برنامه Disable Service: غیرفعالسازی بخش های غیرضروری اپلیکیشن ها (نیازمند روت) - زوم اپ

سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Disable Service برنامه‌ای برای گوشی‌های روت شده‌ی اندروید است که می‌تواند بر امکانات و دسترسی‌های یک اپلیکیشن‌ نظارت داشته باشد و موارد بی‌استفاده را غیرفعال کند.
تبلیغات

اپلیکیشن‌هایی که در گوشی خود نصب می‌کنید، در پس‌زمینه‌ی گوشی به فعالیت‌های مختلفی مشغول هستند. برای مثال اپلیکیشن گالری عکس QuickPic، حتی زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، در بخش Running Service اندروید با دو فعالیت CloudService و SyncService حضور دارد که به بخش آنلاین برنامه و فضای ابری آن مربوط می‌شود. این در حالی است که اکثر کاربران QuickPic از این برنامه تنها برای نمایش عکس‌ها استفاده می‌کنند و نیازی به بخش فضای ابری آن ندارند و وجود این دو فعالیت در پس‌زمینه‌ی گوشی، نه‌تنها کاربردی برای این کاربران ندارد، بلکه باعث اشغال فضایی هرچند اندک از رم گوشی می‌شود. به لطف اپلیکیشن Disable Service می‌توانید بر تمام فعالیت‌های مربوط به یک اپلیکیشن نظارت داشته باشید و مواردی را که نیازی به آن‌ها ندارید، غیرفعال کنید. برای مثال می‌توانید تمامی سرویس‌های آنلاین QuickPic را غیرفعال کنید. با این کار ویژگی‌های آنلاین و فضای ابری برنامه به‌طور کامل از دسترس خارج می‌شوند؛ اما همچنان قادر به استفاده از بخش گالری عکس این برنامه خواهید بود. 

روش کار با Disable Service به این صورت است که به‌محض اجرا، لیست تمام اپلیکیشن‌های نصب‌شده را نمایش می‌دهد که مقابل هرکدام یک عدد خاکستری‌رنگ دیده می‌شود؛ این عدد مربوط به تعداد فعالیت‌های قابل انجام آن اپلیکیشن در حالت کلی است‌. با لمس این برنامه‌ها، لیست فعالیت‌های قابل انجام نمایش داده می‌شود که موارد در حال اجرا با رنگ آبی مشخص شده‌اند و در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید. برای مثال QuickPic دارای ۱۱ فعالیت قابل انجام است که می‌توانید با لمس برنامه و مشاهده‌ی این فعالیت‌ها، هرکدام را که مایل بودید غیرفعال کنید. با غیرفعال‌سازی فعالیت‌های هر اپلیکیشن، یک عدد قرمزرنگ نیز به لیست اولیه اضافه می‌شود که تعداد فعالیت‌های بلاک شده را نمایش می‌دهد. برای مثال در اسکرین‌شات بالا مشاهده می‌کنید که ۴ مورد از فعالیت‌های QuickPic غیرفعال شده است. در برخی برنامه‌ها نیز یک عدد آبی‌رنگ دیده می‌شود که به معنای حضور داشتن آن اپ در بخش Running Service و تعداد فعالیت‌های در حال اجرا است.

البته همه چیز به همین سادگی نخواهد بود و ممکن است با غیرفعال کردن برخی از فعالیت‌ها، کارکرد کلی آن برنامه با مشکل مواجه شود. برای مثال با برداشتن تیک CloudService, CoreService, SyncService و QuickPic Service تداخلی در عملکرد اپلیکیشن QuickPic به وجود نمی‌آید. اما زمانی که فعالیت در حال انجام کافه بازار را (AppDownloadService) غیرفعال کردیم، این مارکت دیگر قادر به دانلود برنامه‌ها نبود. از همین رو لازم است تنها در صورت آگاهی از فعالیت‌های نوشته‌شده، اقدام به غیرفعال کردن آن‌ها کنید. با این وجود جایی برای نگرانی نیست و می‌توانید به‌صورت آزمون و خطا این فعالیت‌ها را غیرفعال کنید و در صورتی که تداخلی در عملکرد برنامه مشاهده کردید، مجددا آن را فعال کنید. با استفاده‌ی صحیح از این ویژگی می‌توانید فضای رم گوشی را تا حد چشمگیری آزاد کنید.

تذکر : از انجام حالت آزمون و خطا برای اپلیکیشن‌های سیستمی خودداری کنید تا کارکرد گوشی با مشکل خاصی مواجه نشود.

ویژگی‌ها

  • امکان غیرفعال‌سازی بخشی از فعالیت‌های یک اپلیکیشن
  • رابط کاربری گویا و مشخص
  • رایگان بودن برنامه

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

آموزش دانلود از پلی‌استور: در صورتی که بعد از انتخاب گزینه دانلود و انتقال به پلی‌استور با پیغام «This item is not available in your country» مواجه شدید، می‌توانید از ربات تلگرامی apkdl_bot@ برای دریافت فایل Apk برنامه استفاده کنید. لینک پلی‌استور برنامه را کپی (با راست‌کلیک یا لمس طولانی روی گزینه‌ی بالا) و به این ربات ارسال کنید تا بعد از چند لحظه، فایل APK برای شما ارسال شود. (توضیحات بیشتر)

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات