سامسونگ و آمازون از استاندارد جدید +HDR10 رونمایی کردند

یک‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ و آمازون با همکاری یکدیگر از استاندارد +HDR10 رونمایی کردند.
تبلیغات

سامسونگ با همکاری آمازون در حال توسعه و بهبود استاندارد جدید اچ‌دی‌آر هستند که قرار است رقیب دالبی ویژن شود و صدالبته به این دو کمپانی کمک کند تا وابستگی آن‌ها به استاندارد دالبی کمتر شود.

استاندارد جدید موسوم به +HDR10، در واقعه نسخه‌ی اصلاح‌شده از استاندارد فعلی HDR10 است که توسط UHD Alliance تأیید شده و مشابه دالبی ویژن، از متادیتای پویا و داینامیک برای بهبود روشنایی و کنتراست لحظه‌ای بهره می‌برد، فریم به فریم آن بهینه شده است و بهبود متادیتای ثابت HDR10 باعث شده جزئیات در صحنه‌های تاریک بهتر دیده شود.

کیونگ‌وون لیم، نایب‌رئیس Visual Display Division در سامسونگ الکترونیکس گفته است:

+HDR10 به‌عنوان نسخه‌ی پیشرفته‌تر نسبت به HDR10، تجربه‌ی نمایشی بی‌نظیر از HDR را - شامل تصاویر زنده‌تر، کنتراست بهتر و رنگ‌های دقیق‌تر - ارائه می‌کند که باعث می‌شود ویدیوهای HDR بخشی از زندگی شما شوند. از اینکه در این بخش با شرکای تجاری در کلاس جهانی همچون آمازون ویدیو همکاری می‌کنیم، بسیار هیجان‌زده هستیم و قصد داریم محتوای HDR جذاب بیشتری به‌صورت مستقیم روی تلویزیون‌های UHD سال ۲۰۱۷ خود، از جمله سری QLED ارائه کنیم.

با بروزرسانی فرم‌ور (سفت‌افزار)، مدل ۲۰۱۶ تلویزیون‌های UHD سامسونگ نیز از نیمه دوم سال ۲۰۱۷، از استاندارد +HDR10 پشتیبانی خواهند کرد. از آنجایی که متادیتای داینامیک +HDR10 باید پیش از کدگذاری داخل فایل ویدیویی اضافه شود، استاندارد جدید روی محتوایی کار می‌کند که این شرط را داشته باشد. همکاری با آمازون به این معنی است که حجم زیادی از محتوای +HDR10 سازگار با تلویزیون‌ها به‌زودی از طریق Amazon Prime Video عرضه خواهد شد.

گرگ هارت، نایب‌رئیس آمازون ویدیو نیز گفته است:

ما و سامسونگ از پیشنهاد تجربه‌ی بهتر از تماشای محتوای تصویری روی مجموعه‌ی وسیعی از دستگاه‌ها بسیار هیجان‌زده هستیم. ما در آمازون، به‌طور مداوم روی ارائه‌ی نوآوری به مشتریان خود کار می‌کنیم و از اینکه بتوانیم به‌عنوان اولین سرویس استریم محتوای ویدیویی برای عرضه‌ی +HDR10 با سامسونگ همکاری کنیم، خرسند خواهیم بود. این محتوا تا پایان سال به‌صورت جهانی روی سرویس پرایم ویدیو منتشر خواهد شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات