ایرانسل در انزلی شهر هوشمند راه اندازی کرد

جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ایرانسل همزمان با سفر رئیس جمهور به انزلی، شهر هوشمند را در منطقه آزاد انزلی راه اندازی کرد.
تبلیغات

همزمان با سفر رئیس جمهور به استان گیلان و منطقه آزاد انزلی، ایرانسل پروژه شهر هوشمند خود را در این منطقه راه اندازی کرد.

بر اساس ادعای ایرانسل، این سامانه‌ی هوشمند برای اولین بار در ایران و توسط اپراتور دوم تلفن همراه راه اندازی شده است ودر آن از فناوری‌های نوین در این زمینه همچون اینترنت اشیاء(iot) استفاده شده است.

سامانه شهر هوشمند ایرانسل قابلیت هماهنگی و یکپارچه سازی خدمات گوناگون شهری را در بستر هوشمند فراهم می‌کند تا مشترکان بتوانند در این سامانه خدمات شهری خود را به‌راحتی دریافت کنند.

راه اندازی شهر هوشمند ایرانسل در سفر روز دهم فروردین رئیس‌جمهور به استان گیلان برای افتتاح پروژه‌های بزرگ اقتصادی و زیربنایی این استان انجام شد.

در فاز اول این پروژه برای ارائه‌‌ی خدماتی مانند مدیریت هوشمند پسماند شهری، آبیاری بهینه فضاهای سبز، اندازه‌گیری سطح آب مخازن و در فاز بعدی برای خدماتی نظیر مدیریت هوشمند روشنایی معابر، مدیریت پارکینگ‌های شهری، پایش کیفیت هوا و سرعت وزش باد بر بستر این سامانه در منطقه آزاد انزلی، برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام شده است.

ایرانسل سامانه‌ی هوشمند پرداخت در بستر NFC را هم در انزلی به بهره‌برداری رساند. این خدمات برای اولین بار در دهه‌ی فجر توسط این اپراتور و شرکت فناپ در شهر اهواز رونمایی شد. این راهکار با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و بر بستر شبکه ارتباطی ایرانسل به بهره‌برداری رسیده است و با استفاده از آن، فضای امن و قابل اطمینانی برای ارائه انواع خدمات پرداخت با سرعت و سهولت بیشتر فراهم می‌شود. بر این اساس، درگاه‌های پرداخت منطقه آزاد از جمله گمرک، اماکن تفریحی، سالن‌های همایش و ... به این فناوری مجهز خواهند شد.

مناطق آزاد به‌عنوان پایگاهی برای اجرای دولت هوشمند و شهر هوشمند در نظر گرفته شده‌اند که قرار است پس از موفقیت در این مناطق، در تمام کشور اجرا شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات