طرح مفهومی و خلاقانه در فرمان چری تیگو

شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پیشرفت خودروسازان چینی در سال‌های اخیر بسیار چشمگیر بوده است. شرکت چری از یک ایده‌ی جالب در فناوری خودران رونمایی کرده است که پیش از این در هیچ برند دیگری دیده نشده بود.
تبلیغات

امروزه خودروهای خودران از بازی GTA V درس می‎گیرند! این امکان وجود دارد که در آینده بتوانید حین رانندگی، GTA V بازی کنید. با این ایده، چری یک طرح بی‎نظیر به شما پیشنهاد می‏‎‎دهد.

چند هفته پیش، این خودروساز چینی از طرح مفهومی تیگو اسپرت کوپه در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد. تیگو یک کراس‌اوور خودران با قابلیت‌های ویژه است که فرمان آن کاربرد دومنظوره دارد و می‎تواند کنترلر یک بازی ویدئویی باشد؛ در حالی که خودرو حرکت خودکار خود را ادامه می‎‏دهد. بازی‎ها می‎‏توانند در یکی از دو صفحه نمایش موجود روی داشبورد نمایش داده شوند؛ البته امکان پخش تصویر بازی در صفحات کوچک‎تر روی آینه وسط نیز وجود دارد و شاید امکان نمایش بازی از طریق فناوری واقعیت مجازی روی شیشه جلوی خودرو (HUD) هم فراهم شود. در هر صورت، ایده جدید چری به شما امکان می‎دهد تا به شکل مجازی رانندگی کنید و در عین حال، رانندگی خودکار خودرو در دنیای واقعی را تجربه کنید.

به‌طور قطع، این فقط یک ایده است و انتظار می‎رود چری کار بسیار دشواری در پیش رو داشته باشد تا بتواند مراحل قانونی تردد چنین خودرویی را طی کند. اشاره به این نکته حائز اهمیت است که رانندگی در حالت حواس‌پرتی به‌مراتب بدتر از رانندگی در حالت مستی به شمار می‎‏آید؛ از این‌رو شاید امکان تردد قانونی این خودرو در حال حاضر بی‎معنی باشد. هر چند زمانی که خودرو به‌صورت کاملاً خودران و مستقل عمل کند، پیاده‌سازی این ایده در بخش سرگرمی خودرو نباید خیلی دور از انتظار و دست‌نیافتنی باشد. البته در این صورت باید یک دسته بازی (Joystick) به‌صورت مجزا از فرمان، در خودرو فراهم شود.

چری تیگو خودران
چری تیگو خودران
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات