مهم ترین اخبار زومیت در هفته سوم اردیبهشت

شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هر هفته شاهد انتشار اخبار متعددی در دنیای فناوری هستیم که در جمع‌بندی هفتگی، مرور کوتاهی بر این اخبار طی هفته‌ی گذشته خواهیم داشت.
تبلیغات

هفته‌ی سوم اردیبهشت را نیز باید متعلق به مایکروسافت بدانیم. پس از رونمایی ویندوز ۱۰ اس و سرفیس لپ‌تاپ طی هفته‌ی دوم اردیبهشت با برگزاری کنفرانس MicrosoftEDU#، این هفته را نیز ردموندی‌ها هفته با مراسم بیلد خود به پایان رساندند. مایکروسافت طی مراسم بیلد که در روز اول و روز دوم با برگزاری کنفرانس‌هایی برگزار شد، محصولات و سرویس‌های نرم‌افزاری جدید خود را رونمایی کرد. از جمله‌ی موارد قابل اشاره و پررنگ در کنفرانس بیلد می‌توان به انتشار ویژوال استودیو برای مک در کنار SQL Server برای لینوکس اشاره کرد. بسیاری پس از رونمایی از ویندوز ۱۰ اس که به اپلیکیشن‌های موجود در ویندوز استور محدود است، این سیستم عامل را ضعیف خواندند؛ اما طی کنفرانس بیلد شاهد بودیم که مایکروسافت درصدد اضافه کردن اپلیکیشن‌های بسیار قدرتمندی به ویندوز استور است که این اقدام، ویندوز ۱۰ اس و لپ‌تاپ‌های مبتنی بر آن را به گزینه‌هایی بسیار قوی برای خرید تبدیل می‌کند. البته این تمام اخبار در رابطه با مایکروسافت نبود؛ چراکه طی هفته‌ی گذشته مایکروسافت دلیل عدم استفاده از USB نوع C را اعلام کرد. ضمنا مشخص شد که حتی نسخه‌ی یونیورسال مرورگر کروم در ویندوز ۱۰ اس قابل اجرا نخواهد بود.

پس از انتشار گزارش مالی اپل در هفته‌ی دوم ماه جاری، این هفته شاهد این موضوع بودیم که ارزش کمپانی اپل برای اولین بار در تاریخ فعالیت کاپرتینویی‌ها، به بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار رسید و از این‌رو اپل با داشتن لقب باارزش‌ترین کمپانی تاریخ تجارت، از نظر ارزش بازار نیز رکوردشکنی کرد. اپل در آستانه‌ی برگزاری کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ مایکروسافت، دعوت‌نامه‌ی کنفرانس توسعه‌دهندگان خود را برای برگزاری در تاریخ ۱۵ خرداد ارسال کرد. یکی از اخبار جذاب منتشرشده در رابطه با اپل طی هفته‌ی اخیر، انتشار گزارشی از سوی سیتی‌بانک بود که احتمال تصاحب نتفلیکس توسط این کمپانی را ۴۰ درصد پیش‌بینی کرده است.

از دیگر اخبار مهم این هفته باید به افزایش پیوسته‌ی ارزش بیت کوین اشاره کرد که هر روز شاهد افزایش است و به نظر می‌رسد همچنان رو به رشد خواهد بود. پس از رسیدن به مرز قیمت ۱۷۰۰ دلار برای هر بیت کوین در ابتدای هفته، ارزش بیت کوین دیروز از مرز ۱۸۰۰ دلار نیز عبور کرد.

پس از انتشار اخباری در رابطه با توسعه‌ی یک سیستم عامل جدید توسط گوگل که پیش‌تر با نام اندرومدا شناخته می‌شد، این هفته اخبار دقیق‌تری در این رابطه منتشر شد. بر اساس اطلاعات جدید، سیستم عامل جدید گوگل فیوژا نام دارد و مبتنی بر کرنل اختصاصی توسعه‌یافته توسط متخصصان گوگل است. به بیان بهتر، گوگل در سیستم‌عامل جدید خود که می‌تواند در گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای دسکتاپ مورد استفاده قرار بگیرد، جاوا و لینوکس را کنار گذاشته است.

سامسونگ که بخشی جدانشدنی از اخبار مهم هفته است، این بار با نکته‌ی جالبی هفته را به پایان رساند. شنیده‌ها حکایت از این دارند که شارژ سریع گلکسی اس ۸ در حالی که نمایشگر روشن باشد، به‌درستی کار نمی‌کند. در پایان باید به انتشار خبری در مورد سریع‌ترین دوربین جهان اشاره کنیم که با ثبت ۵ تریلیون فریم در ثانیه، قادر است حرکت نور را هم ثبت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات