اپل توسعه‌دهنده پلاگین 3D واقعیت مجازی فاینال کات پرو را استخدام کرد

دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل اخیرا توسعه‌دهنده‌ی پلاگین 360VR Toolbox را برای برنامه‌ی فاینال کات پرو به استخدام خود درآورده است.
تبلیغات

تیم کوک و تیم مدیریتی تحت فرمان او، در ماه‌های اخیر تلاش‌های خود را در زمینه‌ی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی افزایش داده‌اند. این افراد در سخنان خود نیز همواره به اهمیت واقعیت مجازی و مخصوصا واقعیت افزوده اشاره کرده‌اند. تا به امروز گزارش‌های متعددی نشان از فعالیت اپل برای ساخت عینک واقعیت افزوده دارند.

بر اساس اطلاعات موجود، اپل اخیرا برای تقویت هر چه بیشتر تیم خود، توسعه‌دهنده‌ی پلاگین فاینال کات پرو با نام تیم دشوود را به استخدام خود درآورده است. با استفاده از این پلاگین می‌توان در فاینال کات پرو، ویدیوی واقعیت مجازی تولید کرد. پلاگین مورد نظر فیلتر و ابزارهای مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا به‌راحتی ویدیو‌های سه‌بعدی تولید کنند. این پلاگین با قیمت ۱۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

علاوه بر فاینال کات پرو، از این پلاگین می‌توان در برنامه‌های دیگری نظیر ادوبی پریمیر و افتر افکت نیز استفاده کرد. به‌طور حتم استخدام دشوود در اپل به این معنی است که دیگر نباید شاهد بروزرسانی پلاگین مورد نظر بود و این خبر چندان خوشایندی برای کاربران آن نیست.

نکته‌ی جالب توجه در خصوص استخدام دشوود این است که وی پلاگین مورد نظر را به‌رایگان در اختیار همه قرار داده است و می‌توان این موضوع را نتیجه‌ی استخدام وی در اپل خواند. علاوه بر پلاگین مورد نظر، کاربران می‌توانند سایر نرم‌افزار‌های توسعه‌یافته توسط دشوود را نیز به‌رایگان دریافت کنند.

هنوز مشخص نیست مقصد دشوود در کمپانی اپل کجا خواهد بود. هرچند مدیران رده‌ی بالای اپل از علاقه‌ی این کمپانی به واقعیت افزوده سخن می‌گویند؛ اما جزئیات فعالیت‌های اپل در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

انتظار می‌رود آیفون ۸ اپل که سپتامبر آینده رونمایی خواهد شد، با قابلیت‌های مبتنی بر واقعیت افزوده همراه شود. گمانه‌ها از همراه شدن دوربین سلفی این گوشی با سنسور‌های شناسایی عمق سه‌بعدی حکایت دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات