سامسونگ: امکان هک شدن اسکنر عنبیه‌ گلکسی اس 8 در استفاده روزمره وجود ندارد

یک‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش برخی از کاربران با انتشار ویدئویی نشان دادند که اسکنر عنبیه‌ گلکسی اس ۸ به‌راحتی قابل هک شدن است. سامسونگ اخیرا به این مسئله واکنش رسمی نشان داد.
تبلیغات

تحقیقات امنیتی اخیر نشان دادند که اسکنر عنبیه‌ی گلکسی اس ۸ توسط ابزار مناسب به‌راحتی می‌تواند هک شود. پس از انتشار ویدئویی در این زمینه، سامسونگ به مشتریان اطمینان داد که از مشکل یادشده اطلاع دارد و در حال تلاش برای حل آن است. پس از آن، این شرکت با انتشار بیانیه‌ی رسمی دیگری، اعلام کرد که امکان وقوع این مسئله در استفاده‌ی روزمره و واقعی وجود ندارد.

سخنگوی سامسونگ به وب‌سایت Korea Herald گفت:

با وجود اینکه ظاهرا در ویدئوی یک‌دقیقه‌ای منتشرشده (که نشان می‌دهد سنسور گوشی توسط یک چشم مصنوعی فریب می‌خورد)، این کار به‌سادگی انجام پذیرفته؛ اما امکان انجام آن در استفاده‌ی روزمره دشوار است....شما برای ثبت نور مادون قرمز نیاز به یک دوربین دارید (که در آن ویدئو استفاده شد) که چنین دوربینی دیگر در بازار قابل خریداری نیست. علاوه بر این شما نیاز به عکس‌برداری از عنبیه‌ی چشم صاحب گوشی و سرقت گوشی او دارید. در نتیجه امکان وقوع چنین سناریویی در واقعیت بسیار نامحتمل است.

با وجود اینکه سامسونگ تلاش کرد امکان وقوع چنین مسئله‌ای را پایین نشان دهد؛ اما در هر صورت اسکنر عنبیه‌ی گلکسی اس ۸ قابل هک شدن است.

کمی پس از عرضه‌ی گلکسی اس ۸، کاربران نشان دادند که مکانیزم تشخیص چهره‌ی برای باز کردن قفل گوشی، به‌راحتی توسط یک تصویر قابلیت دور زدن دارد. سامسونگ از این مسئله مطلع بود و به همین علت امکان انجام تراکنش‌های مالی با سامسونگ پی از این طریق را غیر فعال کرد.

به هر حال، اسکنر عنبیه در تبلیغات به‌عنوان یکی از ایمن‌ترین روش‌های قفل گوشی معرفی شده بود که قابلیت استفاده از آن در پرداخت‌های سامسونگ پی وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات