سوزوکی Dzire خودروی سدان مخصوص بازار هند

شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سوزوکی برای بازار هند مدلی با نام Dzire را عرضه خواهد کرد که از آن با عنوان نسخه‌ی سدان مدل سوئیفت یاد می‌شود.
تبلیغات

سوزوکی برای سال ۲۰۱۸ اقدام به رونمایی از یک خودرو با نام دیزایر کرد که یک سدان جمع و جور محسوب می‌شود و در شعبه‌ی هند سوزوکی یعنی کارخانه‌ی ماروتی سوزوکی ساخته خواهد شد. در زیر پوسته‌ی سبک‌وزن این خودرو شاهد استفاده از همان ساختاری هستیم که در سوزوکی سوئیفت مورد استفاده قرار می‌گیرد و چنین چیزی به این معنا است که این خودرو در مقایسه با نسل قبلی خود دارای استحکام و مقاومت بیشتری است. اقدامات صورت گرفته برای بهینه‌سازی این خودرو تنها محدود به شاسی نمی‌شوند؛ بلکه سایر بخش‌ها نیز دستخوش تغییرات و بهینه‌سازی شده‌اند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

سوزوکی دیزایر

سوزوکی دیزایر با دو پیشرانه وارد بازار خواهد شد که یکی ۱.۳ لیتری دیزلی به قدرت ۷۳ اسب بخار و دیگری ۱.۲ لیتری بنزینی به قدرت ۸۳ اسب بخار است. هر دوی این پیشرانه‌ها را می‌توان با جعبه دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی یا خودکار سفارش داد، ضمن اینکه به لطف وزن کمتر این خودرو در مقایسه با قبل، شاهد شتاب‌گیری بهتر و در عین حال مصرف سوخت کمتری هستیم.

سوزوکی دیزایر

کمپانی ماروتی سوزوکی در این نسل تلاش زیادی برای بهبود فضای داخلی این خودرو کرده است تا لوکس‌تر و شکیل‌تر از قبل باشد. قطعا بارزترین بخشی که به کابین این خودرو افزوده شده، نمایشگر لمسی است که در کنسول وسط نصب شده است. همچنین در تیپ‌های بالاتر این خودرو، در داخل کابین از چوب استفاده می‌شود. غربیلک فرمان این خودرو از نوع اصطلاحا دی کات است؛ به این معنی که بخش پایینی فرمان گرد نیست و حالتی صاف دارد. طراحی ستون A نیز متحول شده است تا دید راننده بهبود پیدا کند.

سوزوکی دیزایر

تولید این مدل به‌زودی در خط تولید ماروتی سوزوکی در شهر مانسار هند آغاز خواهد شد. قیمت دقیق این خودرو هنوز اعلام نشده است؛ اما این‌طور که به نظر می‌رسد، در حدود هزار دلار نسبت به مدل فعلی افزایش خواهد یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات