نمونه مفهومی لومیا 950 و لومیا 950 ایکس ال در یک ویدیو فاش شد

یک‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از گذشت نزدیک به دو سال از زمان رونمایی لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال، حال ویدیویی از نسخه‌ی مفهومی این دو گوشی با قابلیت‌های بسیار جذاب‌تر منتشر شده است.
تبلیغات

زمانی که مایکروسافت دو گوشی لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال را در اکتبر ۲۰۱۵ رونمایی کرد، بسیاری از طرفداران مایکروسافت با مشاهده‌ی قابلیت‌هایی نظیر ویندوز هِلو و کانتینیوم، هیجان‌زده شدند. لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال ورای قابلیت‌های مورد نظر، ویژگی برجسته‌ی دیگری در مقایسه با سایر گزینه‌های موجود در بازار نداشتند؛ ولی به نظر می‌رسد ردموندی‌ها در ابتدا برای عرضه‌ی محصولات با امکانات بیشتر برنامه‌ریزی کرده بودند. صبح امروز ویدیویی فاش شد که نسخه‌ی اولیه‌ی طراحی‌شده برای لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ ایکس ال را با قابلیت‌های بیشتر نمایش می‌دهد. از جمله‌ی ویژگی‌هایی دیگر مورد نظر مایکروسافت می‌توان به یک اسمارت کاور و همچنین قلم در این دو گوشی اشاره کرد.

به گزارش ویندوزسنترال، ویدیویی که جزو اسناد داخلی مایکروسافت است، نشان می‌دهد که مهندسان مایکروسافت در ابتدا ایده‌های بسیار جذابی برای لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال در سر داشته‌اند؛ ولی تغییر سیاست‌های مایکروسافت باعث شد در نهایت این کمپانی با حذف قابلیت‌هایی، گوشی‌هایی را راهی بازار کند که امروز با نام لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال شناخته می‌شوند. مایکروسافت در نظر داشت سری لومیا ۹۵۰ را به‌عنوان بهترین گوشی‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ راهی بازار کند که امکانات متفاوتی در اختیار کاربران قرار می‌دادند؛ اما این پیش‌بینی آن‌چنان که باید به تحقق نپیوست.

قلم نمونه مفهومی لومیا 950 و لومیا 950 ایکس ال

از جمله‌ی امکانات پیش‌بینی شده پیش از عرضه‌ی سری لومیا ۹۵۰ علاوه بر قلم و همچنین اسمارت کاور، می‌توان به ژست‌های لمسی در حاشیه‌ی نمایشگر و تغییراتی در طراحی این گوشی‌های هوشمند اشاره کرد. با توجه به اینکه ویدیوی مورد نظر پیش از توسعه‌ی کامل ویندوز ۱۰ موبایل و تکمیل طراحی سری لومیا ۹۵۰ تهیه‌ شده است، تمام ایده‌ها در مرحله‌ی اولیه هستند و نتیجه آن با محصول نهایی تفاوت عمده‌ای دارد.

ظاهر قلم پیش‌بینی شده برای سری لومیا ۹۵۰ شبیه به قلمی است که در تبلت‌های سرفیس پرو مورد استفاده قرار می‌گیرد و این چیزی نیست که چندان تعجب‌آور باشد. در ویدیوی مورد نظر می‌توان کاربرد قلم را در نرم‌افزار‌هایی نظیر وان‌نوت مشاهده کرد.

از جمله‌ی ویژگی‌های دیگر باید به قابلیت Actice Slides در حاشیه‌ها اشاره کرد که به کمک آن، گوشی می‌تواند زمانی که کاربر آن را در دست گرفته است، شناسایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات