۳۹/۹ میلیون دستگاه اندرویدی فعال کافه‌بازاری در سال ۹۵

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
در سال ۹۵ مجموعاً ۳۹/۹ میلیون دستگاه اندرویدی در کافه بازار فعال بوده‌اند.
تبلیغات

کافه‌بازار آمار مربوط به بازار اپلیکیشن‌های خود در سال ۱۳۹۵ را منتشر کرد که بر این اساس مجموعاً ۳۹/۹ میلیون دستگاه اندرویدی در این اپلیکیشن برای نصب برنامه‌ها فعال بوده‌اند. بر اساس این آمار، در ماه اسفند ۶/۲۳ میلیون دستگاه فعال در کافه‌بازار وجود داشته است. بیشترین میزان دستگاه‌های فعال در یک زمان به ۳۳ میلیون عدد در سال ۱۳۹۵ رسیده است.

در سال ۹۵ صفحه‌های بازار ۴/۸ میلیارد بار باز شده‌اند که ۱/۴ میلیارد بار نصب یا به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها را در بر داشته است. ۲۱ هزار و ۵۰۰ توسعه دهنده‌ در سال ۹۵ در این فروشگاه اپلیکیشن فعال بوده‌اند و ۱۰ هزار و ۴۵۱ تیم توسعه‌دهنده در این سال توانسته‌اند کسب درآمد کنند. ۱۱۱ هزار و ۶۰۰ اپلیکیشن تا پایان سال ۹۵ در فروشگاه اپلیکیشن بازار بارگزاری شده‌اند که ۹۰ درصد این اپلیکیشن‌ها یعنی ۱۰۰ هزار و ۴۴۰ برنامه ایرانی است.

میزان درآمد توسعه‌دهندگانی که با کافه‌بازار فعالیت داشته‌اند تا پایان سال ۹۵ به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است. تنها در سال  ۹۵ حدود ۶۰ میلیارد تومان پرداخت درون برنامه‌ای از طریق کافه‌بازار صورت گرفته است. ۱۹/۶ میلیون حساب کاربری تأیید شده فعال در کافه‌بازار وجود دارد که ۳ میلیون از این حساب‌ها در سال ۹۵ میزان ۱۲ میلیون خرید را رقم زده‌اند. متوسط خرید ماهانه‌ی این ۳ میلیون نفر در بازار ۱۸ هزار تومان بوده است که نسبت به سال قبل ۸ هزار تومان رشد داشته است. برنامه‌های ایرانی کافه‌بازار در سال گذشته ۴۰ درصد افزایش درآمد داشته‌اند.

بیش از ۵۰ هزار اپلیکیشن در سال ۹۵ برای اولین بار در بازار منتشر شد که شامل ۴۰ هزار برنامه‌ی کاربردی و ۱۰ هزار بازی بود. بیشترین میزان حجم دانلود از کافه بازار با میزانی کمتر از ۶۰ درصد کل دانلودها با استفاده از WiFi بوده است. در سال ۹۵ بیش از ۳۰ درصد دانلودها هم از طریق 3G و بقیه‌ی دانلودهای بازار از 4G و 2G بوده است. بیش از ۷۰ درصد خطا در دانلود اپلیکیشن‌ها از طریق بازار در شبکه‌ی 2G رخ داده است.

برترین برنامه‌های بازار به انتخاب کاربران:

۱- تکیه

۲- نود

۳- انونس(IMDB ایرانی)

۴- من مامانم

۵- علی بابا

۶- الفبا- دوره‌ی ابتدایی

برترین بازی‌ها به انتخاب کاربران:

۱- 41148:4

۲- کابوس دشمن

۳- هی تاکسی

۴- دنده دو

پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های کاربران بازار:

۱- تلگرام

۲- اینستاگرام

۳- موبوگرام

۴- shareit

۵- واتزاپ

۶- دیوار

۷- زاپیا

۸- تقویم اذان گویا بادصبا

۹- MX Player

۱۰- تلگرام فارسی(غیررسمی)

۱۱- آپارات

۱۲- جعبه ابزار

۱۳- B612

۱۴- تلوبیون

۱۵- subwaysurf

۱۶- ایرانسل‌من

۱۷- plusmessenger

۱۸- Quiz of King

۱۹- شیپور

۲۰- باقلوا

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات