یادگیری ماشین ۹۹.۹ درصد از ایمیل‌های اسپم در جیمیل را تشخیص می‌دهد

شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اخیرا اعلام کرده است که به لطف یادگیری ماشین، سرویس ایمیل این شرکت قادر به تشخیص تقریبا تمام هرزنامه‌ها و ایمیل‌های کلاه‌برداری است.
تبلیغات

گوگل یکی از بازیگران بزرگ در زمینه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در جهان محسوب می‌شود. غول موتورهای جستجوی جهان در آخرین تلاش برای استفاده از یادگیری ماشین در سرویس‌های خود، موفق به مسدود کردن ۹۹.۹ درصد هرزنامه‌ها و ایمیل‌های کلاه‌برداری در جیمیل شده است؛ در حقیقت از هر هزار ایمیل اسپم تنها یکی به دست کاربر می‌رسد. گوگل ادعا می‌کند که چیزی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد ایمیل‌های دریافتی در جیمیل را اسپم‌ها تشکیل می‌دهند. این مدل جدید با ابزارهای «Safe Browsing» گوگل به منظور تشخیص لینک‌های مخرب یکپارچه شده است. این بهبودها در بخش تشخیص ایمیل‌های کلاه‌برداری نیز قابل توجه بوده است.

گوگل به منظور جلوگیری از سرقت اطلاعات حساس کاربران، برخی از ایمیل‌ها را با کمی تاخیر در اختیار فرد قرار می‌دهد. گوگل دلیل این تاخیر را تشخیص ساده‌‌تر چنین ایمیل‌هایی در یک مجموعه اعلام کرده است؛ این کار به منظور در اختیار گرفتن اطلاعات بیشتر توسط الگوریتم تشخیصی گوگل انجام می‌گیرد. این ویژگی تنها روی ۰.۰۵ درصد از پیام‌ها اعمال می‌شود.

گوگل ویژگی دیگری نیز به سرویس ایمیل خود اضافه کرده است؛ ویژگی سوم اضافه شده به کسب‌وکار‌ها برای حفاظت از اطلاعات‌شان کمک می‌کند. هرگاه کاربر قصد پاسخ به ایمیل خارجی کسی را داشته باشد که معمولا با او ارتباط ندارد، گوگل با پیغامی اطمینان شما را برای ارسال پاسخ جویا خواهد شد. گوگل پیش از این فیلتر‌های متنوعی را برای شرکت‌ها درنظر گرفته است که به کمک آن می‌توان از اشتراک اطلاعات پیش‌بینی نشده جلوگیری کرد. با ویژگی جدید اضافه شده به جیمیل شرکت‌هایی که از فیلترهای قبلی استفاده نمی‌کردند نیز از یک حفاظت حداقلی برخوردار خواهند شد. اخطار دادن در هنگام کلیک روی لینک‌های مخرب نیز آخرین ویژگی اضافه شده به جیمیل است.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات