سرویس Video Indexer مایکروسافت، متن ویدیوها را به ۱۰ زبان مختلف خروجی می‌دهد

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اپلیکیشن تحت وب جدیدی به نام Video Indexer را معرفی کرد که به کمک آن می‌توانید متن ویدیوها را به ۱۰ زبان مختلف دنیا استخراج کنید.
تبلیغات

مایکروسافت با دستی پر به کنفرانس BUILD 2017 آمده است. این رویداد مخصوص توسعه‌دهندگان پلتفرم‌های این شرکت است. ردموندی‌ها در این رویداد از چندین سرویس جدید رونمایی کرده‌اند که یکی از این سرویس‌ها، اپلیکیشن تحت وبی به نام Video Indexer است. این سرویس می‌تواند حجم بزرگی از ویدیوها را بصورت خودکار طبقه‌بندی کرده و متادیتای مربوط به آن‌ها را به روش‌های مختلف وارد کند. این سرویس مثلا می‌تواند مکالمه‌های موجود در ویدیوها را تشخیص داده و متن خروجی مربوط به آن‌ها را به ۱۰ زبان مختلف دنیا در اختیار کاربر قرار دهد تا بتواند از آن به عنوان زیرنویس استفاده کند. برای ترجمه متن از سرویس Microsoft Translator بهره گرفته می‌شود که رقیب Google Translate محسوب می‌شود.

Video Indexer

اما قابلیت بسیار جذاب دیگری که در این سرویس ارائه می‌شود، تشخیص خودکار چهره‌های موجود در ویدیو و اتصال افراد مختلف به آن است. به این ترتیب می‌توانید همچون گالری عکس، آلبوم ویدیوهای خود را نیز به اشخاص متصل کرده و به این ترتیب، نوع جدیدی از دسته‌بندی ویدیوها را در اختیار داشته باشند. کاربر همچنین می‌تواند براساس اسامی اشخاص به ویدیوهای مورد نظر خود دسترسی یابد. این سرویس می‌تواند اشیاء موجود در ویدیوها را نیز تشخیص داده و بر آن اساس دسته‌بندی کند. 

شاید در نگاه اول به نظر برسد که مایکروسافت به دنبال رقیبی برای یوتیوب است؛ اما این شرکت در عوض به دنبال ارائه سرویس استریم ویدیو، دسترسی و طبقه‌بندی ساده‌تر انبوهی از ویدیوها و همچنین مشارکت بیشتر مصرف‌کنندگان است. 

'گوگل نیز سرویس مشابه Video Indexer را با نام Cloud Video Intelligence API در اختیار مشتریان تجاری خود قرار می‌دهد. سرویس مایکروسافت برای آنالیز ویدیو ۴۵ دقیقه‌ی حدود ۵ دقیقه زمان نیاز دارد. ویدیو ایندکسر عضوی از خانواده‌ی سرویس‌های Cognitive Services به شمار می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات