ایلان ماسک: خودروهای کاملاً خودران تا دو سال آینده وارد بازار می شوند

جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌زودی می‌توانید، خوابیدن آرام، حین رانندگی در سفر را تجربه کنید.
تبلیغات

شرکت آئودی، ادعا می‌کند، مدل A8 جدید اولین وسیله نقلیه‌ی بازار است که دارای توانایی‌های رانندگی خودران سطح ۳ خواهد بود، اما طبق گفته‌ی ایلان ماسک وسایل نقلیه‌ی کاملاً خودران خیلی زودتر از مدت زمانی‌که بیشتر افراد تصور می‌کنند، پا به عرصه‌ی ظهور خواهند گذاشت.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا در خلال کنفرانس TED گفت:

خودروهای خودران سطح ۵ تا دو سال آینده تولید می‌شوند و تا اواسط سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه‌ی خودروهای کاملاً خودران خواهیم بود.

طبق گزارش انجمن مهندسان خودرو، یک محصول با توانایی رانندگی خودران در سطح ۵ می‌تواند بدون هر گونه مداخله‌ی انسان در تمامی حالات رانندگی، در مسیر حرکت کند و ایمنی بالایی داشته باشد. پیشرفته‌ترین سیستم‌هایی که در حال حاضر به فروش می‌رسند، در سطح ۲ هستند که می‌توانند در مسیر جاده حرکت کنند، اما برای اینکه بتواند در لحظه‌ی بروز حادثه، عکس‌العمل مناسب از خود نشان دهد؛ به راننده نیاز خواهد داشت.

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶، تسلا تولید وسایل نقلیه‌ای را آغاز کرد که ادعا می‌کند، سخت‌افزار به‌کار رفته در آنها، قادر است رانندگی خودران سطح ۵ را، پذیرا باشد. این بدان معنی است که وسایل نقلیه‌ی تسلا قبل از اینکه بتوانند شروع به رانندگی خودران در خیابان‌ها کنند، در انتظار یک نرم‌افزار مناسب هستند.

 در حالیکه ایلان ماسک ادعا می‌کند، کمپانی تسلا فناوری فعال کردن رانندگی خودران را به‌طور کامل در اختیار دارد، بعید است قوانین شهری، به رانندگان اجازه‌ی استفاده‌ی کامل از این فناوری تا بعد از سال ۲۰۲۰ را بدهند.

مدیر شرکت تسلا می‌گوید، طبق یک برنامه‌ی کاری؛ تا پایان سال ۲۰۱۷ از لس‌آنجلس تا نیویورک را بدون هیچگونه مداخله‌ی انسانی طی خواهد کرد.

تسلا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات