۶ روش برای تضمین آینده شغلی شما و شرکتتان

جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
یک کارآفرین هوشمند بهتر است مشکلات آینده کسب و کار خود را شناسایی کند و برای آن‌ها آماده شود.
تبلیغات

در دنیای پر هیجان کسب و کار دست‌اندازهای زیادی وجود دارد؛ هر کارآفرینی این حقیقت را می‌داند و با علم به آن، راه خود را تا رسیدن به موفقیت ادامه می‌دهد. بهتر است در این مسیر پر پیچ و خم کمی هوشمندانه‌تر عمل کنیم و جای دست‌اندازها را قبل از این‌که به آن‌ها برسیم و از مسیر منحرف شویم، پیدا کنیم. ۶ روش برای این کار را امروز در زومیت برایتان معرفی خواهیم کرد.

چالش‌های روزانه کسب و کار در صورتی که بی‌پاسخ باقی بمانند، شما را به «کشتن» می‌دهند و آینده‌ کاری‌تان را نابود می‌کنند. وقتی کسب و کاری را گسترش می‌دهید، تمرکز بر همه چیز به‌طور هم‌زمان بسیار مشکل خواهد بود. همچنین اگر برخی منابع را صرف آماده‌سازی تغییرات در بازاری که می‌شناسید، نکنید؛ ممکن است هیچ آینده‌ای برای کسب و کارتان وجود نداشته باشد.

ادامه بحث را از زبان یک کارآفرین موفق به نام مارتین زویلینگ نقل می‌کنیم.

در سال‌هایی که مشاور و ناظر فعالان تجاری بودم، متوجه شدم که برنامه‌ریزی واقعی برای آینده همیشه با برخی تناقض‌ها روبرو است. بی‌شک هیچ‌کس نمی‌داند که فردا چه اتفاقی در زمینه جهانی شدن، فناوری دیجیتال یا تغییرات مردم‌شناسی رخ خواهد داد؛ اما بیشتر کارشناسان پذیرفته‌اند که برخی موارد خاص و کارهایی که باید امروز انجام شود، هم‌اکنون واضح‌اند.

من در کتاب جدید لیندا شارکی و موراگ بارت به نام «اثبات آینده محل کار» چند عنصر اصلی را شناسایی کردم. این نویسندگان که هر دو مشاوران اجرایی در کنار بزرگ‌ترین رهبران تجاری جهان هستند، کتاب آن‌ها شش عامل تغییر را که هر کسب و کاری باید امروز به آن‌ها توجه کند، برمی‌شمارند.

باور من بر آن است که این عوامل برای موفقیت آینده در هر نوع کسب و کاری ضروری خواهند بود. این ۶ روش را در ادامه تشریح می‌کنیم.

۱- رهبری باید ارزش محور و متمرکز بر افراد باشد

کنترل و فرمان دهی به سبک قدیم زیادی خشک و سرسختانه بود و در آن به ارزش‌ها، مشکلات افرادی همچون مشتریان، کارکنان و شرکا اهمیتی داده نمی‌شد. همین امروز سبک مدیریت خود را بررسی کنید و انتقال آن را به یکی از اصول مشارکت، همکاری و وفق پذیری تسهیل سازید.

۲- فرهنگ شرکت تصمیم‌گیری و پیشرفت را شکل می‌دهد

شرکت

فرهنگ کسب و کار امروزه چیزی بیش از هماهنگی و استقامت است. در واقع امروزه فرهنگ کسب و کار به معنی ارزش‌های مشترک و تقویت حقیقی است که عاملی جدید برای سودآوری و فعالیت بهتر کارمندان محسوب می‌شود. فرهنگ سالم همراه با ارزش‌های الزامی برای رشد، هماهنگی و نوآوری است.

 ۳- سامان‌دهی به قوانین باید شامل تأثیر اجتماعی باشد

قوانین و مقررات دیروز در مورد ارزش سود و سهام بسیار دقیق بودند؛ اما اهمیتی به  ارزش عملیات روزانه نمی‌دادند. امروزه هدف مجاب‌کننده‌ای که گروه‌ها برای آن تلاش می‌کنند، کلید اصلی موفقیت است. اعضای گروه به دنبال همکاری برای رسیدن به یک هدف بزرگ‌تر و افتخار به کارهایی که انجام می‌دهند، هستند.

 ۴- روابط در تمامی جهات، لازمه‌ای برای موفقیت است

روابط کاری خوب و مزایای شگفت انگیزشان برای کار شما

در گذشته سازمان‌ها نقش روابط کاری میان افراد را لحاظ می‌کردند. گوگل اولین سازمانی بود که متوجه نقش روابط مناسب در رسیدن به دستاوردهای بیشتر شد. بنا بر روش‌های رسانه‌های اجتماعی و اینترنت، باید این روابط تا مشتریان، شرکا و سرمایه‌گذاران گسترش یابند.

 ۵- تنوع و نقش دادن به افراد ارزش بیشتری به دنبال دارد

بیشتر شرکت‌ها هرگز به آسیب‌هایی که ممکن است رفتار نادرست انسانی به دنبال داشته باشد، فکر نمی‌کنند. تنها با تشویق کارکنان به نقش داشتن در موارد اساسی، شرکت می‌تواند با تغییرات در بازار جهانی هماهنگ شود.

 ۶- فناوری داده‌، تصمیمات بیشتری را بر پایه حقایق ممکن می‌سازد

فناوری و اقتصاد

فناوری امروزه چیزی بیشتر از سرعت دهی به روابط و اتوماتیک سازی پیشرفت‌های کاری است. فناوری امکان انجام پیش‌بینی در مورد درآمد آینده، تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء (IoT) و تحلیل داده‌ها را فراهم می‌آورد.

این‌که تنها در مورد این تغییرات صحبت شود، کافی نیست. هر شرکتی باید روند پیشرفت خود و نتایجش را بررسی و از معیارهایی برای اطلاع در مورد میزان کارایی تلاش‌هایش در محیط کار و بازار استفاده کند و در نهایت تغییرات و رقابت لازم را انجام دهد.

از منظر شغلی، رهبران و کارآفرینان باید روند پیشرفت خود را برای اثبات آینده کاری‌شان ارزیابی نمایند. مشخص است که سرعت تغییر کاهش نمی‌یابد و حتی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. بنابراین هم شما و هم شرکتتان باید انعطاف‌پذیرتر و آماده و مشتاق برای یادگیری و متمرکز بر آینده باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات