشته از آیکون کورتانا در نوار آدرس‌ استفاده کند؛ با ظاهر شدن آن‌ها در سمت راست پنجره‌ی شما،‌ لینک‌های خرید محصول از وب‌سایت‌های دیگر نیز ظاهر خواهند شد.

به‌ احتمال فراوان قیمت پایین تنها معیار فرد برای خرید از یک فروشگاه اینترنتی نخواهد بود؛ برای مثال شاید شما با قوانین خرید از یک خرده‌فروشی راحت‌تر باشید یا از شرایط ارسال کالای یکی از آن‌ها رضایت بیشتری داشته باشید. متأسفانه هنوز مشخص نیست چه فاکتورهایی در این پیشنهادات در نظر گرفته شده است؛ با این حال همین پیشنهاد کالای مبتنی بر قیمت بسیار کاربردی است.

مایکروسافت اعلام کرده است که این قابلیت در زمان عرضه فقط از ۱۴ خرده‌فروشی اینترنتی پشتیبانی می‌کند. لیست کامل این فروشگاه‌ها هنوز اعلام نشده است و مایکروسافت قول داده که تعداد آن‌ها را در ماه‌های آینده افزایش دهد. این قابلیت برای کسانی که آپدیت Creators را دریافت کرده‌اند، از امروز در دسترس قرار گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات