تغییر طراحی آیفون 8 اپل به خاطر بازدهی پایین تولید سنسور اثر انگشت

پنج‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
سنسور اثر انگشت آیفون 8 اپل به خاطر بازدهی پایین تولید، دوباره از نو طراحی خواهد شد.
تبلیغات

به گفته‌ی یک تحلیلگر، شرکت اپل در تنگنای تولید آیفون 8 بدون حاشیه گیر افتاده است. انتظار می‌رود که بیش‌ترین بخش جلویی گوشی اپل به صفحه‌نمایش آن اختصاص داده شده و تقریباً هیچ حاشیه‌ای نداشته باشد. همچنین حسگر تاچ آیدی آن هم، از نو طراحی و مهندسی شده است.

به ادعای تیموتی آرکوری (Timothy Arcuri)، تحلیل‌گر سرشناس شرکت Cowen and Company، به خاطر بازدهی پایین و آهسته بودن فرایند تولید سنسور اثر انگشت جدیدی که با صفحه‌نمایش آیفون ۸ ادغام خواهد شد، احتمال این‌که اپل در صورت عدم حل شدن مشکل تولید حسگر، به دیگر طراحی‌های غیر جذاب روی آورد، دور از انتظار نیست.

شایعاتی که تاکنون منتشر شده است، نشان از عرضه‌ی ۳ گوشی آیفون جدید در سال ۲۰۱۷ میلادی دارند. به نظر می‌رسد، یکی از این گوشی‌هایی که به‌طور بنیادین طراحی خواهد شد، ویژگی‌هایی همچون صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی OLED، باتری بزرگ‌تر، دوربین ۳ بعدی، شارژ بی‌سیم و پنل جلویی بدون حاشیه را دارا خواهد بود. دو مدل دیگر هم با همان طراحی قبلی و حفظ شاسی آیفون 7 عرضه خواهند شد. طبق شایعه‌ها، آیفون مجهز به صفحه‌نمایش OLED هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰۰ دلار و حتی بیشتر را به کاربران تحمیل خواهد کرد. این آیفون در دو نسخه‌ی ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

در صورت حذف شدن حاشیه‌های آیفون انقلابی، اپل به‌طور ایده‌آل شخصا باید برای ادغام حسگر اثر انگشت با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی آیفون ۸ اقدام کرده و آن را درون نمایشگر قرار دهد که هوشمندانه‌ترین راهکار محسوب می‌شود.

آیفون 8

تحلیل‌گر اظهار کرده است که اپل سخت در حال تلاش برای استفاده از یک حسگر اثر انگشت مبتنی‌بر فناوری اختصاصی آثِنتک (AuthenTec) در زیر شیشه‌ی آیفون ۸ است. بااین‌حال، فعلا اپل با این مولفه‌ی به ظاهر ساده، به مشکل بازدهی تولید برخورده است. به گفته‌ی آرکوری در صورت عدم توانایی اپل برای حل این مشکل، مهندس‌های اپل مجبور به استفاده از یک طراحی جایگزین خواهند شد. آرکوری سه گزینه‌ی پیش‌بینانه به شرح زیر پیشنهاد می‌کند:

۱- اپل می‌تواند به کلی حسگر اثر انگشت را کنار گذاشته و برای تصدیق هویت بیومتریک صرفاً به قابلیت تشخیص چهره تکیه کند. این گزینه به خاطر بدیع بودن فناوری تشخیص چهره و عدم توسعه‌ی کافی آن، بسیار بعید به نظر می‌رسد که تنها سازوکار تشخیص هویت در آیفون انقلابی باشد.

همچنین با توجه به این‌که اخیراً شایعه‌ای مبنی‌بر عدم استفاده از سنسور سه بعدی دوربین در آیفون ۸ سال ۲۰۱۷ هم منتشر شده، این مورد به‌طور قطعی بعید است.

۲- این شرکت همچنین می‌تواند تصمیم به استفاده از یک طراحی نه چندان آینده نگرانه گرفته و به‌سادگی حسگر اثر انگشت را به پشت گوشی آیفون منتقل کند. با توجه به این‌که قبلا هم شایعه‌هایی در این باره منتشر شده بود، می‌توان به این نتیجه رسید که احتمالاً حسگر تاچ آیدی از جلوی گوشی آیفون به زیر آرم اپل واقع در پشت گوشی منتقل شود.

۳- در نهایت اپل می‌تواند تا زمان مرتفع کردن مشکل تولید مربوط به حسگر اثر انگشت، عرضه‌ی آیفون ۸ را به تعویق اندازد. با توجه به انتشار اخیر چندین شایعه درباره‌ی عرضه‌ی آیفون ۸ بعد از ماه سپتامبر، این مورد کاملاً بی‌پایه و اساس محسوب می‌شود.

آیفون 8/iPhone 8

بدیهی است که اپل تمام تلاش خود را خواهد کرد تا بهترین خود، یعنی آیفون ۸ مجهز به حسگر اثر انگشت یکپارچه شده با صفحه‌نمایش را به بازار عرضه کند. برای پاسخ به این‌که آیا اپل در نهایت قادر به غلبه بر مشکل بازده تولید خواهد بود یا نه، باید تا زمان معرفی آیفون انقلابی منتظر بمانیم. به‌طور کلی، از گزارش این تحلیل‌گر برداشت می‌شود که هنوز طراحی آیفون ۸ نهایی نشده و آماده‌ی ورود به چرخه‌ی تولید انبوه نیست. با توجه به این مورد، نباید هنوز به تصاویر شماتیک و فاش شده‌ی مربوط به آیفون ۸، در فضای مجازی اعتماد کرد.

انتظار می‌رود که آیفون ۸ انقلابی به همراه آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس با طراحی تکراری در فصل پاییز امسال پرده‌برداری شوند.

آیا آیفون ۸ درنهایت مجهز به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات