اپل از فرمان و پدال لاجیتک در خودرو خودران استفاده می‌کند

شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
از خودرو خودران اپل چه خبر؟ قطعا اپل دست روی دست نمی‌گذارد تا رقبایی مثل گوگل از او سبقت بگیرند.
تبلیغات

اپل در اسنادی که در اوایل ماه جاری برای مراجع قانونی کالیفرنیا فرستاده، طرحی کلی برای آموزش اپراتورهای خودروی خودران ارائه کرده است .این مدارک جدیدترین سرنخ‌های برنامه‌ی آینده این شرکت در زمینه خودروی خودران را ارائه می‌کند.

ساختمان اپل

اپل اجازه‌ی تست اتومبیل خودران را در ۱۴ آوریل از اداره حمل و نقل کالیفرنیا دریافت کرده است.

منابع ایالتی ۴۱ صفحه از مدارک درخواست اپل را به رویترز ارائه کرده‌اند که سرنخ‌هایی از فعالیت بسیار مخفیانه‌ی این شرکت در آن وجود دارد؛ درحالی‌که اپل هیچ‌گاه این فعالیت‌ها را تأیید نکرده است. سازنده‌ی آیفون به لیست بلندبالای تولیدکنندگان خودروهای خودران، از جمله ویمو در این ایالت می‌پیوندد که در حال تست خودروهای مدرن خود در جاده‌های کالیفرنیا هستند. اپل به دنبال یک محصول متفاوت است تا در صنعت خودروهای دنیا، تغییری انقلابی به وجود آورد.

فرمان و پدال لاجیتک

بخشی از این درخواست، یک فصل ده‌صفحه‌ای است که به نظر می‌رسد در ارتباط با در دست گرفتن کنترل خودرو هنگام تست‌های مختلف باشد که آن را سیستم توسعه می‌گویند. بیزنس اینسایدر گزارش می‌دهد که مهندسان اپل در صندلی‌های پشتی این خودروها می‌توانند به‌وسیله‌ی فرمان و پدال‌های بازی‌ کامپیوتری لاجیتک، کنترل خودرو را در دست بگیرند. اپل از دادن هرگونه نظری در مورد این اسناد خودداری کرده است.

این برنامه سندی را شامل می‌شود که «سیستم خودران: خلاصه آموزش تخصصی توسعه پلتفرم» نام دارد و هدف آن آموزش به رانندگانی است که در شرایط حرکت اتوماتیک خودرو، در آن حضور دارند.

بر این اساس ، «سیستم توسعه» به‌صورت الکترونیکی کنترل خواهد شد (برای مثال با جوی استیک) و راننده‌های ایمنی باید همیشه آماده باشند که در شرایط حساس، کنترل خودرو را به دست بگیرند. همین‌طور در اسناد، سناریوهای مختلفی مورد توجه قرار گرفته‌اند که باید تست شوند؛ از حرکت در اتوبان‌ها تا دوربرگردان‌های تند و تعویض لاین!

لکسس RX450h

نامه‌ای از سوی کمپانی اپل به اداره حمل و نقل کالیفرنیا ارسال شده  است که بر اساس آن، خودروهای اپل توان جمع‌آوری و نگه‌داری اطلاعات پیش از تصادف را دارا هستند. این اسناد شامل اطلاعاتی مبنی بر نحوه‌ی کار این سیستم نمی‌شود. همین‌طور اشاره نشده که از چه نوع سنسورهایی در این سه خودروی دارای مجوز تردد اپل استفاده شده است. هر سه خودرو از برند لکسوس مدل RX450h هستند.

این مجوز مشخصا به این معنی نیست که اپل به دنبال ساخت یک خودروی کامل است؛ در عوض  این شرکت می‌تواند در حال توسعه‌ی یک سیستم خودران باشد که به خودرو‌هایی از برندهای دیگر اضافه می‌شود.

starting the tests
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات