مدارک جدید آلفابت علیه اوبر مبنی بر سرقت اطلاعات محرمانه

شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دعوای حقوقی وِیمو آلفابت و اوبر بر سر تکنولوژی جدید شرکت اوبر با نام لیدار وارد فاز جدیدی شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

درحالی‌که ویمو به‌عنوان کمپانی خودروهای خودران گوگل و زیرمجموعه آلفابت در تلاش است تا با اتهام سرقت و استفاده از اسناد محرمانه، شرکت اوبر را در دادگاه محکوم کند، خبر رسیده که ویمو مدارکی جدید در این زمینه به دادگاه ارائه کرده است.

ویمو مدعی است که اوبر دستگاه لیدار یا سیستم «تشخیص نوری شعاع حرکت» که توسط مهندس سابق گوگل، آنتونی لواندوفسکی و بر اساس تکنولوژی ارائه‌شده توسط ویمو طراحی و توسعه یافته، به‌صورت مخفیانه استفاده کرده است. این مطلب به دنبال ادعایی مبنی بر دانلود غیر قانونی ۹/۷ گیگابایت داده‌های محرمانه گوگل توسط لواندوفسکی، پیش از ترک گوگل و راه‌اندازی شرکت کامیون‌های خودران توسط وی به نام اوتو مطرح شده است. در فاصله کوتاهی پس از تأسیس شرکت اوتو، اوبر آن را با قیمت ۶۸۰ میلیون دلار خرید.

ویمو اظهار می‌کند که دسترسی به دستگاه لیدار تنها در طول تحقیقات دادگاه و پس از تأیید وجود این دستگاه توسط یکی از مهندسان شرکت اوبر به ویمو داده شده است. مت کالمن سخنگوی شرکت اوبر دراین‌باره می‌گوید:

سیستم لیدار از همان ابتدای تحقیقات در اختیار ویمو قرار داده شده است و امکان عکس‌برداری از آن به‌عنوان بخشی از سیستم تبادل اطلاعات که توسط دادگاه به هردو شرکت ابلاغ شده، وجود داشته است.

ویمو امیدوار است مدارک جدید ارائه‌شده به دادگاه قاضی را مجاب کند تا دستور منع استخدام لواندوفکسی در پروژه خودروی خودران اوبر را صادر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات