استون مارتین و اسکن سه بعدی از بدن مشتریان، برای خودروی والکری

یک‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
استون مارتین از بدن خریداران خودروی والکری (Valkyrie) اسکن سه بعدی تمام بدن می‌گیرد تا صندلی راننده را جهت ایجاد آرامش هرچه بیشتر بر مبنای ارگونومی بدن مشتریان خود طراحی کند.
تبلیغات

خودروی استون مارتین والکری با همکاری شرکت ردبول ساخته خواهد شد و به نظر می‌رسد قرار است عملکرد بی‌نظیری به عنوان یک خودروی اسپرت جاده‌ای داشته باشد. پاتریک نیلسون، مدیرعامل استون مارتین، در این‌باره می‌گوید:

ما تنها به دنبال حداکثر سرعت نیستیم. ایجاد دینامیک بهتر برای خودرو هدف اصلی ما است. درست همانند مسابقات فرمول یک، که خودروی پیروز الزاما سریع‌ترین خودرو نیست، بلکه خودرویی برنده خواهد بود که بتواند در کمترین زمان ترمز کند، از پیچ‌ها عبور کند و به‌سرعت، شتاب بگیرد.

تمامی نسخه‌های ساخته‌شده از این خودروی دست‌ساز، دارای طراحی صندلی مخصوص راننده‌ی خود خواهند بود که با استفاده از اسکن سه بعدی بدن آن‌ها انجام خواهد شد.

آدرین نووی، به‌عنوان یکی از موفق‌ترین افراد در حوزه طراحی خودروهای فرمول یک، در پروژه‌ی والکری به استون مارتین مشورت و راهنمایی داده است تا این خودرو، نهایتا با وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم در نسخه‌ی نهایی طراحی و آماده شود.

توان این خودرو از موتور ۱۲ سیلندر با حجم ۶.۵ لیتر تأمین می‌شود که با الهام از موتور هیبرید به‌کاررفته در مسابقات فرمول یک طراحی شده است. این موتور با کمک تکنولوژی KERS یا «سیستم بازیابی انرژی جنبشی» از شرکت ریماک (Rimac) ساخته خواهد شد تا ۱۰۰۰ اسب بخار، قدرت خروجی داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات