ارزش بیت کوین برای اولین بار از ۱۷۰۰ دلار بیشتر شد

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ارزش بیت کوین برای اولین بار در تاریخ از مرز ۱۷۰۰ دلار عبور کرده و رکورد جدیدی برای پول رمزنگاری شده به ثبت رسانده است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد بیت کوین وارد مسیری شده که در آن به‌صورت مهارنشدنی در حال حرکت است؛ چراکه ارزش پول رمزنگاری شده برای اولین بار از ۱۷۰۰ دلار عبور کرد. در زمان نگارش این مقاله، قیمت هر بیت کوین ۱۷۲۰ دلار بود که یک رکورد جدید برای این پول دیجیتال است. البته روز گذشته ارزش هر سکه‌ی مجازی بیت کوین به بیش از ۱۷۵۸ دلار رسیده بود که در نوع خود بی‌سابقه است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، افزایش ارزش بیت کوین رابطه‌ی مستقیمی با انتظار برای تصمیم‌گیری مجدد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در رابطه با اعطای مجوز به صندوق بیت کوین Winklevoss دارد. این نهاد دولتی پیش از این درخواست‌های دریافتی به‌منظور ایجاد این صندوق را رد کرده بود.

البته بالا رفتن ارزش بیت کوین به معنای اوضاع خوب برای این پول دیجیتال نیست؛ چراکه علاوه بر نهادهای تصمیم‌گیری در ایالات متحده‌ی آمریکا، چینی‌ها نیز قوانین محدودکننده‌ای وضع کرده‌‌اند. همچنین باید به اختلافات داخلی اخیر بین توسعه‌دهندگان رده بالای بیت کوین اشاره کرد که خطر تقسیم این پول رمزنگاری شده را به همراه دارد. بزرگ‌ترین خبر خوب برای بیت کوین افزایش ارزش ۸۵ درصدی این پول طی سال جاری میلادی است.

در ابتدای ماه آوریل، ژاپنی‌ها اعلام کردند که بیت کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت قانونی در کشورشان در نظر خواهند گرفت. روسیه نیز پس از آن اعلام کرد بیت کوین و سایر پول‌های رمزنگاری شده را به‌عنوان یک روش پرداخت جدید از سال ۲۰۱۸ در نظر خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات