اچ تی سی وایو 2؛ محصولی نوآورانه در صنعت واقعیت مجازی

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اچ‌تی‌سی در عرضه‌ی نسل جدید هدست واقعیت مجازی خود بسیار سخت‌گیرانه عمل کرده و وعده‌ی محصولی کاملاً نوآورانه را داده است.
تبلیغات

دنیل اُبرایِن، مدیرکل بخش وایو شرکت اچ‌تی‌سی، در مصاحبه‌ای اعلام کرد:

زمان عرضه‌ی نسل دوم  هدست‌ واقعیت مجازی وایو این شرکت کاملاً بستگی به نوآوری‌ها و پیشرفت‌های فناوری واقعیت مجازی خواهد داشت. تعیین زمان عرضه‌ی این محصول مقید به هیچ زمان‌بندی خاصی نخواهد بود و تمرکز اچ‌تی‌سی بر خلق محصولی کاملاً نوآورانه است که تجربه‌های جدیدی در دنیای واقعیت مجازی به ارمغان خواهد آورد.

اُبراین با اشاره به بازخوردهایی که از نسل فعلی دریافت شده است و انتظاراتی که توسعه‌دهندگان از روند پیشرفت این تکنولوژی دارند، این‌گونه بیان کرد که نسل جدید این هدست زمانی به بازار خواهد آمد که بتواند نوآوری و تغییراتی اساسی به همراه خود بیاورد.

بسیاری منتظر معرفی نسل دوم هدست‌ واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو در نمایشگاه CES 2017 بودند که برخلاف انتظارات، این اتفاق نیفتاد. نسل اول هدست‌ وایو تاکنون چندین بار ارتقاء یافته است و لوازم جانبی متنوعی نیز برای آن وجود دارد؛ ازجمله کابل‌های سبک‌تر و سیستم ردیابی اتاق. همچنین نوع جدیدی از هدست‌ وایو نیز برای کارکردهای تجاری تولید شده است که ویژگی‌هایی منحصر به‌ خود دارد. این‌گونه به نظر می‌رسد که اچ‌تی‌سی بیشتر تمایل دارد تا جایی که ممکن است با کالاهای جانبی نیازهای مشتریان را برطرف کند تا اینکه تغییریدر خود محصول ایجاد کند. به نقل از دنیل اُبراین، برای تولید محصولی جدید چیزی مانند پیشرفت مهمی در صفحه‌ نمایش یا تغییراتی ازاین‌دست لازم است؛ نیاز جدیدی که نتوان با یک کالای جانبی آن را برطرف کرد. او همچنین از ورود یک وسیله‌ی جانبی بی‌سیم برای وایو با همکاری شرکت TPCast در سال ۲۰۱۸ خبر داد و اشاره کرد که شاید فناوری وایرلس در سال ۲۰۱۷ برای بسیاری از مردم انتخابی باشد؛ اما در سال ۲۰۱۸ به یک نیاز واجب بدل می‌شود.

HTC Vive

درحالی‌که اچ‌تی‌سی با انتظارات سنتی موجود برای زمان عرضه‌ی محصول جدیدش مبارزه می‌کند، این‌طور به نظر می‌رسد که با تمرکز بر بازخوردها و نیاز بازار، اچ‌تی‌سی از نقطه‌نظر قابلیت عرضه در بازار به مسئله‌ی واقعیت مجازی ورود می‌کند. سخت‌افزار به دلیل محدودیت‌های موجود در اجزای تشکیل‌دهنده‌ی آن فناوری، معمولاً چرخه‌ی حیات محدودی دارد که این چرخه در بخش‌هایی از تکنولوژی که پیشرفت سریع‌تری دارند، کوتاه‌تر نیز می‌شود؛ به‌خصوص که نسل‌های قبلی آن فناوری با انتظارات جدید بازار یا ورود ابداعاتی نو، از رده خارج‌شده باشند.

در گزارشی نمایندگان کمپانی اچ‌تی‌سی اعلام کردند که چرخه‌ی حیات محصولات VR، به‌خصوص فناوری‌های گران‌قیمت واقعیت مجازی مبتنی بر رایانه‌های شخصی، در حدود یک تا سه سال است. این اظهارات و بازه‌ی زمانی معرفی‌شده می‌تواند نشانگر آن باشد که اچ‌تی‌سی چه زمانی قصد دارد به سمت نسل بعدی هدست‌های واقعیت مجازی خود مهاجرت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات