برنامه DIYZ: راهنمای ویدیویی برای تمام امور فنی و برقی خانه - زوم اپ

پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
DIYZ اپلیکیشنی بسیار کاربردی برای اندروید و آی‌اواس است که با آموزش‌های ویدیویی‌، شما را در انجام امور فنی خانه مانند تعویض شیر آب، رنگ کردن دیوار‌ و موارد دیگر یاری خواهد کرد.
تبلیغات

مطمئنا در میان دوست و فامیل شما هم افرادی وجود دارند که اهل کارهای فنی خانه و حلال مشکلاتی همچون سوختن مهتابی، اتصالی کردن پریز برق، چکه کردن شیر آب و موارد مشابه باشند. کمک گرفتن از این افراد در کنار تمام نکات مثبتی که دارد، باعث می‌شود ناآگاهی و توانایی شما در انجام چنین اموری به شکل خجالت‌آوری خود را نشان دهد. معمولا در آن لحظه مهم نیست شما یک موزیسین حرفه‌ای، یک دکتر یا حتی یک معلم باشید، این «بلد نبودن» شما است که به چشم خواهد آمد. اگر می‌خواهید دچار چنین مشکلاتی نشوید و امور فنی خانه را خودتان انجام دهید یا حتی اگر یک خانم هستید و می‌خواهید در انجام امور فنی منزل از آقایان عقب نمانید، با پست امروز زومیت همراه باشید‌. اپلیکیشن DIYZ یک برنامه‌ی بسیار کاربردی و جالب است که صدها ویدیوی آموزشی در رابطه با امور فنی منزل به شما ارائه خواهد کرد. ویدیوهای آموزشی در موضوعات مختلفی همچون مشکلات برقی، مشکلات آشپزخانه، مشکلات شیر آب و لوله‌کشی و ... دسته‌بندی شده‌اند تا بتوانید موضوعی را که در آن به کمک و راهنمایی نیاز دارید، به شکل ساده‌تری پیدا کنید. برای مثال اگر سینک ظرف‌شویی گرفته است، می‌توانید با مراجعه به بخش لوله‌کشی آموزش تعمیر آن را پیدا و مشاهده کنید. به کمک باکس جستجو در بالای برنامه نیز می‌توانید با سرچ کلمات مربوطه، راه حل مشکل خود را در صورت وجود به شکل سریع‌تری پیدا کنید.

ویدیوهای موجود در DIYZ همگی به‌صورت قدم‌به‌قدم و کاملا گویا تولید شده‌اند. به‌طوری که حتی اگر متوجه توضیحات انگلیسی آن نباشید نیز در اکثر موارد متوجه موضوع آموزش داده‌شده، خواهید شد و می‌توانید مشکل خود را حل کنید. با این حال آشنایی با زبان انگلیسی می‌تواند به شما در فهم توضیحات متنی هر آموزش و در نتیجه بازدهی بیشتر آموزش‌های موجود در برنامه کمک کند. بعد از انتخاب هر دسته‌بندی، لیست آموزش‌های موجود نمایش داده خواهد شد. با ورود به هر آموزش، مطالب موجود را در ۳ تب مجزا مشاهده خواهید کرد که در ادامه آن‌ها را توضیح‌ خواهیم داد:

نمای کلی (Overview): در این بخش یک ویدیوی کوتاه و خلاصه در رابطه با مشکل مورد نظر و روش حل آن مشاهده خواهید کرد. در زیر این ویدیو نیز توضیح کوتاهی در رابطه با مشکلی که گرفتار آن شده‌اید، نوشته شده است. علاوه بر این، یک بخش آنالیز در رابطه با مشکل شما وجود دارد که در آن درجه سختی و زمان مورد نیاز برای تعمیر یا انجام کار مورد نظر تخمین زده شده است. همچنین هزینه‌ی حدودی برای حل مشکل در سه درجه‌ی ارزان، متوسط و گران به اطلاع شما خواهد رسید.

آموزش قدم‌به‌قدم (Steps): در این بخش که قسمت اصلی آموزش ویدیویی است، روش تعمیر یا طریقه‌ی حل مشکل به‌صورت ویدیوهای کوتاه و مرحله‌ به مرحله در اختیار شما قرار خواهد گرفت‌. کافی است به‌نوبت این ویدیوها را تماشا کنید و امور توضیح داده‌شده را انجام دهید. این مراحل از ابتدایی‌ترین مرحله (مانند بستن فلکه آب یا قطع کردن فیوز) شروع می‌شود و شما را تا پایان کار همراهی می‌کند. به همین سادگی می‌توانید به‌تنهایی و بدون نیاز به کمک افراد «فنی» فامیل، مشکلات منزلتان را حل کنید.

بخش فروشگاه (Shop): در این بخش که البته برای کاربران داخل ایران قابل استفاده نیست، می‌توانید ابزارها و وسایلی را که برای انجام آموزش مورد نظر احتیاج دارید، از فروشگاه آمازون خریداری کنید. برای مثال اگر قصد تعویض لامپ سوخته‌ را دارید، می‌توانید به‌جای مراجعه‌ی حضوری و خرید آن‌ها، اقدام به خرید اینترنتی ابزارهای لازم کنید.

در کنار این آموزش‌های ویدیویی که به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته‌اند، بخشی دیگر با عنوان Pro Advice در برنامه وجود دارد که در آن می‌توانید برای توضیحات بیشتر یا مشورت‌های احتمالی به‌صورت آنلاین با افراد متخصص در حوزه‌ی مشکل خود صحبت کنید. استفاده از این بخش نیازمند هزینه است؛ اما احتمالا به‌عنوان تبریک ورود به برنامه یک بار مشاوره‌ی رایگان به شما اختصاص پیدا کند. برای دانلود این برنامه می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

ویژگی‌ها

  • آموزش ویدیویی و قدم به قدم انجام امور فنی
  • دسته‌بندی موضوعات برنامه همچون آشپزخانه، برقی، لوله‌کشی و ...
  • آشنایی با ابزار و مراحل حل یک مشکل

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور اپ‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

آموزش دانلود از پلی‌استور: در صورتی که بعد از انتخاب گزینه دانلود و انتقال به پلی‌استور با پیغام «This item is not available in your country» مواجه شدید، می‌توانید از ربات تلگرامی @apkdl_bot برای دریافت فایل Apk برنامه استفاده کنید. لینک پلی‌استور برنامه را کپی (با راست‌کلیک یا لمس طولانی روی گزینه‌ی بالا) و به این ربات ارسال کنید تا بعد از چند لحظه، فایل APK برای شما ارسال شود. (توضیحات بیشتر)

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات