جنرال موتورز سیستم رانندگی خودران سوپرکروز را در سال جاری عرضه می‌کند

پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کادیلاک برای رقابت با سایر خودروسازان، سیستم رانندگی نیمه خودران خود را در پاییز سال جاری به بازار عرضه می‌کند.
تبلیغات

کادیلاک به عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی سیستم رانندگی نیمه خودکار خود با نام Super Cruise نزدیک شده است. برند لوکس جنرال موتورز سیستم سوپر کروز را با نسخه‌ی ۲۰۱۸ سدان CT6 پاییز امسال به بازار عرضه خواهد کرد.

پیش از این، غول خودروسازی ایالات متحده برای عرضه‌ی این سیستم رانندگی نیمه خودران در پاییز سال ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی کرده بود. اما بنا به دلایلی و برای بهبود سطح عملکرد این سیستم، عرضه‌ی آن را به تأخیر انداخت. اکنون سوپرکروز توانایی کنتل خودکار سرعت و فرمان را در بزرگراه‌ها دارد.

کادیلاک CT6

سوپرکروز برای رقابت با سیستم اتوپایلوت تسلا به بازار عرضه خواهد شد. با این حال این دو سیستم رانندگی خودران تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. طبق اعلام جنرال موتورز سوپرکروز توانایی تشخیص میزان توجه راننده به شرایط جاده و خودرو را دارد. این سیستم همچنین اولین سیستم تجاری شده‌ی بازار خواهد بود که از نقشه‌های سه‌بعدی به‌دست‌آمده از سنسور‌های لیدار در تعامل با سنسور‌های اولتراسونیک، دوربین و جی‌پی‌اس استفاده خواهد کرد.

چراغ‌های اینفرارد و دوربین قرارگرفته در بالای ستون فرمان، به‌طور مداوم موقعیت سر راننده را بررسی می‌کنند تا در صورت عدم توجه وی به جاده، با علایم هشداردهنده وی را از شرایط موجود آگاه کند. در صورتی که راننده برای مدت زیادی به جاده توجه نکرده و نسبت به علائم هشدار این سامانه بی‌توجه باشد، سوپرکروز خودرو را به کنار جاده منتقل و پارک می‌کند.

Cadillac CT6

کاربرد نقشه‌های به‌دست‌آمده با لیدار در سوپر کروز به خودرو قابلیت کنترل بهتر در شرایط محیطی خاصی اعم از وجود شیب و پیچ‌های تند می‌دهد. طبق اعلام مهندسان کادیلاک، این سامانه با دقتی بالا تمام جاده‌های ایلات متحده را به نقشه تبدیل کرده است. سیستم جی‌پی‌اس به‌کاررفته در این خودرو نیز توانایی تعیین موقعیت آنی راننده را با دقت ۴ الی ۸ برابری نسبت به سامانه‌های متداول دارد.

در حالی که کادیلاک خود را برای معرفی و عرضه‌ی سوپرکروز آماده می‌کند، تسلا مشغول نهایی‌سازی روند توسعه‌ی نسخه‌ی ۲ اتوپایلوت است که سیستم رانندگی تمام خودران را به محصولات این شرکت اضافه می‌کند. ولوو، فورد و بی‌ام‌و نیز از دیگر شرکت‌های مطرح خودروسازی هستند که خود را برای عرضه‌ی سیستم‌های پیشرفته‌ی تمام خودران در دهه‌ی آینده‌ی میلادی آماده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات