ویندوز 7؛ محبوب‌ترین سیستم‌ عامل در دنیای کسب و کار

سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌های جدید، اکثر کامپیوتر‌هایی که در دنیای کسب و کار استفاده می‌شوند، از سیستم‌عامل ویندوز 7 استفاده می‌کنند.
تبلیغات

در یک مطالعه جدید که توسط Spiceworks صورت گرفته است، مشخص شده که در کسب و کارها، بیشتر از ویندوز 7 استفاده می‌شود و با وجود اینکه مایکروسافت انتظار فراوانی از ویندوز 10 داشت، تنها ۹ درصد از دستگاه‌های موجود در دنیای کسب و کار از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند.

در این مطالعه، سیستم‌عامل موجود روی لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای استفاده‌شده در کسب و کار مورد بررسی قرار گرفته است و نشان می‌دهد که بسیاری از کسب و کارها برای به‌روز کردن محصولاتشان اقدام نکرده‌اند. طبق نتایج به‌دست‌آمده در این مطالعه، می‌توان مشاهده کرد که ۶۹ درصد از کامپیوترهای موجود در دنیای کسب و کار از ویندوز 7 استفاده می‌کنند.

۹ درصد از این آمار متعلق به ویندوز 10 است. در ادامه ویندوز 8 حدود ۵ درصد و ویندوز XP نزدیک به ۱۴ درصد از سهم سیستم عامل ویندوز را در اختیار دارند. این در حالی است که تنها یک درصد از کامپیوترهای دنیای کسب و کار از ویندوز ویستا استفاده می‌کنند.

علاوه بر این اطلاعات، در تحقیقات می‌توان مشاهده کرد که ۵۴ درصد از کسب و کارهای دنیا به ویندوز 10 کوچ کرده‌اند که نسبت به آمار ۳۸ درصدی منتشرشده در جولای ۲۰۱۶ یک پیشرفت محسوب می‌شود.

منبعی که این آمار را منتشر کرده، معتقد است تا جولای ۲۰۱۷ شاهد رشد بیشتر ویندوز 10 خواهیم بود. به نحوی که آمار کامپیوترهایی مجهز به ویندوز 10 در دنیای کسب و کار به ۱۷ درصد خواهد رسید. این پیش‌بینی با در نظر گرفتن مطالعه دیگری که طبق آن ۸۶ درصد از شرکت‌ها علاقه‌مند به آپگرید به ویندوز 10 هستند، منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

ویندوز 7

بر اساس گزارش Spiceworks، جمع‌آوری اطلاعات به‌دست‌آمده از طریق نرم افزار این کمپانی صورت گرفته است. این نرم‌افزار توسط کمپانی‌ها، شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف برای سازمان‌دهی لپ‌تاپ‌ها، کامپیوترها‌، سرورها و دیگر دستگاه‌های شبکه‌ای که دارند، استفاده می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات