مهم‌ترین اخبار زومیت در هفته اول خرداد

شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هر هفته شاهد انتشار اخبار متعددی در دنیای فناوری هستیم که در جمع‌بندی هفتگی، مرور کوتاهی بر این اخبار طی هفته‌ی گذشته خواهیم داشت.
تبلیغات

به‌طور حتم مهم‌ترین خبری که هفته‌ی گذشته بسیاری از ما ایرانیان در حال تعقیب آن بودیم، سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری بود. در اولین ساعات روز شنبه‌ی هفته‌ی گذشته با اعلام اولیه نتایج انتخاباتی مشخص شد که دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور فعلی کشورمان، چهار سال دیگر سکان هدایت کشور را در اختیار خواهد گرفت.

مایکروسافت در هفته‌های اخیر روزهای بسیار پرکاری را پشت سر گذاشته است. پس از برگزاری کنفرانس MicrosoftEDU# و رونمایی از سرفیس لپ‌تاپ، ردموندی‌ها مراسم بیلد ۲۰۱۷ را برگزار کردند که طی آن سرویس‌ها و محصولات نرم‌افزاری جدید و در عین حال جذاب خود را معرفی کردند. این کمپانی در هفته‌ی گذشته نیز مراسمی در کشور چین برگزار کرد که اختصاص به رونمایی از نسل جدید سرفیس پرو داشت. مایکروسافت طی مراسم شانگهای، از سرفیس پرو ۲۰۱۷ رونمایی کرد. سرفیس پرو ۲۰۱۷ از ۲۵ خرداد با قیمت پایه‌ی ۷۹۹ دلار راهی بازار خواهد شد.

البته مایکروسافت تنها کمپانی سرشناسی نبود که در هفته‌ی گذشته محصولات مبتنی بر ویندوز ۱۰ را رونمایی کرد. هواوی هفته‌ی گذشته لپ‌تاپ میت‌بوک ایکس را معرفی کرد که یک محصول بسیار زیبا است. اچ‌پی نیز از دو محصول اسپکتر ایکس ۲ برای رقابت با سرفیس پرو ۲۰۱۷ در کنار انوی ۱۳ برای رقابت با سرفیس لپ‌تاپ رونمایی کرد.

در دنیای عکاسی و دوربین‌ نیز شاهد انتشار اخبار جالب توجهی طی هفته‌ی گذشته بودیم. هسل بلاد طی هفته‌ی گذشته دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی A6D را برای استفاده در تصویربرداری هوایی رونمایی کرد. کانن نیز که دوربین‌های DSLR آن در بازار تقریبا حرف اول را می‌زنند، اعلام کرد دوربین بدون آینه‌ای با سنسور فول فریم راهی بازار خواهد کرد. کانن تاکنون به‌صورت جدی وارد بازار دوربین‌های بدون آینه نشده است و به نظر می‌رسد استقبال از این دوربین‌ها باعث شده کمپانی کهنه‌کار ژاپنی نیز درصدد ورود به این حوزه باشد.

اواخر هفته‌‌ی گذشته، فوربز، لیست با ارزش‌ترین برندهای سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد. در این لیست دوباره شاهد قرار گرفتن اپل در صدر هستیم. نکته‌ی جالب در مورد این لیست قرار گرفتن کمپانی‌های فناوری در بین ۱۵ برند برتر است؛ به‌طوری‌که اغلب ۱۵ رتبه‌ی اول به کمپانی‌های فناوری اختصاص دارد.

پس از آنکه باج افزار واناکرای بسیاری از رایانه‌ها در سراسر جهان را آلوده کرد و حتی قربانیانی نیز در کشورمان داشت، محققان موفق شدند طی هفته‌ی گذشته این باج افزار را رمزگشایی کنند.

پس از انتشار اطلاعاتی در مورد سیستم‌عامل فیوژا، گوگل رسما در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگانش اعلام کرد که این سیستم‌عامل جایگزین اندروید نخواهد شد.

در دنیای خودروسازی نیز شاهد رونمایی از بازگشت یک اسطوره‌ی باواریایی بودیم. بی‌‌ام‌و از نسل جدید نمونه‌ی مفهومی سری ۸ رونمایی کرد. بسیاری از دوستداران خودروهای بی‌ام‌‌و در سال‌های اخیر همواره در انتظار رونمایی از نسل جدید این سری بودند. البته این تنها خبر جالب دنیای خودروسازی نبود؛ چراکه طی هفته‌ی گذشته اولین خودروی مسابقه‌ای رباتیک بدون راننده نیز در پاریس مورد آزمایش قرار گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات