نکات مهم در تفویض اختیار برای رهبران

پنج‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یک رهبر کسب‌وکار هیچ‌وقت قادر نیست همه کارهایش را به‌تنهایی انجام دهد و تفویض اختیار اجتناب‌ناپذیر است . تفویض اختیار باید فرآیندی کنترل‌شده باشد که طی جدول‌های زمانی مشخص، مدیریت شود.
تبلیغات

شما به‌عنوان یک رهبر، باید یاد بگیرید که کارها را به دیگران تفویض کنید و این مهارتی ضروری برای شما به‌حساب می‌آید و منافع بسیاری در کارهای روزانه شما به همراه دارد. تفویض اختیار نه‌تنها بار کارهای روزانه را از روی دوش شما برمی‌دارد، بلکه فرصتی برای افراد شما مهیا می‌کند که مهارت‌های کلیدی و مسئولیت‌ها را در شغلشان یاد بگیرند. در اینجا قصد داریم ۵ مرحله برای تفویض اختیار را برای شما شرح بدهیم:

وظیفه را به‌روشنی مشخص کنید

وظیفه‌ای که قرار است به یکی از افرادتان تفویض شود، به‌روشنی مشخص کنید. نتایج آن را نیز به‌طور دقیق بیان کنید. هدف را تعریف کنید ولی به شخصی که قرار است این فعالیت به او تفویض شود، اجازه بدهید کار را بر اساس چارچوبی که فکر می‌کند مناسب است، پیاده‌سازی کند.

اول افرادتان را امتحان کنید، بعد تفویض کنید

شما باید در مورد شخصی که قرار است وظایف را به عهده بگیرد، اطمینان داشته باشید که قدرت انجام کار را داشته باشد. با رعایت این نکته، خواهید دید آنچه به دنبال آن هستید، به‌خوبی انجام می‌دهد.

کنترل افراد برای تفویض اختیار

با پرسیدن سؤالات، از درک صحیح افراد مطلع شوید

اغلب اشتباهات به خاطر سوءبرداشت پیش می‌آیند و این موضوع در تعریف هدف نهفته است. به‌عنوان یک رهبر باید مطمئن شوید فردی که قرار است اختیارات جدیدی بگیرد، متوجه درخواست شما هست و کار را با توجه به نگاه شما پیش می‌برد.

برای ورودی‌ها برنامه‌ریزی کنید

مؤثرترین روش برای مطمئن شدن از اینکه فرد مورد نظر شما کار را به‌درستی پیش می‌برد، اطلاع از جدول زمانی آن فرد برای پروژه و مطالعه کارهای انجام‌شده توسط او در نقطه‌های مختلف طول کار است. به این شکل، رهبر مطمئن خواهد شد که همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. در غیر این صورت اگر همه چیز را دقیقه آخر انجام دهید، متوجه می‌شوید که خیلی از کارها ممکن است اشتباه انجام شده باشد. در صورت نیاز، باید اصلاحاتی در کار افراد ترتیب داد.

ارائه بازخورد به افراد

ارائه بازخورد سازنده یا انتقاد سازنده برای افرادی که به دنبال پیشرفت در شغلشان هستند، بسیار حیاتی است. مخصوصا اگر مسئولیتی به آن‌ها داده‌اید که قبلا انجام نداده‌اند. به‌عنوان یک رهبر، باید قادر باشید تصحیح کار افرادتان را به روشی سازنده انجام دهید؛ در نتیجه افرادی که از شما مسئولیت گرفته‌اند، در پایان انجام یک کار دارای نتایج مثبت خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات