اسپیکر هوشمند اپل در WWDC معرفی می‌شود

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
احتمالا اپل کمتر از یک ماه دیگر و در جریان رویداد WWDC از بلندگوی هوشمند مبتنی بر سیری رونمایی می‌کند.
تبلیغات

تا چند سال پیش، بازار اسپیکرهای هوشمند وجود نداشت. این روزها رقابت در بازار اسپیکرهای هوشمند در حال شدت گرفتن است و آمازون با اسپیکر اکو در رأس این رقابت قرار دارد. نه‌تنها گوگل با اسپیکر گوگل هوم وارد رقابت با آمازون شده است؛ بلکه شایعات حکایت از آن دارند که اپل نیز امسال اسپیکر هوشمند معرفی خواهد کرد. اگرچه هنوز خبری رسمی در این رابطه منتشر نشده است، مینگ‌ چی‌‌ کو، تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل که سابقه‌ی درخشانی نیز در رابطه با شایعات مرتبط با اپل دارد، اخیرا اعلام کرده که اپل ممکن است سه‌ هفته بعد و در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگانش، از اسپیکر مبتنی بر سیری رونمایی کند.

اخیرا فیل شیلر، نایب‌‌رئیس ارشد واحد بازاریابی جهانی اپل، اسپیکرهای هوشمند کنونی را ملال‌آور خطاب کرده است؛ چرا که آن‌ها از نمایشگر بهره نمی‌برند، این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده‌ی متفاوت بودن اسپیکر مبتنی بر سیری اپل باشد. جالب توجه است که آمازون روز گذشته با رونمایی از اسپیکر جدید اکو شو به اظهار نظر شیلر پاسخ داد؛ چرا که این اسپیکر از نمایشگر لمسی نیز بهره می‌برد.

در پی رونمایی آمازون از اسپیکر هوشمند Echo Show، بلومبرگ طی گزارشی اعلام کرد که اکو شو به کاربران اجازه‌ی پخش موسیقی از برخی سرویس‌های استریم مانند اسپاتیفای و پاندورا نیز خواهد داد. اما در بین این سرویس‌ها، به طرز معناداری نام اپل موزیک به چشم نمی‌خورد و مایه‌ی تعجب نیست که دلیل این مسئله، بیشتر از آمازون، تصمیم خود اپل باشد. 

دیو لیمپ، نایب‌رئیس ارشد آمازون اعلام کرده که آمازون مشتاق بهره‌گیری از سرویس اپل موزیک است؛ اما اپل در حال حاضر علاقه‌ای به صدور مجوز به شرکت‌های دیگر برای استفاده از سرویس موسیقی این کمپانی ندارد. با این حال تنها می‌توان امیدوار بود که غیبت اپل موزیک در اسپیکرهای اکو موقتی باشد؛ چرا که گزارش‌ها نشان می‌دهند اپل و آمازون بالاخره بر سر پشتیبانی آمازون ویدئو از اپل تی‌وی به توافق رسیده‌اند. اما چنانچه اپل قصد رقابت با آمازون در حوزه‌ی اسپیکرهای هوشمند داشته باشد، واضح است که احتمالا مایل به اضافه‌شدن سرویس اپل موزیک به پلتفرم رقیب نباشد.

اما شایعه‌ی جالب توجه دیگر این است که اسپیکر مبتنی بر سیری اپل لزوما به نمایشگر مجهز نخواهد بود. در حالی که شیلر اسپیکرهای هوشمند فاقد نمایشگر را جالب توجه نمی‌داند؛ بلومبرگ معتقد است که این موضوع نمی‌تواند مجهز بودن اسپیکر اپل به نمایشگر را تضمین کند.

گفته می‌شود کارکنان اپل چندین ماه است که دستگاهی خانگی را تست می‌کنند. اگرچه فیل شیلر اخیرا در مورد مزایای وجود اسپیکر روی دستگاه‌های صوتی سخن گفته است؛ مشخص نیست که اسپیکر اپل به نمایشگر مجهز باشد.

اما خبر خوب این است که کمتر از یک ماه تا برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل باقی مانده است؛ بنابراین نیاز نیست مدتی طولانی به انتظار رونمایی اپل از محصول جدیدش بنشینیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات