آلونسو؛ در فکر قهرمانی سه‌گانه‌ی اتومبیل‌رانی جهان

چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در میان بزرگان فرمول یک که هنوز مسابقه‌ می‌دهند، نام فرناندو آلونسو با ۲ بار قهرمانی فرمول یک می‌درخشد. او در یک مصاحبه‌ی جدید، از تلاش خود برای قهرمانی‌های تازه سخن گفته است.
تبلیغات

فرناندو آلونسو، این روزها، حال و روز خوشی در مسابقات فرمول یک، تجربه نمی‌کند. هرچند مشکلات فنی فراوانی برای او و تیم مک‌لارن وجود دارد؛ روحیه‌ی جنگنده‌ی آلونسو حفظ شده است و برای کسب افتخارات بیشتر، تلاش می‌کند.

فرناندو آلونسو، متولد اسپانیا و ۳۵ ساله است. فعالیت او در فرمول یک، از سال ۲۰۰۱ آغاز شد و مدت‌ها رقیب اصلی راننده‌ی افسانه‌ای این رقابت‌ها، میشائیل شوماخر بود. آلونسو ۲ بار در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶، همراه با تیم رنو به مقام قهرمانی فرمول یک رسید و در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ نیز با تیم فراری نائب قهرمان این مسابقات شد. او تاکنون ۹۷ بار روی جایگاه اول تا سوم مسابقات فرمول یک رفته و ۳۲ بار اول شده است.

فرناندو آلوسنو

برای عموم علاقه‌مندان به دنیای موتوراسپرت و اتومبیل‌رانی، سه رقابت این رشته بیش از دیگر مسابقات اهمیت دارند. جایزه‌ی بزرگ موناکو در فرمول یک، رقابت‌ ایندی ۵۰۰ در آمریکا و مسابقه‌ی ۲۴ ساعته‌ی لمانز فرانسه؛ مهم‌ترین مسابقات در تاریخ سالیانه‌ی موتوراسپرت دنیا محسوب می‌شوند.

فرناندو آلوسنو

آلونسو تاکنون چندین‌بار به قهرمانی فرمول یک موناکو رسیده و حالا علاقه‌مند حضور در ایندی و لمانز است. او تا چند هفته‌ی دیگر، به آمریکا خواهد رفت و در مسابقه‌ی بزرگ ایندی ۵۰۰ حضور خواهد داشت. آلونسو این شانس را دارد که سال آینده هم با مک‌لارن در مسابقات ایندی شرکت کند. زاک براون، مدیر تیم مک‌لارن-هوندا، برای فراهم کردن شرایط حضور آلونسو در ایندی ۵۰۰ سال ۲۰۱۸ قول همکاری داده است. جنسون باتن به عنوان جایگزین موقت آلونسو، در تیم فرمول یک مکلارن حضور خواهد داشت.

گراهام هیل Graham Hill

در تاریخ رقابت‌های اتومبیل‌رانی جهان، تنها کسی که موفق به قهرمانی در سه رقابت موناکو، ایندی ۵۰۰ و لمانز شده، گراهام هیل انگلیسی است. او بین سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۷۵، علاوه بر ۲ بار قهرمانی جهان در مسابقات فرمول یک، توانست در ایندی و لمانز هم روی سکوی اول بایستد و برای همیشه تاریخ‌ساز شود. گراهام هیل، در ۱۹۷۵، هنگامی که ۴۶ سال داشت وهنوز اعلام بازنشستگی نکرده بود، در یک سانحه‌ی هوایی درگذشت.

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات