۳۰ فرد ثروتمند دنیا (بخش اول)

پنج‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 14 دقیقه
۳۰ فرد ثروتمند دنیا در حال حاضر ۱۲۳۰ میلیارد دلار از دارایی کل دنیا را در اختیار دارند.
تبلیغات

جالب است بدانید که تنها ۳۰ نفر در دنیا، بیش از ۱۲۳۰ میلیارد دلار از دارایی کل آن را در اختیار دارند. این رقم بیشتر از تولید ناخالص ملی یک سال اسپانیا، مکزیک و حتی ترکیه است.

این ارقام توسط لیستی که بلومبرگ به‌صورت روزانه منتشر می‌کند، محاسبه شده‌اند. برای دیدن این لیست می‌توانید به «لیست بیلیونرهای بلومبرگ» مراجعه کنید. توجه داشته باشید که با بروزرسانی لیست به‌صورت روزانه، ممکن است رده‌بندی که در ادامه ارائه می‌شود در روزهای مختلف ترتیب متفاوتی داشته باشد.

برای ورود به لیست ۳۰ فرد ثروتمند دنیا باید فرد مورد نظر ۲۲.۵ میلیارد دلار دارایی داشته باشد. نکته‌ی جالب این است که در لیست زیر، ۶۶ درصد از افراد خودساخته هستند و در واقع ثروت آن‌ها ارثی نیست و این افراد توانسته‌اند شرکت‌هایی بسیار قدرتمند به وجود آوردند که از آن جمله می‌توان به گوگل، مایکروسافت، آمازون و اوراکل اشاره کرد.

دو فرد این لیست که توانسته‌اند بیشترین ثروت را به دارایی‌های خود اضافه کنند، جف بزوس و ونگ وی هستند. ونگ وی، پایه‌گذار و یکی از سهامداران عمده‌ی شرکتی است که در واقع بزرگ‌ترین شرکت تحویل مرسوله در چین به شمار می‌رود. ونگ توانسته است در سال گذشته‌ی میلادی ۲۲.۷ میلیارد دلار به دارایی خود اضافه کند. جف بزوس، مدیرعامل آمازون، توانسته است با توجه به عملکرد بسیار خوب شرکتش، ۲۱.۹ میلیارد دلار به دارایی‌های خود بیفزاید.

۳۰. ما هوآتنگ

ما هوآتنگ

ارزش خالص: ۲۲.۵ میلیارد دلار

سن: ۴۵

کشور: چین

صنعت: فناوری

منبع سرمایه: خودساخته؛ هلدینگ Tencent

ما هوآتنگ که یک مهندس نرم‌افزار است، بزرگ‌ترین پورتال اینترنتی چین با نام هلدینگ Tencent را در سال ۱۹۹۸ بنیان‌ گذاشته است. او در سال ۱۹۹۸ که تنها ۲۶ سال سن داشت، توانست برخی از موفق‌ترین پلتفرم‌ها را در اختیار داشته باشد. از جمله‌ی این پلتفرم‌ها می‌توان به QQ که سرویسی برای پیام دادن آنی و یکی از ده وب‌سایت بزرگ دنیا است، وی‌چت به‌عنوان سرویس پیام‌رسان با بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر، محصول تجارت موبایل با نام وی‌چت والت و جامعه‌ی آنلاین گیمینگ Tencent Games اشاره کرد.

سرمایه‌ی هوآتنگ در سال گذشته بیش از ۴.۷ میلیارد دلار رشد داشته است.

۲۹. فیل نایت

فیل نایت

ارزش خالص: ۲۵ میلیارد دلار

سن: ۷۸

صنعت: خرده‌فروشی

منبع سرمایه: خودساخته؛ نایکی

پس از حضوری کوتاه در ارتش آمریکا و البته اخذ مدرک MBA از استنفورد، فیل نایت در سال ۱۹۶۰ شرکت سازنده‌ی کفش با برند Tiger را قانع کرد تا به او اجازه دهند کفش با برند تایگر را با اسم Blue Ribbon Sports به فروش برساند. این اسم در واقع نام اولیه‌ای بود که نایت برای برند نام‌آشنا و معروف خود، نایکی، انتخاب کرده بود.

نایت به‌صورت تمام‌وقت به‌عنوان حسابدار برند جدید خود مشغول کار بود و تا سال ۱۹۶۸ توانست با مشتریان ارتباط خوبی برقرار کرده و زندگی وابسته‌ی قبلی را کنار بگذارد. نایت در حال حاضر به‌عنوان رئیس هیئت مدیره‌ی بازنشسته‌ی نایکی انجام وظیفه می‌کند.

نایکی موفقیت برند خود را مدیون قراردادهای تجاری با ستارگان ورزشی و افراد مشهور است. این قراردادها در سال ۱۹۷۳ با قهرمان دو و میدانی، استیو پرفونتاین آغاز شد و با یکی از موفق‌ترین قراردادهای تجاری سازندگان کفش یعنی قرارداد ۵ ساله با مایکل جردن به ارزش ۵۰۰ هزار دلار به‌صورت سالانه در سال ۱۹۸۴ ادامه یافت. در حال حاضر بزرگ‌ترین ورزشکاری که با نایکی قرارداد دارد، لبرون جیمز است که با قراردادی مادام‌العمر به ارزش بیش از یک میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای تجاری دنیا را به ثبت رسانده است.

سرمایه نایت در سال ۲۰۱۶ بیش از یک میلیارد دلار افزایش داشته است.

۲۸. جورج سوروس

جورج سوروس

ارزش خالص: ۲۵.۲ میلیارد دلار

سن: ۸۶

کشور: آمریکا

صنعت: صندوق پوشش ریسک

منبع سرمایه: خودساخته؛ شرکت مدیریت سرمایه سوروس

سوروس که در بوداپست به دنیا آمد، در شرایط سخت جنگ جهانی دوم و تجاوز نازی‌ها به مجارستان زندگی و سپس به بریتانیا مهاجرت کرد و پس از آن، محل سکونت بلندمدت خود را آمریکا انتخاب کرد. او که لقب «مردی که بانک انگلیس را ورشکست کرد» را یدک می‌کشد با شرکت Quantom Fund که صندوق پوشش ریسک تحت نظر شرکت مدیریت سرمایه سوروس فعالیت می‌کند، شناخته می‌شود.

در سال ۱۹۹۲ وی به پوند بریتانیا حمله کرد و در حرکتی که ریسک بسیار زیادی به همراه داشت توانست در یک روز یک میلیارد دلار به جیب بزند و موقعیت خود را در دنیای اقتصاد قدرتمندتر کند. Quantom Fund با ۳۰ درصد بازگشت سرمایه به‌صورت سالانه، یکی از موفق‌ترین صندوق‌های پوشش ریسک در تاریخ اقتصاد است.

امروزه وی به‌عنوان رئیس هیئت مدیره‌ی شرکت مدیریت سرمایه سوروس انجام وظیفه می‌کند و شرکت متبوعش ۲۵ میلیارد دلار سرمایه در دست دارد که سهام شرکت‌هایی مانند آمازون، فیسبوک و نت‌فلیکس را شامل می‌شود. او همچنین رئیس هیئت مدیره‌ی Open Society نیز هست که در سال ۱۹۷۹ تأسیس شده است و بر حقوق بشر و مسائل مرتبط تمرکز دارد.

سرمایه‌ی سوروس در سال گذشته در حدود ۸۰۰ میلیون دلار افزایش داشته است.

۲۷. موکش آمبانی

موکش آمبانی

ارزش خالص: ۲۶.۳ میلیارد دلار

سن: ۵۹

کشور: هند

صنعت: پتروشیمی، نفت و گاز

منبع سرمایه: وراثتی؛ شرکت Reliance Industries

موکش آمبانی پس از آن‌که پدرش در سال ۲۰۰۲ از دنیا رفت، به‌عنوان رئیس هیئت مدیره‌ی شرکت Reliance Industires منسوب شد. این شرکت عظیم، بر انرژی، پتروشیمی، منسوجات، منابع طبیعی، خرده‌فروشی و به‌تازگی ارتباطات از راه دور تمرکز دارد.

آمبانی در حال حاضر ثروتمندترین فرد در هند است و یک عمارت ۲۷ اتاقه در بمبئی دارد که هزینه‌ی ساخت آن بیش از یک میلیارد دلار بوده است.

سرمایه آمبانی در سال گذشته ۶.۳ میلیارد دلار رشد داشته است و اگر پیش‌بینی‌های عجیب او در مورد اقتصاد هند به واقعیت نزدیک شود، سرمایه‌ی او رشد بسیار بیشتری نیز تجربه خواهد کرد. پنج سال قبل، آمبانی پیش‌بینی کرده بود که اقتصاد ۱۴۰۰ میلیارد دلاری هند در سال ۲۰۱۱، به ۳۰هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۳۰ خواهد رسید که با توجه به تولید ناخالص ملی کنونی ۲۴۰۰ میلیارد دلاری هند، یک پیش‌بینی غیرواقعی به نظر می‌رسد.

۲۶. ونگ وی

ارزش خالص: ۲۶.۵ میلیارد دلار

سن: ۴۶

کشور: چین

صنعت: حمل و نقل

منبع سرمایه: خودساخته؛ هلدینگ S.F.

ونگ وی، بزرگ‌ترین شرکت تحویل بسته در چین از لحاظ درآمد را پایه‌گذاری کرده است. این شرکت به‌تازگی وارد بازار بورس شده تا ونگ برای اولین بار وارد لیست ثروتمندترین افراد دنیا شود. طی یک سال گذشته سرمایه‌ی وی ۲۲.۷ میلیارد دلار افزایش داشته است.

ونگ که دوران رشد خود را در هنگ‌کنگ گذرانده بود، در سال ۱۹۹۰ به چین بازگشت تا شرکت خدمات تحویل بسته‌ی خود را راه‌اندازی کند. در آن زمان کسب‌و‌کار او بخشی از بازار سیاه تحویل بسته به شمار می‌رفت و ممکن بود ونگ توسط اداره‌ی پست دستگیر و جریمه شود. این شرکت در سال ۲۰۱۵ بیش از ۷.۴ میلیارد دلار فروش داشت و توانست از رقبای بومی خود سبقت بگیرد. حالا شرکت ونگ در بیش از ۵۰ کشور فعالیت دارد و ۱۵ هزار دستگاه خودروی حمل و ۳۶ فروند هواپیما در اختیار دارد.

۲۵. استیو بالمر

استیو بالمر

ارزش خالص: ۲۷ میلیارد دلار

سن: ۶۰

کشور: آمریکا

صنعت: فناوری

منبع سرمایه: خود ساخته؛ مایکروسافت

استیو بالمر از دانشکده‌ی کسب‌و‌کار استنفورد در سال ۱۹۸۰ اخراج شد تا به دوست قدیمی خود در هاروارد، یعنی بیل گیتس بپیوندد. او اولین مدیر کسب‌و‌کار  مایکروسافت بود و حقوق ۵۰ هزار دلاری و بخشی از سهام شرکت را داشت. بالمر در مدت‌زمان فعالیت خود در مایکروسافت در پست‌های مختلف مانند قائم‌مقام مدیرعامل بخش بازاریابی، قائم‌مقام مدیرعامل بخش سیستم‌های نرم‌افزاری و قائم‌مقام مدیرعامل بخش فروش و پشتیبانی ایفای نقش کرد و به‌عنوان «مرد اعداد» شناخته شد.

پس از آنکه در سال ۲۰۰۰، بیل گیتس از سمت مدیر عامل مایکروسافت کناره‌گیری کرد این پست به بالمر واگذار شد. او تا سال ۲۰۱۴ مدیرعامل مایکروسافت بود و پس از ۴ سال، ساتیا نادلا جای وی را گرفت. در زمان مدیریت بالمر، درآمد مایکروسافت ۲۹۴ درصد و سود این شرکت ۱۸۱ درصد رشد داشت؛ اما در همین مدت مایکروسافت بخشی از سهام بازار خود را از دست داد تا گوگل و اپل آن‌ را تصرف کنند. با این حال، سهام اولیه‌ای که بالمر در سال‌های اول حضور خود در شرکت به دست آورده بود او را به فردی بسیار ثروتمند تبدیل کرد.

پس از کناره‌گیری از مدیریت مایکروسافت، بالمر به آرزوی مالکیت تیم بسکتبال جامه‌ی عمل پوشاند و تیم لس‌آنجلس کلیپرز را با ۲ میلیارد دلار خرید.

ارزش خالص بالمر در سال گذشته بیش از ۴.۸ میلیارد دلار رشد داشته است.

۲۴. شلدن ادلسون

شلدن ادلسون

ارزش خالص: ۲۸ میلیارد دلار

سن: ۸۳

کشور: آمریکا

صنعت: املاک

منبع سرمایه: خود ساخته؛ Las Vegas Sands

ادلسون که در گذشته مشاور خرید املاک و خبرنگار بود، فرزند مهاجران یهودی-اوکراینی است. بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ ضربه‌ای بزرگ به ادلسون زد و وی ۲۵ میلیارد دلار متضرر شد و حتی برای آن‌که تعادل مالی شرکت خود را حفظ کند، یک میلیارد دلار از جیب خود به آن تزریق کرد. هر چند در سال ۲۰۱۵ سهام شرکت وی ۲۵ درصد افت داشت؛ اما دارایی او توانست دوران سیاه سال ۲۰۰۸ را پشت سر بگذارد. ارزش دارایی او در سال گذشته ۳.۲ میلیارد دلار رشد داشته است. او همچنان Sands را اداره می‌کند و مدیرعامل China Sands نیز هست که به‌عنوان زیرشاخه‌ی شرکت اصلی فعالیت می‌کند.

ادلسون که ۱۳ جت شخصی دارد، یکی از طرفداران مطرح حزب جمهوری‌خواه آمریکا است و در گذشته نیز به این حزب ده‌ها میلیون دلار کمک کرده است. او همچنین برای کمک به کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ بیش از ۲۵ میلیون دلار کمک کرده است.

او در اواخر سال ۲۰۱۵، بزرگ‌ترین روزنامه‌ی ایالت نوادا را با ۱۴۰ میلیون دلار تصاحب کرد.

۲۳. جورج لمان

جورج لمان

ارزش خالص: ۲۸.۸ میلیارد دلار

سن: ۷۶

کشور: برزیل

صنعت: سرمایه‌گذاری‌های مختلف

منبع سرمایه: خود ساخته؛ 3G Capital

وی که زمانی از بلومبرگ لقب جالب‌ترین میلیاردر دنیا را گرفته بود، کارهایی مانند خبرنگاری و حتی قهرمانی تنیس حرفه‌ای را در کارنامه دارد. وی در سال ۱۹۷۱ کار اقتصادی خود را با خرید موسسه‌ی کوچک برزیلی آغاز کرد. سپس لمان به‌صورت مشترک شرکت سرمایه‌گذاری 3G Capital را راه‌اندازی کرد.

او که به‌عنوان سرمایه‌گذار و کسی که توانایی خاصی در ترکیب و ادغام شرکت‌ها دارد، در اواخر سال ۲۰۱۴ توانست یک شرکت غول‌پیکر فست‌فود را با کمک وارن بافت و البته ترکیب برگر کینگ و برند کانادایی تیم‌ هورتونز بسازد. ارزش قراردادهایی که در این ترکیب شرکت‌ها بسته شد، بیش از ۱۱ میلیارد دلار است. همچنین در سال ۲۰۱۵ 3G Capital با قراردادی ۱۰ میلیارد دلاری شرکت‌های بزرگ کرفت و هاینز را ترکیب کرد تا پنجمین شرکت بزرگ غذا و نوشیدنی دنیا را به وجود آورد.

۲۲. لی کا شینگ

لی کا شینگ

ارزش خالص: ۳۰.۶ میلیارد دلار

سن: ۸۸

کشور: هنگ‌کنگ

صنعت: سرمایه‌گذاری‌های مختلف

منبع سرمایه: خود ساخته؛ هلدینگ CK Hutchison

با وجود شروعی ضعیف، لی کا شینگ که فردی بسیار قدرتمند در زمینه‌ی کسب‌وکار است، توانست لقب ثروتمندترین فرد هنگ‌کنگ را به نام خود ثبت کند. پس از مرگ پدرش، لی در سن ۱۶ سالگی ترک تحصیل کرد تا با کار در کارخانه‌ی ساخت گل مصنوعی، از لحاظ مالی خانواده‌ی خود را پشتیبانی کند. ۶ سال بعد وی کارخانه‌ی خود را برای ساخت گل مصنوعی بنیان نهاد تا پایه‌های هلدینگ CK Hutchison را روی این شرکت قرار دهد. حال امپراطوری بزرگ لی در زمینه‌های مختلف از جمله املاک، ساخت‌وساز، انرژی، ارتباطات راه دور و فناوری سرمایه‌گذاری می‌کند.

او و شرکتش به‌عنوان سرمایه‌گذار، پول خود را وارد شرکت‌هایی مانند فیسبوک، اسکایپ و اسپاتیفای کرده‌اند.

لی در آگوست ۲۰۱۵، ۱۲ هزارمین فروشگاه AS Watson را افتتاح کرد تا به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه لوازم آرایشی دنیا شناخته شود. سرمایه‌ی لی در سال گذشته ۴.۱ میلیارد دلار افزایش داشته است.

۲۱. ونگ جیان‌لین

ونگ جیان‌لین

ارزش خالص: ۳۱.۶ میلیارد دلار

سن: ۶۲

کشور: چین

صنعت: املاک

منبع سرمایه: خود ساخته؛ گروه Dalian Wanda

 غول املاک، ونگ جیان‌لین، که از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۶ در ارتش چین خدمت کرده است، دستی در صنایع متعدد و البته صدها شرکت از طریق گروه Dalian Wanda دارد. در بین این شرکت‌ها، کارخانه ساخت قایق تفریحی Sunseeker و حتی شرکت سرگرمی آمریکایی AMC نیز به چشم می‌خورد. برخی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های ونگ در خارج چین است. او پروژه‌های بزرگ ساخت‌وساز را در سیدنی و مادرید رهبری می‌کند و سرمایه‌ی وی در سال گذشته ۴.۸ میلیارد دلار افزایش یافته است.

از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵، سرمایه‌ی ونگ بیش از دو برابر شد و از ۱۳.۲ میلیارد دلار به ۳۰ میلیارد دلار رسید. همچنین او در این بازه ۲۰ درصد از سهام باشگاه اتلتیکو مادرید اسپانیا را با ۵۲ میلیون دلار خریداری کرد و با ۶۵۰ میلیون دلار، مجموعه شرکت‌های World Triathlon را تصاحب کرد.

ونگ می‌گوید سرمایه‌گذاری آینده‌ی وی در بخش صنعت فرهنگی خواهد بود و معتقد است این بخش هیچ سقفی برای سود و برند سازی ندارد. این مرد ثروتمند چینی، شرکت سرگرمی Legendary که سازنده‌ی فیلم‌هایی مانند «دنیای ژوراسیک» و «بتمن: شوالیه‌ی تاریکی» است را به‌صورت نقدی و با قیمت ۳.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. این خرید به وی قدرتی بسیار زیاد در هالیوود داده و قدم اول او برای کنترل بزرگ‌ترین شرکت فیلم دنیا از لحاظ درآمد است.

۱۹ و ۲۰. جان و ژاکلین مارس

جان مارس

ارزش خالص: ۳۲.۴ میلیارد دلار

سن: ۷۷ و ۸۱

کشور: آمریکا

صنعت: شکلات

منبع سرمایه: وراثتی؛ شرکت مارس

جان و ژاکلین مارس با مرگ پدرشان با نام فارست در سال ۱۹۹۹، سهمی بزرگ از شرکت شکلات‌سازی مارس به ارث بردند. شرکت تحت تملک آن‌ها شکلات‌های با برند‌های معروف مانند M&M و Milky Ways را می‌سازد. این دو برند کار خود را در آشپزخانه‌ی پدربزرگ جان و ژاکلین در سال ۱۹۳۱ آغاز کرده‌اند.

در سال ۲۰۰۸، مارس کار خود را از شکلات به سمت آدامس‌ نیز برد و شرکت Wrigley Jr را با ۲۳ میلیارد دلار تصاحب کرد. پس از آن مارس به بخش‌هایی مانند غذای حیوانات خانگی هم وارد شده است.

سرمایه‌ی جان و ژاکلین در سال گذشته بیش از ۲.۶ میلیارد دلار افزایش داشته است.

۱۸. آلیس والتون

آلیس والتون

ارزش خالص: ۳۴ میلیارد دلار

سن: ۶۷

کشور: آمریکا

صنعت: خرده‌فروشی

منبع سرمایه: وراثتی؛ والمارت

آلیس والتون که دختر بنیان‌گذار والمارت یعنی سم والتون است،‌ بخش بزرگی از سهام شرکت را در اختیار دارد تا به‌عنوان دومین زن ثروتمند دنیا شناخته شود. آلیس برخلاف برادرانش، در فروشگاه‌های والمارت و اداره‌ی آن‌ها نقشی ندارد.

به‌جای گذاشتن زمان روی اداره‌ی والمارت، آلیس زمان خود را برای جمع‌آوری آثار هنری صرف می‌کند. کلکسیون شخصی وی شامل آثار هنری از اندی وارهول، نورمن راک‌ول و جورجیا اوکیف می‌شود. او در سال ۲۰۱۱ با ۵۰ میلیون دلار، موزه‌ی کریستال بریج را در آرکانزاس افتتاح کرد.

ارزش سرمایه‌ی وی در سال گذشته ۲.۳ میلیارد دلار رشد داشته است.

۱۷ . جیم والتون

جیم والتون

ارزش خالص: ۳۵.۱ میلیارد دلار

سن: ۶۸

کشور: آمریکا

صنعت: خرده‌فروشی

منبع سرمایه: وراثتی؛ والمارت

والدین جیم والتون، هلن و سم والتون قبل از افتتاح اولین شعبه از فروشگاه‌های والمارت در راجرز آرکانزاس در سال ۱۹۶۲، سهام عمده‌ی بانک بینتون‌ویل را در سال ۱۹۶۱ خریداری کردند. در آن زمان جیمز ۱۴ ساله بود. پس از پنج سال این خانواده ۲۴ فروشگاه داشت و در سال ۱۹۷۲ خانواده‌ی والتون، والمارت را وارد بورس نیویورک کرد. در سال ۱۹۷۵ و پس از کار در بخش املاک والمارت، جیم به بانک والدین خود پیوست که بعدها نام آن به بانک گروه آروست تغییر کرد. او حالا رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این بانک است که بیش از ۱۵ میلیارد دلار دارایی دارد. طی سال گذشته دارایی والتون‌ها ۲.۷ میلیارد دلار رشد داشته است.

جیم همچنین سرپرست سازمان والتون است که در واقع شرکت هلدینگ برای کنترل دارایی‌های خانواده‌ی آن‌ها به شمار می‌رود. به علاوه، وی رئیس هیئت مدیره‌ی Community Publishers است که چاپ روزنامه در آرکانزاس را بر عهده دارد. پس از مرگ بردارش جان در سال ۲۰۰۵، جیم به اعضای هیئت مدیره‌ی والمارت اضافه شد و حالا به‌عنوان سرپرست در آنجا ایفای نقش می‌کند.

با اینکه خانواده‌های پولدار آمریکایی بسیار محافظه‌کارانه عمل می‌کنند و سعی دارند مسائل خود را خصوصی نگه دارند؛ اما بنیاد خانواده‌ی والتون میلیون‌ها دلار به خیریه بخشیده است.

۱۶. راب والتون

راب والتون

ارزش خالص: ۳۵.۴ میلیارد دلار

سن: ۷۲

کشور: آمریکا

صنعت: خرده‌فروشی

منبع سرمایه: وراثتی؛ والمارت

ساموئل رابسون یا راب والتون بزرگ‌ترین فرزند سم والتون، بنیان‌گذار والمارت است. او کار خود را در غول فروشگاه‌های زنجیره‌ای از سال ۱۹۶۹ آغاز کرد و پست‌هایی مانند قائم‌مقام ارشد مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره در والمارت داشت. او پس از ۲۳ سال خدمت در پست رئیس هیئت مدیره، در سال ۲۰۱۵ از کار خود کناره‌گیری کرد. داماد وی حالا به‌عنوان جانشین او منتسب شده است.

مدارک قانونی نشان می‌دهند که راب و برادرش ۱.۵ میلیون دلار از سهام خود را به خیریه بخشیده‌اند و آلیس نیز ۳.۷ میلیون دلار به خیریه کمک کرده است تا کمک‌های خیریه‌ی خانواده در مجموع به ۴.۷ میلیون دلار برسد.

سرمایه‌ی راب در سال گذشته ۳.۳ میلیارد دلار افزایش یافته است.

ادامه دارد...

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات