اپ استور تا به امروز ۷۰ میلیارد دلار عاید توسعه دهندگان کرده است

جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل اعلام کرده که مجموع دریافتی توسعه دهندگان از فروشگاه اپ استور، از مرز ۷۰ میلیارد دلار عبور کرده است.
تبلیغات

در فاصله‌ی چند روز باقی مانده به کنفرانس توسعه دهندگان اپل یا همان WWDC 2017، کاپرتینویی‌ها اعلام کرد‌ند که میزان دریافتی توسعه دهندگان از ابتدای راه‌اندازی اپ استور تا به امروز از مرز ۷۰ میلیارد دلار عبور کرده است. اپل سال گذشته میزان پرداختی به توسعه‌ دهندگان را ۵۰ میلیارد دلار اعلام کرده بود که نشان از افزایش ۲۰ میلیارد دلاری این میزان در فاصله‌ی یک سال اخیر دارد.

با وجود اینکه فروش گوشی‌های هوشمند در طول یک سال اخیر با توجه به اشباع بازار کشور‌های توسعه یافته، کاهش پیدا کرده و تنها سه درصد رشد در طول سال ۲۰۱۶ به همراه داشته، اما هنوز تقاضا برای سرویس‌های نرم‌افزاری و اکوسیستم اپلیکیشن‌ها بسیار بالا است. اپل اعلام کرده که در طول ۱۲ ماه اخیر، دانلود اپلیکیشن‌ها بیش از ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده که بخش بزرگی از این افزایش در دانلود‌ها مربوط به بازی Pokemon GO و Super Mario بوده است. البته این بدین معنی نیست که جز بازی‌ها اپلیکیشن‌های دیگر مورد توجه قرار نگرفته‌اند، چراکه اپلیکیشن‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف با استقبال کاربران روبرو شده‌‌اند. برای مثال می‌توان به انواع اپلیکیشن‌های سبک زندگی، سلامتی و تناسب اندام اشاره کرد که بخشی از افزایش ۷۰ درصدی دانلود اپلیکیشن‌ها را تشکیل داده‌اند، با این وجود بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سرگرمی همچنان در صدر لیست قرار دارند.

هرچند پلتفرم اندروید گوگل به مدد محصولات متنوعی که کمپانی‌های مختلف راهی بازار کرده‌اند، در سال‌های اخیر بازار گوشی‌ها را قبضه کرده؛ اما اپل و پلتفرم iOS آیفون و آیپد سودده‌ترین اکوسیستم بوده و سود بیشتری را عاید توسعه دهندگان کرده است. کمپانی اپل از سال ۲۰۰۸ میلادی فروشگاه اپ استور را راه‌اندازی کرد. این فروشگاه دقیقا یک سال پس از عرضه‌ی اولین نسل از آیفون به بازار در اختیار کاربران قرار گرفت که اتفاقا موفقیت بزرگی را نیز کسب کرد.

اپل سال گذشته سیاست‌های خود در خصوص درآمدزایی از طریق سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های اشتراکی را تغییر داد و بنابر اطلاعات ارائه شده همین موضوع باعث افزایش ۵۸ درصدی درآمدزایی از طریق سرویس‌های اشتراکی شده است. از جمله‌ی اپلیکیشن‌های پرطرفدار اشتراکی باید به گزینه‌هایی نظیر نتفلیکس اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات