واتس اپ قابلیت پرداخت موبایل ارائه می‌کند

چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس شایعات، ظاهرا واتس‌اپ قصد دارد قابلیت پرداخت موبایل را به سرویس خود اضافه کند.
تبلیغات

واتس‌اپ یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در سراسر دنیا است که گفته می‌شود قصد دارد راهکار پرداخت موبایل خود را عرضه کند و اگر این امر محقق شود، هند اولین کشوری خواهد بود که می‌تواند از این ویژگی استفاده کند.

این خبر در پی انتشار فهرست فرصت‌های شغلی در سایت واتس‌اپ منتشر شده است که شغلی با عنوان Digital Transactions Lead جزو مشاغل مورد نیاز است. واتس‌اپ به افرادی نیاز دارد که شناخت خوبی از هند و فرهنگ این کشور داشته باشند. افراد متقاضی باید بتوانند درک درستی از رابط پرداخت‌های یکپارچه یا UPI، Bharat Interface for Money و شماره Aadhar داشته باشند که در هند مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این متقاضیان باید به دو زبان انگلیسی و هندی، زبان‌های رسمی هندوستان، تسلط داشته و توانایی صحبت کردن، نوشتن و خواندن به این زبان‌ها را داشته باشند. به نظر می‌رسد با این اوصاف واتس‌اپ قصد دارد راهکار پرداخت موبایل خود را در هند عرضه کند.

راهکار پرداختی واتس‌اپ یک سیستم پرداخت P2P است که احتمالا توسط UPI پشتیبانی می‌شود. UPI سیستم پرداخت بین بانکی است که توسط دولت هند تحت نظارت و قدرت Digital India پشتیبانی می‌شود. واتس‌اپ همچنین اشاره کرده است که قصد دارد در برنامه‌ی Digital India شرکت کند. تراکنش‌های P2P یا پایاپای، در واقع انتقال الکترونیکی پول از حساب یک شخص به حساب فرد دیگر است و معمولا از طریق اپلیکیشن‌های بانکداری همراه انجام می‌شود. اگر واتس‌اپ چنین قابلیتی را در آینده‌ی نزدیک در هند اجرا کند، بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر هندی این اپلیکیشن پیام‌رسان می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. با این وجود، اگر ویژگی مورد نظر در اختیار تمام کاربران قرار گیرد، ۱.۲ میلیارد کاربر واتس‌اپ از سراسر دنیا می‌توانند از این امکان بهره ببرند.

واتس‌اپ اولین شرکتی نیست که راهکار پرداخت موبایل را از طریق اپلیکیشن خود راه‌اندازی می‌کند؛ پیش‌تر دیگر اپلیکیشن‌ها چنین ویژگی را به محصول خود اضافه کرده‌اند. به‌عنوان مثال می‌توان به وی‌چت و فیسبوک اشاره کرد که بیش از یک سال قبل، گزینه‌ی پرداخت را به پیام‌رسان‌های خود اضافه کرده‌اند. البته قابلیت پرداخت موبایل فیسبوک فعلا در آمریکا قابل استفاده است. واتس‌اپ طی ماه‌های گذشته همواره به دنبال اضافه کردن قابلیت‌های جدید به اپلیکیشن پیام‌رسان خود بوده است که آخرین نمونه را می‌توان ویژگی Status دانست. این قابلیت لزوما به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر و ویدیوهای را به‌گونه‌ای با دیگران به اشتراک بگذارند که بعد از ۲۴ ساعت از سرور مورد نظر حذف می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات