وبگرد: سفر به تاریخ در نقشه ای پویا

دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وب‌سایت Chronas به شما اجازه می‌دهد در یک نقشه پویا به تاریخ کشورهای مختلف و اتفاقات رخ‌داده در طول زمان دسترسی داشته باشید.
تبلیغات

تاریخ کشورها همیشه در میان مطالبی قرار دارد که خواندن و دانستن آن می‌تواند جذاب باشد. البته برای دسترسی سریع به تاریخ کشورها می‌‌توان از ویکی‌پدیا استفاده کرد؛ اما مشکلی که این سایت دارد، محیط خسته‌کننده آن است که باعث می‌شود از جذابیت خواندن اطلاعات موجود در این سایت کاسته شود.

استارت‌آپ Chronas ایده‌ای را توسعه داده است که به این مشکل خاتمه دهد. ایده‌ی این استارتاپ، ترکیب گوگل مپ با ویکی‌پدیا است که نتیجه آن، ارائه‌ی محیطی پویا به همراه اطلاعات بسیار مفید به کاربرانش است.

سایت Chronas

در محیط وب‌سایت یا اپلیکیشن Chronas با نقشه‌ای رو‌به‌رو می‌شویم که کشورهای دنیا را نمایش می‌دهد. نواری نیز در انتهای وب‌سایت وجود دارد تا بتوانید تاریخ را تغییر دهید و نقشه دنیا را در آن برهه از زمان تماشا کنید.

Chronas در حال حاضر مرحله بتا را پشت سر می‌گذارد؛ اما می‌توانید به امکانات جالبی دسترسی داشته باشید. در وب‌سایت Chronas نه‌تنها می‌توان در مورد هر کشور و سلسله‌ای که حکومت آن را در دست داشته است اطلاعاتی به‌دست آورد، بلکه در مورد شهرها، دین مردم آن شهر، مشاهیر تاریخی، نبردها و قلعه‌ها نیز اطلاعاتی وجود دارد.

سایت Chronas

هدف توسعه‌دهندگان Chronas ارائه‌ی محیطی است که کاربران بتوانند به اتفاقات مهم تاریخ در یک برهه از زمان دسترسی داشته باشند. برای مثال بدانند زمانی که قوبلای‌خان خود را به‌عنوان امپراتور چین معرفی کرد چه اتفاقاتی در کشورهای همسایه رخ داد.

در انتها بار دیگر باید اشاره کنیم که Chronas در مرحله بتا قرار دارد و امیدواریم در گذر زمان شاهد افزایش امکانات و ویژگی‌های این سایت باشیم.

برای استفاده از این وب‌سایت به chronas.org مراجعه کنید.

وب‌سایت‌های مورد علاقه خود را برای معرفی در بخش وبگرد به آدرس webgard@zoomit.ir ارسال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات