آشپزی به سبک موبایلی

سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
چنانچه بسیاری از نیازهای روزمره‌ی خود را با گوشی هوشمندتان رفع می‌کنید و آشپزی و پختن غذاهای جدید و خوشمزه یکی از علایق یا دغدغه‌های شما است، این مطلب را از دست ندهید.
تبلیغات

تکنولوژی و عصر ارتباطات، سبک و سیاق آشپزی را هم زیر و رو کرده است. امروزه وقتی به مهمانی، خانه‌ی دوستان و آشنایان می‌روید، با غذاهای جدیدی آشنا می‌شوید که بسیار هم خوشمزه هستند. مردم برخلاف گذشته مدام در حال پختن غذاهای جدیدی هستند و دوست دارند تنوع و نوآوری‌شان را در آشپزی به رخ بکشند.

کسانی که کمی اهل اینترنت و شبکه‌های اجتماعی هستند، به خصوص جوانان برای پختن غذاهای تازه به کانال‌های تلگرام، صفحات اینستاگرام و از این دست مراجعه می‌کنند تا دستور پخت غذاهای جدید یا حتی روش تهیه‌ی غذاهای سنتی و معمول را ببینند.

آشپزی به سبک حرفه‌ای‌ترها

اما چنانچه شما جزو حرفه‌ای‌ترها هستید، باید بدانید که راه‌های آسان و بی‌دردسرتری هم وجود دارد که می‌توانید با آن ادویه‌ی تکنولوژی را به غذاهایتان اضافه کنید. اپلیکیشن‌های موبایلی مختلفی وجود دارند که در این راه به شما کمک می‌کنند. به‌عنوان مثال بعضی از آن‌ها لیستی از غذاها و دستور پختشان را جمع‌آوری کرده‌اند، بعضی‌هایشان با ویدیو به شما فوت و فن آشپزی را می‌آموزند و بعضی شما را برای پختن غذاهای سالم و رژیمی یاری می‌کنند.

البته بهتر است موبایلتان را شلوغ نکنید و فقط یک اپلیکیشن درست و حسابی را نصب کنید که بیشتر این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد. بد نیست سری به اپ استورها بزنید و جستجو کنید. شاید (سانازسانیا) یکی از بهترین برنامه‌هایی باشد که می‌توانید پیدا کنید و می‌شود گفت یک اپ آشپزی حرفه‌ای است که سعی کرده است تا بیشتر نیازهای کاربر را درنظر بگیرد و آن‌ها را رفع کند.

اولا که این اپلیکیشن بسیار ساده و راحت است و کاربر را گمراه نمی‌کند. ثانیا اینکه امکانات بسیار زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد که ممکن است از آن هیجان زده شوید. نکته‌ی مهم‌تر اینکه این اپ باب روز است و مثلا اکنون برای ماه رمضان مطالب و پیشنهادهای ویژه‌ای دارد.

وقتی وارد اپلیکیشن می‌شوید در همان صفحه‌ی اصلی با دیدن غذا و دسرهای خوش آب و رنگ ممکن است دهانتان آب بیافتد. کمی که در صفحه‌ی اصلی پایین بروید، می‌توانید بخش‌های مختلفی را ببینید؛ به‌عنوان مثال فیلم‌های آموزشی، غذاهایی که پرطرفدار بوده‌اند یا غذاهای جدیدی که به‌تازگی به برنامه اضافه شده‌اند. چیزهای دیگری هم هست؛ در قسمتی می‌توانید برای دسر درست کردن مهارت پیدا کنید، در بخش دیگری شیرینی پختن یاد می‌گیرید و البته انواع غذاهای ایرانی و خارجی را هم می‌توانید پیدا کنید.

چه غذایی می‌خواهید؟

ساناز سانیا

هر غذا توضیحات مفصل و به‌درد بخوری دارد. روی هر کدام که کلیک کنید، صفحه‌ی مخصوص آن غذا باز می‌شود. در این صفحه چه چیزهایی را می‌توانید ببینید؟ ابتدا اطلاعات مفید و مختصری که به شما نشان می‌دهد پختن آن غذا چقدر زمان نیاز دارد و در چه درجه‌ای از سختی است. پس شاید بهتر باشد در همان ابتدا از پختن آن صرف‌نظر کنید!

در قسمت بعد برچسب‌های هر غذا را می‌بینید که مثلا آن غذا ایرانی یا خارجی است، پلو دارد یا نه، سنتی است یا مدرن و… در جدول بعدی مواد لازم برای پختن آن غذا به تفکیک و با دقت آورده شده است.

یکی از امکانات جالبی که (سانازسانیا) دارد، این است که در پایان قسمت مواد لازم برای هر غذا، کلیدی با نام «افزودن به لیست خرید» وجود دارد که با فشردن آن می‌توانید مواد غذایی موردنظرتان را به لیستی اضافه کنید که موقع خرید کردن به دردتان می‌خورد تا بدین ترتیب، مواد مورد نیازتان را فراموش نکنید.

در قسمت بعدی دستور پخت غذا با شرح کامل آماده است تا در هیچ مرحله‌ای از پخت و پز لنگ نمانید. قسمت آخر هم مواد جایگزین را به شما معرفی می‌کند؛ به‌عنوان مثال به شما می‌گوید در این غذا اگر گوشت قرمز دوست ندارید یا به دلایل پزشکی نباید مصرف کنید، می‌توانید از گوشت مرغ استفاده کنید. در بخش آخر هم نظرات کاربران را درباره‌ی هر غذایی می‌بینید و می‌توانید از تجربیات کسانی که آن را قبلا پخته‌اند، بهره ببرید.

غذاهای مخصوص ماه رمضان

سانازسانیا

در ماه مبارک رمضان، وعده‌های غذایی به هم نزدیک می‌شوند. به خصوص در سال‌های اخیر که ماه رمضان به فصل گرما افتاده است، باید اهمیت بیشتری به غذایی که می‌خورید، بدهید تا بدنتان آب کافی برای روزه‌داری در ساعات طولانی ذخیره کند. (سانازسانیا) برای ماه مهمانی خدا هم غذاهای مناسب و مخصوص این ایام را به شما ارائه می‌دهد.

برای اینکه غذاهای موردعلاقه‌تان را پیدا کنید، می‌توانید به بخش دسته‌بندی‌ها بروید. از بستنی و دسر تا نوشیدنی‌ها و ساندویچ‌ها و غذاهای خورشتی و اروپایی وجود دارد تا سس و ترشی و هر چه که تصورش را بکنید. اما یکی از راه‌های جالب‌تر برای کشف غذاها رفتن به قسمت «جست‌وجو و فیلتر» است در این قسمت می‌توانید با اسم غذاها یا محتویاتشان، دنبال آن‌ها بگردید. به‌عنوان مثال، در یخچال میگو دارید. کافی است «میگو» را جست‌وجو کنید تا ببینید چه غذاهایی را می‌شود با آن تهیه کرد. در این قسمت با فیلترهای مختلف هم می‌توانید جستجو کنید. مثلا دنبال غذاهای رژیمی بگردید یا غذاهایی که پختشان کمتر از ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.

در زمان‌های قدیم‌، دستور پخت غذاهای جدید را در دفتری یادداشت می‌کردند. امروزه خیلی از خانم‌ها از دستور تهیه غذاهای مختلف در تلگرام و اینستاگرام اسکرین‌شات می‌گیرند؛ ولی در (سانازسانیا) شما می‌توانید هر غذایی را که از آن خوشتان آمد به علاقه‌مندی‌هایتان اضافه کنید تا بعدا بدون اینکه دنبالش بگردید آن را در لیست «سانازسانیای من» ببینید.

هر چه فکرش را بکنید

بخش نکات و تکنیک اپلیکیشن (سانازسانیا)، تکنیک‌های مختلف و فوت و فن‌های ظریف آشپزی را به شما می‌آموزد. در بخش «لایف استایل» شما می‌توانید مطالب عمومی مختلفی درباره‌ی خواص غذاها و نکات سلامتی بخوانید. «بشقاب سانازسانیا» یکی از پرطرفدارترین بخش‌های اپلیکیشن است که خیلی از کاربران هر روز صبح به خاطر آن اپ را باز می‌کنند. در این بخش روزانه سه پیشنهاد غذایی ویژه به شما می‌شود تا دیگر نگران اینکه «امروز چی درست کنم؟!» نباشید!

شاید همه‌ی این‌ها برای یک اپ آشپزی کافی باشد تا نیازهای مختلف شما را برآورده کند. اگر دوست داشتید می‌توانید اپلیکیشن (سانازسانیا) را از لینک‌های زیر دانلود کنید. شاید شما هم عاشقش شدید.

مشخصات

  • نام: سانازسانیا
  • سیستم عامل: اندروید، IOS
  • کاربری: آشپزی و رستوران
  • امتیاز: ۴.۵ ستاره

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات