چگونه با افزونه‌ اسکایپ لینک تماس را به ورودی تقویم اضافه کنیم

سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با افزونه‌ی اسکایپ در کروم، لینک‌ تماس اسکایپ را به‌سرعت در ورودی‌ تقویم اضافه کنید.
تبلیغات

اگر از کاربران اسکایپ هستید و می‌خواهید لینک‌های تماس اسکایپ را به اشتراک بگذارید، با ترفندی که امروز آموزش می‌دهیم، به اشتراک‌گذاری لینک اسکایپ بسیار راحت‌تر خواهد شد. با زومیت همراه شوید.

قبل از این به‌روزرسانی، افزونه‌ی اسکایپ تنها به شما کمک می‌کرد لینک‌های وب‌سایت را در اسکایپ به اشتراک بگذارید؛ اما اکنون این افزونه به شما کمک می‌کند لینک‌ تماس اسکایپ را به ورودی‌های تقویم در گوگل و تقویم‌های شخصی outlook.com و نیز پیام‌های ایمیل در جی‌میل و اوت‌لوک اضافه کنید.

ایمیل ویژگی خوبی است؛ اما یکپارچگی تقویم بسیار جالب توجه است. هرکسی که دعوت شما را می‌پذیرد، وقتی به یادآور (reminder) تقویم دست بیابد، به‌سرعت به تماس اسکایپ نیز دسترسی پیدا می‌کند. این روش بهتر است از اینکه در آخرین لحظه در صندوق پستی خود به کاوش بپردازید. 

برای شروع، افزونه‌ی اسکایپ را از استور کروم دانلود و نصب کنید، سپس لینک Skype video call را در ورودی‌های گوگل و اوت‌لوک اضافه کنید.

افزونه اسکایپ

در مرحله بعد، تقویم را در وب‌سایت outlook.com اجرا و روی گزینه‌‌ی New کلیک کنید تا پنجره‌ی ورودی تقویم باز شود. در سمت راست بالای صفحه، دکمه‌ای خواهید دید که عبارت Add Skype video call را نشان می‌دهد، روی دکمه و لینک حاوی دعوت‌نامه‌ی پیوستن به تماس ویدیویی اسکایپ که در بخش یادداشت‌های رویداد پیشنهاد می‌شود، کلیک کنید. اکنون باید تنها رویداد را مانند سابق ایجاد کنید.

افزونه‌ی کروم به‌طور مشابه در تقویم گوگل کار می‌کند. Google Calendar را اجرا و در سمت چپ صفحه‌ی روی Create کلیک کنید تا رویداد جدیدی شروع شود. در زیر بخش Event details روی لینک Add Skype video call کلیک کنید، بعد از چند ثانیه لینک تماس ویدیویی اسکایپ شما آماده خواهد شد. 

اسکایپ برای کروم در داخل تقویم گوگل به کوکی‌های برنامه‌های ثالثی از دامین‌های skype.com و live.com مایکروسافت استناد می‌کند.

همچنین اگر کروم را نصب کرده‌اید تا کوکی‌های برنامه‌های ثالث را بلاک کنید، باید live.com و Skype.com را به لیست افزونه‌های خود اضافه کنید. برای این کار، عبارت chrome://settings/content را تایپ و بعد روی Enter و … Content settings کلیک کنید. سپس در پنجره‌ای که باز می‌شود، روی  Manage … exceptions کلی و دو نمونه‌ login.live.com و [*.]skype.com را وارد کنید. پیش‌تر تنها کوکی‌ها از سرویس لاگین live.com مایکروسافت پذیرش می‌شدند درحالی‌که اکنون کوکی‌های skype.com که فرمت foo.skype.com دارند نیز پذیرفته می‌شوند.

در کنار دعوت‌ها و ایمیل تقویم، افزونه جدید اسکایپ به شما امکان اشتراک‌گذاری لینک‌های تماس اسکایپ از طریق توییتر هم می‌دهد، تنها باید مراقب حریم خصوصی خود باشید؛ چون بیشتر گفتگوهای توییتر حالت عمومی دارند و هرکس که لینک اسکایپ شما را داشته باشد، می‌تواند با شما تماس اسکایپی برقرار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات