برندگان مسابقات عکاسی جهانی ۲۰۱۷ سونی مشخص شدند

یک‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
برگزیدگان مسابقات عکاسی جهانی ۲۰۱۷ از میان ۲۲۷ هزار اثر به ثبت رسیده، به‌صورت رسمی معرفی شدند.
تبلیغات

مسابقات عکاسی جهانی از سال ۲۰۰۸ توسط سازمان جهانی عکاسی (World Photography Organisation) برگزار و توسط سونی پشتیبانی مالی می‌شود. شرکت‌کنندگان در این مسابقات می‌توانند در دسته‌های «دانش‌آموز»، «آزاد» و «حرفه‌ای» به رقابت بپردازند؛ که البته هر کدام از این دسته‌ها دارای زیرشاخه‌هایی نیز هستند.

برگزیدگان مسابقات امسال که از بین ۲۲۷ هزار اثر به ثبت رسیده انتخاب شده‌اند، از این قرارند:

عکاس سال - فردریک بویکس

فردریک بویکس، عکاس مستقل بلژیکی، با مجموعه عکس‌های «Whiteout» توانست عنوان «عکاس سال» مسابقات امسال را به دست آورد و برنده‌ی جایزه‌ی ۲۵ هزار دلاری در نظر گرفته‌شده برای این مقام شود. بویکس تصاویر زیبای لندسکیپ خود را در بالکان، اسکاندیناوی و آسیای میانه گرفته است.

مجموعه کامل تصاویر بویکس را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید. برای مشاهده‌ی نفرات اول، دوم و سوم تمامی زیرشاخه‌های «حرفه‌ای» روی این لینک کلیک کنید.

عکاس آزاد سال - الکساندر وینوگرادوف

عکس پرتره‌ی «ماتیلدا» توانست عنوان عکاس آزاد سال و جایزه‌ی ۵۰۰۰ دلاری را برای عکاس روس، الکساندر وینوگرادوف، به همراه بیاورد. اگر علاوه بر عکاسی از دوستداران سینما نیز باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که برای خلق این پرتره از شخصیت ماتیلدا در فیلم «لئون: حرفه‌ای» (با درخشش ناتالی پورتمن و ژان رنو) الهام گرفته شده است.

برای مشاهده‌ی دیگر آثار منتخب در این دسته، روی این لینک کلیک کنید.

عکاس جوان‌ سال - کیتلین ونگ

کیتلین ونگ ۱۶ ساله از لس‌آنجلس با عکس «On Top of the World» توانست عنوان عکاس جوان‌ سال را به خود اختصاص بدهد. برای شرکت در این دسته، عکاسان باید بین ۱۲ تا ۱۹ سال سن داشته باشند. عکس زیبای ونگ متعلق به دریاچه‌ی Pehoé در پارک ملی Torres del Paine شیلی است.

برای مشاهده‌ی عکس‌های رقبای ونگ در دسته‌ی عکاس جوان، روی این لینک کلیک کنید.

عکاس دانش‌آموز سال - میشل دایانا جنتیل

جایزه‌ی عکاس دانش‌آموز سال بابت مجموعه عکس‌های «Only Hope» به عکاس ۲۱ ساله‌ی آرژانتینی، میشل دایانا جنتیل رسید. جنتیل برای ثبت این تصاویر به مدت ۱۰ روز با کارگران یک کارخانه‌ی قدیمی تولید کاغذ زندگی کرده است.

علاوه بر برنده شدن جایزه‌ی عکاس دانش‌آموز سال، سونی معادل ۳۲ هزار دلار تجهیزات عکاسی در اختیار جنتیل و دانشگاه او در بوئنوس آیرس قرار خواهد داد.

می‌توانید مجموعه‌ی کامل عکس‌های جنتیل را از اینجا و عکس‌های دیگر شرکت‌کنندگان در این دسته را در اینجا مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات