رئیس فراری جزئیات بیشتری از حضور این تیم در مسابقات فرمول E فاش کرد

چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل فراری در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود، از تمایل این شرکت برای حضور در مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول E سخن گفته است.
تبلیغات

سال گذشته سرجیو مارکیونه، مدیرعامل فراری گفته بود که ایده‌ی خودروی الکتریکی این شرکت تنها یک طرح کانسپت است؛ اما او در ماه نوامبر اعلام کرد که احتمال حضور فراری در مسابقات فرمول E وجود دارد.

او حالا در مصاحبه‌ای جدید گفته است که حضور فراری در تورنمنت فرمول E برای این شرکت ایتالیایی ضروری است. این ضرورت نه به سبب نیاز به داشتن یک ابر خودروی تمام‌الکتریکی، بلکه به خاطر ساخت یک نمونه‌ی هیبریدی است؛ فناوری پیشرفته‌ای که می‌توان از آن در رقابت‌های فرمول E استفاده کرد.

سرجیو مارکیونه

مارکیونه در مصاحبه‌ای با Auto، مجله‌ی رسمی فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی، اعلام کرد:

ما به حضور در مسابقات فرمول E نیاز داریم؛ زیرا الکتریکی کردن از طریق عملیات هیبریدی ساختن خودروها، بخشی از آینده‌ی فراری محسوب می‌شود. هیبریدی کردن خودروها برای فراری بسیار مهم است.

فراری نیازمند تغییر در پیشرانه‌ی خود به سبب دست یافتن به استانداردهای آلایندگی سرسختانه‌ی دولت‌ها در سال‌های آینده است. این احتمال نیز وجود دارد که خودروهای آینده نیازمند آلایندگی صفر برای ورود به برخی از شهرها باشند؛ از این‌ رو فراری می‌تواند با استفاده از فناوری هیبریدی به این مهم دست یابد.

بخشی از علاقه‌ی مارکیونه برای ورود به مسابقات فرمول E، احتمالاً ناشی از عدم تمایل این شرکت برای عقب افتادن از سایر رقبا باشد. مک‌لارن اخیراً به دنبال تأمین یک پیشرانه‌ی پرقدرت الکتریکی برای خودروی فرمول E خود است و سایر خودروسازان مطرح نظیر آئودی، بی‌ام‌و، جگوار و مرسدس نیز به حضور در این تورنمنت علاقه نشان داده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات