راه‌های افزایش بهره‌وری در ماه رمضان

یک‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مسلمانان زیادی در سراسر دنیا در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرند. اجازه ندهید که روزه گرفتن در این ماه باعث پایین آمدن بهره‌وری شما شود.
تبلیغات

همان‌طور که می‌دانید روزه گرفتن یکی واجبات اصلی اسلام است و بیش از ۱.۶ میلیارد مسلمان در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرند و به دعا و مناجات می‌پردازند. اما نخوردن آب و غذا باعث از بین رفتن انرژی می‌شود و تمرکز کردن را دشوار می‌کند. این موضوع هرساله چالش‌های بزرگی برای کارمندان و کارآفرینان به ‌وجود می‌آورد. اما ایجاد یک سری تغییرات و استفاده از استراتژی‌های مناسب برای تغییر دادن رفتارها و اولویت‌‌بندی‌ها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری شما در ماه رمضان داشته باشد. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی نکته‌هایی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کنند بیشترین بهره‌وری را در این ماه داشته باشید.

planning

۱- برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشید

مشغول نگه داشتن ذهن و فکر در زمانی که گرسنگی باعث پرت شدن حواس می‌شود، چالش بزرگی است. شما با داشتن یک برنامه‌ریزی هدفمند می‌توانید برای فعالیت‌هایی خود بهتر برنامه‌ریزی کنید. در این ایام بهتر است کارهایی که به انرژی بیشتری نیاز دارند مانند قرار ملاقات‌ و تلفن‌های مهم را برای اول وقت بگذارید. برنامه‌ریزی کارهایی که اولویت بیشتری دارند برای صبح اول وقت به شما اطمینان می‌دهد که این کارها به زمان دیگری موکول نخواهند شد. انجام دادن وظایف دیگری را که از اولویت کمتری برخوردارند و به انرژی و تمرکز زیادی احتیاج ندارند، می‌توانید برای ساعات دیگر روز برنامه‌ریزی کنید.

۲- کارهای خود را به زمانی موکول کنید که باانرژی هستید

انرژی شما بعد از خوردن وعده‌های غذایی در سحر و افطار در بالاترین درجه‌ی خود قرار می‌گیرد. اگر امکاناتش را دارید، سعی کنید کارهایی را که از لحاظ ذهنی و جسمی به انرژی بالایی احتیاج دارند، به این زمان‌ها موکول کنید. اگر این روش را امتحان کنید، متوجه خواهید شد که بعد از خوردن سحری، بهره‌وری شما به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. ابزارهای مختلفی مانند Boomerang برای Gmail وجود دارند که به شما کمک می‌کنند بتوانید پیغام‌های مهمی را که در ساعات پرانرژی‌تر نوشته‌اید، در ساعت دیگری برای کارمندان یا همکاران خود ارسال کنید.

video conference

۳- به‌جای جلسات حضوری از تماس‌های ویدئویی استفاده کنید

سفر کردن و راه‌ رفتن از جمله فعالیت‌هایی هستند که انرژی شما را تخلیه می‌کنند. بنابراین سعی کنید تا جای ممکن جلسات حضوری خود را با کنفرانس‌های و تماس‌های ویدئوی جایگزین کنید. در بسیاری از مواقع نیازی به حضور فیزیکی شما برای انجام دادن کارها نیست و امروزه برنامه‌های مختلفی وجود دارند که امکان برقراری تماس‌ها و کنفرانس‌های ویدئویی را برای شما فراهم کرده‌اند. استفاده از این امکانات حتی برای افرادی که روزه نمی‌گیرند نیز توصیه می‌شود و در زمان و انرژی آن‌ها صرفه‌جویی خواهد کرد. مدت زمان اضافه‌ای که از حضور پیدا نکردن در جلسات کاری به دست می‌آید، می‌تواند برای انجام دادن دیگر وظایف و نزدیک‌تر شدن به اهداف مورد استفاده قرار بگیرد.

۴- بعدازظهرها کمی چرت بزنید

بعدازظهرها و عصرهای ماه رمضان سخت‌ترین زمان برای انجام دادن کارها هستند. بنابراین بهترین توصیه این است که کمی چرت بزنید و انرژی خود را افزایش بدهید. یک چرت کوتاه می تواند تأثیر فوق‌العاده زیادی بر افزایش بهره‌وری شما داشته باشد؛ مخصوصا اگر بعد از خوردن سحری استراحت نکرده باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات