آیفون 8 به اولین دوربین تشخیص چهره سه بعدی دنیا مجهز می شود

جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
آیفون 8 شرکت اپل به عنوان اولین گوشی هوشمند به دوربین تشخیص چهره‌ی سه بعدی ساخت شرکت ال‌جی مجهز خواهد شد.
تبلیغات

شرکت اپل در سال میلادی گذشته پس از کش و قوس‌های فراوان، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس خود را همراه با سخت‌افزار فوق‌العاده قدرتمند و بدون اعمال هیچ‌گونه تغییر در طراحی، روانه‌ی بازار کرد. اپل قصد دارد که با معرفی آیفون ۸، جبران خسارت کند و گوشی هوشمند خود را با طراحی متفاوت و ویژگی‌های شگفت‌انگیز در اختیار خریداران قرار دهد.

آیفون 8 اپل به عنوان اولین گوشی هوشمند به دوربین تشخیص چهره‌ی سه بعدی ساخت شرکت ال‌جی مجهز شده و دوربین سلفی آن برای اولین بار وارد بُعد سوم خواهد شد. طبق گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است، شرکت ال‌جی سرمایه‌گذاری عظیمی در یک کارخانه‌ی تولید ماژول دوربین تشخیص چهره‌ی سه بعدی برای نسل بعدی گوشی اپل کرده است.

گزارش‌هایی مبنی‌بر همکاری شرکت LG Innotek با اپل منتشر شده است؛ LG Innotek به عنوان یک برند زیر مجموعه‌ی ال‌جی بوده و به ساخت قطعات الکترونیکی مشغول است. طبق گزارشی از Korea Economic Daily، شرکت یاد شده تامین اولین ماژول دوربین تشخیص چهره‌ی سه بعدی در جهان را برای استفاده در آیفون ۸ اپل به عهده گرفته است.

دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس

فناوری تشخیص چهره‌ی سه بعدی، توانایی درک عمق را به دوربین گوشی هوشمند می‌دهد که از لحاظ نظری می‌تواند عملیات قفل گشایی (unlock) گوشی هوشمند با چهره‌ی کاربر را ایمن‌تر کند. باید اظهار کنیم که فناوری تشخیص چهره‌ی فعلی استفاده شده در گوشی هوشمند گلکسی اس 8 سامسونگ به اندازه‌ی کافی برای احراز هویت در پرداخت‌های موبایلی امن نیست؛ به طوری که، با استفاه از یک عکس ساده‌ی دو بعدی صاحب گوشی می‌توان فناوری یاد شده را فریب داد.

پس از تصاحب استارتاپ RealFace فعال در زمینه‌ی نرم‌افزار به وسیله‌ی اپل، شایعات مختلفی مبنی‌بر به‌کارگیری فناوری تشخیص چهره در آیفون ۸ در فضای مجازی منتشر شد. این اولین بار نیست که در مورد تامین ماژول دوربین به وسیله‌ی شرکت LG Innotek به منظور میسر کردن فناوری تشخیص چهره‌ی سه بعدی در آیفون ۸ می‌شنویم. به هر حال، همان‌طور که اطلاع دارید شرکت LG Innotek پیش از این، ماژول دوربین دوگانه‌ی آیفون 7 پلاس اپل را هم تامین کرده است.

اما گزارش اخیر، جزئیات جدیدی در مورد اتفاقات رخ داده در سمت زنجیره‌ی تامین را فاش کرده است. ظاهرا شرکت ال‌جی به منظور ساخت ماژول دوربین جدید و نوآورانه برای اپل و طبق پیش‌بینی تقاضا برای گوشی هوشمند آیفون ۸، حدود ۲۳۸.۵ میلیون دلار در یک کارخانه‌ی جدید سرمایه‌گذاری کرده است. طبق گزارش یاد شده، به خاطر این حقیقت که دوربین سلفی سه بعدی (3D) آیفون ۸ کوچک‌تر از دوربین‌های آیفون ۷ پلاس خواهد بود، بنابراین شرکت ال‌جی نیازمند یک کارخانه‌ی جدید برای تولید آن است. در واقع ماژول تشخیص چهره‌ی سه بعدی بخشی از سیستم دوربین سلفی آیفون جدید اپل خواهد بود.

دوربین تشخیص چهره سه بعدی آیفون 8

مطابق با گزارش منتشرشده، دوربین سه بعدی جدید به عنوان دوربین جلویی آیفون ۸ مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ بنابراین، در صورتی که شرکت اپل هم مانند رویکرد شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی برای کاهش حاشیه‌ی گلکسی اس ۸ و ال‌جی جی 6، حاشیه‌ی آیفون ۸ را کاهش دهد و از صفحه نمایش لبه‌به‌لبه بهره ببرد، باید توجه ویژه‌ای به ماژول دوربین تشخیص چهره‌ی سه بعدی کند.

طبق اطلاعات به دست آمده از وب‌سایت ژاپنی Mac Otakara، اپل می‌تواند آیفون ۸ را به یک دوربین با فاصله‌ی کانونی هم‌سنگ ۳۲ میلی‌متری در کنار یک لنز عریض ۲۴ میلی‌متری مجهز کند که می‌تواند با لنز ۳۲ میلی‌متری موجود جفت شود؛ یا اینکه می‌تواند به جای لنز ۳۲ میلی‌متری از یک دوربین با فاصله‌ی کانونی هم‌ارز ۲۸ میلی‌متری کوچک‌تر استفاده کند. انتظار می‌رود که سخت‌افزار ماژول تشخیص چهره‌ی سه بعدی از الگوریتم توسعه داده شده به وسیله‌ی شرکت PrimeSense فعال در زمینه‌ی سخت‌افزاری که اپل در سال ۲۰۱۳ اقدام به تصاحب آن کرد، استفاده کند.

پس از گمانه‌زنی بسیار و مطابق با گزارش اخیر، تولید بخش‌هایی از آیفون ۸ آغاز شده است. شرکت TSMC پس از پشت سر گذاشتن مشکل مربوط به فرآیند تولید ۱۰ نانومتری FinFET، تولید تراشه‌ی A11 نسل بعدی آیفون را شروع کرده است. شرکت TSMC تامین‌کننده‌ی انحصاری تراشه‌ی A11 آیفون ۸ در سال جاری میلادی است.

انتظار می‌رود که آیفون ۸ به فناوری شارژ بی‌سیم، صفحه نمایش OLED، سنسور تشخیص اثر انگشت تاچ آیدی یکپارچه شده با نمایشگر یا ادغام شده با لوگوی اپل موجود در پشت گوشی مجهز باشد. طبق شایعات، آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس اپل هم از صفحه نمایش لبه‌به‌لبه با پنل LCD بهره خواهند برد.

آیا گوشی آیفون ۸ اپل در نهایت به دوربین تشخیص چهره‌ی سه بعدی ساخت ال‌جی مجهز خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات